Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Serbest Kürsü > Haftanın Tartışması
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Haftanın Tartışması kategorisinde açılmış olan Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir? konusu , ...


Like Tree19Beğeni

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 12.05.2014, 17:41   #11 (permalink)
Ne Mutlu Türküm Diyene
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Yaşarken organlarından sorumlusun, kimsenin toprağın altında ne kalbi nede organları sağ kalmıyor.Dinen yasak değil @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL].

Aytaşı beğendi.
Urahara isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:03   #12 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Bu gibi kimselerin cehennemde ebedî kalması, haram olan intiharı helâl saydığı takdirdedir.

Bir Hadis-i şerif’te şöyle buyuruluyor:

*(Buhari. Tecrid-i Sarih: 669)

Kişi emr-i ilâhi gelmeden kendini öldürdüğü için Allah-u Teâlâ’nın takdirine karışmış oluyor. Bunun için de cehenneme giriyor. Çünkü O’nun verdiği canı ancak O alır.

Bir insan da organlarını vasiyet etmekle; ilâhî takdire müdahale etmiş, Hazret-i Allah’ın emanetini çiğnemiş ve kendisini katletmiş, böylece de azaba müstehak olmuş olmaktadır. O’nun verdiği organı yine O alır. Kimin malını kime ve ne sıfatla veriyorsun?

Hazret-i Âişe -radiyallahu anhâ- Vâlidemiz’den rivayet edildiğine göre Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif’lerinde şöyle buyurmuşlardır:

*(Ebu Dâvud: 3207 - İbn-i Mâce: 1616)

Hadis-i şerif’ten; kişinin hayatta iken eziyet duyduğu şeylerden ölü iken de eziyet duyduğu anlaşılmaktadır.

Nitekim Ashâb-ı kiram’dan Abdullah bin Mesud -radiyallahu anh-:

“Bir mümine ölü iken eziyet etmek, hayatta iken eziyet etmek gibidir.”*demiştir.

Hadis-i şerif’ten maksat; dirinin kemiğini kırmak haram olduğu gibi, ölünün kemiğini kırmak da haramdır.

Ebu Dâvud’un haşiyesinde, Süyutî bu Hadis-i şerif’in sebebini şöyle zikretmektedir:

Câbir -radiyallahu anh-den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:

“Biz Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ile beraber, bir cenazeye çıktık. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- kabrin kenarında oturdu, biz de beraberinde oturduk. Mezar kazıcısı toprak altından bir bacak veya kol kemiği çıkardı. Onu kırmak istedi.Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz:

“Onu kırma! Senin onu ölü iken kırman, onu diri iken kırman gibidir. Lâkin onu kabrin kenarında toprağa göm.”*buyurdu.Ümmü Seleme -radiyallahu anhâ- Vâlidemiz’den rivâyet edilen bir Hadis-i şerif’lerinde Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuşlardır:“Günah hususunda ölünün kemiğini kırmak, onu diri iken kırmak gibidir.”*(İbn-i Mâce: 1617)llah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde buyurur ki:

*(Nisâ: 29)

Benim Rabbim böyle buyuruyor. Bu bir emr-i ilâhîdir.

Halbuki organ nakli, organlar canlı iken yapılıyor. Öleceğine yakın bir zamanda vazifeli melekler canını alırken, doktorlar da organlarını alıyor. Kişi hem içten, hem de dıştan ıstırap görüyor. Bir taraftan en büyük eza ve cefâ çekiliyor, bir taraftan da bir nevi cinayet işleniyor. Bu ise haramdır.

Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde:

*buyuruyor. (Bakara: 195)

Bunlar ise insanların kendi kendilerini tehlikeye atmalarını istiyor. Bu ise doğrudan doğruya bir katliamdır. İnsan kendisine en büyük tehlikeyi kastetmiş oluyor. Bir insan kendisini katlederse ebedî cehennemdedir. Hem kendi eliyle kendisini katlediyor, hem de en büyük felâketi hazırlamış oluyor.

Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’lerinde şöyle buyuruyor:

*(Nûr: 24)

Haşır cismânî olduğuna göre, insanlar dünyada iken nasıl bir bedene sahip iseler, en küçük teferruatına kadar orada da aynı bedene sahip olacaklardır. Çünkü, işledikleri suçları aynen aktarabilmeleri için aynı organların olması gerektiği aşikârdır.

Bu hususta kesin delil:

İsterse gönlümüzde büyüttüğünüz herhangi bir yaratık olsun.Diyecekler ki: Bizi tekrar kim diriltecektir? De ki: Sizi ilk defa yaratan! Bunun üzerine sana alaylı alaylı başlarını sallayacaklar ve ‘Ne zamanmış o?’ diyecekler.”(İsrâ: 49-51)

Yok olmuş cesetlerin, ufalanmış kemiklerin tekrar diriltileceğini uzak bir ihtimal sayarak, öldükten sonra dirilmenin zamanını soracaklar.

*(İsrâ: 51)

Zira her gelecek olan yakındır.

*(Saffat: 16-17)

*(Saffat: 18)

Rabbiniz sizi ilk defasında yarattığı gibi, yine O’nun huzuruna tek tek geleceksiniz, hem de küçültülmüş ve alçaltılmış olarak.

*(Yâsin: 65)

Binaenaleyh mahşer gününde Hazret-i Allah ağızı mühürleyip âzâları kişinin lehine veya aleyhine konuşturduğu zaman, nakledilen o organ kimde konuşacak? İlk sahibinde mi konuşacak, nakli yapılan kimsede mi konuşacak? Böyle bir nakil yapıldığında o organ kimin hakkında şahitlik edecek? Her âzânın sahibinde olması gerekir. Bunun için aslâ vasiyet câiz değildir.

Bir kimse organlarının alınmasını vasiyet etmekle, kendisini katlettirdiği için, bu bir intihardır.

Zira organ nakli daha kişi ölmeden, organlar canlı iken yapılıyor. Beyin fonksiyonlarının durmuş olduğuna hükmedilerek nakil yapılıyor. Halbuki o anda kalb çalışır vaziyettedir. İşte bu kişinin takdir-i ilâhi ile bitkisel hayattan çıkma imkanı ve ihtimali de vardır. Misalleri de çoktur. Fakat daha kalb durmamışken organlar alındığı için, bu bir intihar oluyor.

Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif’lerinde buyururlar ki:

*(Buhari. Tecrid-i Sarih: 668)

Ashab-ı kiram’dan Câbir bin Semüre -radiyallahu anh- der ki:

“Resulullah Aleyhisselâm’a kendisini öldüren bir adam getirilmişti, üzerine namaz kılmadı.”*(Müslim: 978)

Bununla birlikte Ashab-ı kiram’ına**buyurduğu da rivayet edilmiştir.

Diğer bir Hadis-i şerif’lerinde ise şöyle buyuruyorlar:

Her kim zehir içer de kendini öldürürse o kimse de zehirini cehennem ateşinde ebedi ve daimi kalarak içecektir.Her kim de dağdan yuvarlanır da kendini öldürürse, o da cehennem ateşinde ebedi ve daimi olarak yuvarlanacaktır.”*(Müslim: 109)

*kaidesine göre, intihar eden kimse, ne suretle canına kıymışsa, o şekilde azaba maruz kalacaktır.


Alıntı:
Urahara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yaşarken organlarından sorumlusun, kimsenin toprağın altında ne kalbi nede organları sağ kalmıyor.Dinen yasak değil @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL].
Yanılıyorsun @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL].


Câbir bin Abdullah -radiyallahu anh-den rivayet edilmiştir:

Tufeyl bin Amr ed-Devsî -radiyallahu anh- Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz’e gelerek*“Yâ Resulellah! Muhkem bir kal’aya ve muhafızların yanına gitmek ister misin?”*demiş. (Câbir ‘Cahiliye devrinde Devs kabilesine ait muhkem bir kal’a vardı.’ diyor.)

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz buna râzı olmamıştı. Çünkü Allah muhafızlığı Medine’li Ensar’a ayırmıştı.

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Medine’ye hicret edince Tufeyl bin Amr -radiyallahu anh- de Medine’ye hicret etti. Onunla birlikte kavminden bir zât da hicret etti. Fakat Medine’de sıkıldılar. O zât hastalandı ve sabırsızlık ederek oklarını aldı, onlarla parmak eklerini kesti. Derken ellerinden kan fışkırmaya başladı, sonra da öldü.

Daha sonraki günlerde Tufeyl bin Amr -radiyallahu anh- onu rüyasında gördü. Kılık kıyafeti güzel olmasına rağmen elleri sarılı idi. Tufeyl -radiyallahu anh- ona“Rabbin sana ne yaptı?”*diye sordu. O da*“Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-in yanına hicret ettiğim için beni affetti.”*diye cevap verdi. Tufeyl -radiyallahu anh-*“Neden seni ellerini sarmış görüyorum?”*deyince:

“Bana*‘Senin bozduğun bir organını biz düzeltemeyiz.’*denildi.”*cevabını verdi.

Tufeyl -radiyallahu anh- bu rüyayı Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz’e anlattığında:

*diye duâ etti. (Müslim: 116)

İşte bu Âyet-i kerime’lere ve Hadis-i şerif’lere iman ediyorsanız bu böyledir.

Allah için hicret ettiği, Allah’a ve Resulü’ne gönül verdiği halde arzusu ile parmak eklerini kestiğinden ötürü böyle bir ihtar almaya sebep oldu. Ya kendisini katlettiren, organlarını vasiyet edip aldıranın halini siz düşünün!

Oysa bu bir katliamdır ve bir intihardır.


Organ nakli ve vasiyeti asla caiz değildir. Buna rağmen dinden sapan ve saptırmaya çalışan bir takım kimseler bilinçli olarak halkı yoldan çıkarmaya, hem kendilerini katletmeye, hem de organlarını vasiyet etmekle intihar etmelerine ve cehenneme girmelerine vesile oluyorlar.

Birde şu vardır ki; kalbinde Tevhid tohumu ekilmiş ve âzâları nûrlanmış bir kişi, Kur’an-ı kerim’e alışkın bir göz, puta bakmayı istemediği gibi; her türlü kötü işleri yapmaya ve putlara bakmaya alışkın olanlar da, Kur’an-ı kerim’e bakmak ve iyilik yapmak istemezler.

Binaenaleyh kötü bir kimsenin âzâsı iyi bir kimseye takıldığı zaman yanlış icraat yapar.

Bunun için organ nakli mahzurludur.

Organ nakli ve vasiyeti caiz olmadığı gibi, kan da böyledir, kan nakline de çok dikkat etmek lâzım.

Fasık bir kimsenin kanı ihlâslı bir kimseye nakledildiğinde akidesi bozulur ve kötü işlere meyleder.

Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif’lerinde buyururlar ki:

*


Yaratmak da emretmek de Hazret-i Allah’a mahsustur.

Âyet-i kerime’lerde şöyle buyuruluyor:

*(A’raf: 54)

Hazret-i Allah’ın hükmü esastır, O’nun hükmü karşısında mahlukun hiç hükmü yoktur.

*(Mü’min: 12)

Emir ve yasak koyma hakkı yalnız O’na âittir.

Allah-u Teâlâ insanları mükerrem yaratmış, onu izzet ve şerefli kılmıştır.

Allah-u Teâlâ insanoğluna verdiği değeri, ikram edip şereflendirdiğini, onu en güzel bir şekilde ve mükemmellikte yarattığını Âyet-i kerime’sinde haber vermektedir:

*(İsrâ: 70)

Allah-u Teâlâ’nın yarattığı en değerli varlık insandır. Göklerde ve yerde bulunan her şey insan için yaratılmıştır.

Allah-u Teâlâ dünya mülkünde ona halifelik gibi üstün meziyet vermiştir. Ona lütfettiği yüksek kabiliyetler sayesinde, bütün varlıklar arasında en mümtaz yerini almıştır.

İsrâ sûre-i şerif’inin devamında:

*buyuruluyor. (İsrâ: 70)

Yeryüzündeki bütün varlıklardan üstün olma şerefini insana Allah-u Teâlâ vermiştir. Bu ancak O’nun tarafından verilen nimet ve ikramdır.

Hazret-i Ali -kerremallahu veche- Efendimiz buyururlar ki:

“Devân sendedir bilmezsinDerdin de sendendir görmezsin

Sen kendini küçücük bir cirim zannedersin

Halbuki bütün âlemler sende dürülmüştür de bilmezsin.”

İnsan niçin mükerremdir?

O yarattığı, O donattığı için. İçinde O olduğu için.

O yarattığı için;

Zira Âyet-i kerime’de:

*buyuruluyor. (Tin: 4)

Gerek bedenî ve organları bakımından, gerekse mânevi bakımdan insan en güzel biçimde yaratılmıştır. Allah-u Teâlâ’nın verdiği bu kıymet, onun fevkalâde cismânî yapısında, eşi ve benzeri bulunmayan aklî durumunda ve ruhî bünyesinde apaçık görülmektedir.

Mühim olan ise, insanın Allah-u Teâlâ tarafından verilen, fazilet ve meziyetini koruması, Rabbinin kendisine bir lütuf olarak bağışladığı eşsiz emsalsiz nimetlerine karşı O’na nankörlük etmemesi; bedeninin, organlarının, akıl ve zekâsının hikmet ve değerini bilip, her birini en güzel bir şekilde kullanmaya ihtimam göstermesidir.

İnsanların bütün organları mükerremdir ve hürmete lâyıktır. Alınıp satılması, herhangi bir işte kullanılması helâl değildir.

Onlar ise bu ulviyeti bir kenara itiyorlar, en mükerrem yaratılan bir varlığın organlarını alıyorlar. İnsanın yerini doldurabilecek başka bir canlı yoktur. Bu sebeple hiçbir insanın hayatının tehlikeye atılmaması gerekmektedir ki, hasta bir kimseyi tedavi maksadıyla sağlam bir kimse zarar görsün. Bu yüzden fedakârlık mübah olan hususlarda geçerlidir, haram olan bir işte fedakârlık olmaz. İnsan cisminde fedakârlık mevzubahis olamaz.

Binaenaleyh insanın bütün azaları da mükerremdir ve hürmete layıktır.

O donattığı için;

Âyet-i kerime’de:

*buyuruluyor. (İnfitar: 7-8)

Allah-u Teâlâ’nın bir insan üzerindeki nimetleri sayılamayacak kadar çoktur. Bir damla kerih sudan yaratıp, insan suretine çeviriyor. Hem ne nimetler. Hem zahir, hem batın.


Alıntı:
Urahara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yaşarken organlarından sorumlusun, kimsenin toprağın altında ne kalbi nede organları sağ kalmıyor.Dinen yasak değil @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL].
Bak bu dediğinde gizli işte anlatmaya çalıştığım şey biraz once tam anlayamadım.

"Yaşarken organlarından sorumlusun"

Zaten kalbin atıyor ve yaşıyorsun o anda.

Kalbin durduğunda hiç bir doktor bir daha dönüp sana bakmaz.Çünkü artık bi ölüsündür,işe yaramazsın.

Yaşarken parçalarlar organ bağışı yapan kişileri.Kalbi atarken.

Ona dinen ölü denir mi?

Kalbi atan insanı,alıp öldü diye gömebilir misin?

Gömemezsin,ama onlar bu haldeyken alıp öldürüyor,parçalayarak.

Buna razı gelende kendisinin ölüm fermanını imzalamış oluyor.

Aytaşı isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:04   #13 (permalink)
Ne Mutlu Türküm Diyene
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Kalbin toprağın altında da duracak, bedenim çürüyecek.Ben zaten kalbim durmasın istiyorum.En azından toprağın altında çürüyeceğine birilerinin işine yarar.


Konu Urahara tarafından (12.05.2014 Saat 18:06 ) değiştirilmiştir.
Urahara isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:08   #14 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Alıntı:
Urahara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kalbin toprağın altında da duracak, bedenin çürüyecek.Ben zaten kalbim durmasın istiyorum.En azından toprağın altında çürüyeceğine birilerinin işine yarar.
Kalbi duranı gömerler,atanı değil.

Kalbin atarken organ bağışın geçerlidir.

Senin dediğine göre her ölü insanın organlarının işe yaraması lazım,ama yaramaz.

Beyin ölümü derler.Kalbi duran demezler.

O zaman hem beyni ölen hem de kalbi duran insanın organlarını alsınlar,ona can verebilirler mi?

O halde her ölenin ki neden kabul edilmez.

Yoğun bakımda yatan değilde,morgtaki bağışlayanlar neden boşa gidiyor?

Aytaşı isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:20   #15 (permalink)
Aktif Üye
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Organ Bağışı ve kan bağışını destekliyorum.

Fobia isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:22   #16 (permalink)
Ne Mutlu Türküm Diyene
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Alıntı:
Amazonn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


Kalbi duranı gömerler,atanı değil.

Kalbin atarken organ bağışın geçerlidir.

Senin dediğine göre her ölü insanın organlarının işe yaraması lazım,ama yaramaz.

Beyin ölümü derler.Kalbi duran demezler.

O zaman hem beyni ölen hem de kalbi duran insanın organlarını alsınlar,ona can verebilirler mi?

O halde her ölenin ki neden kabul edilmez.

Yoğun bakımda yatan değilde,morgtaki bağışlayanlar neden boşa gidiyor?
Beyin ölümü gerçekleşen kaç kişi yaşıyorki?

Urahara isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:25   #17 (permalink)
Peace River
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Herkesin Fikrine saygım var ben organ bağışını destekliyorum vefat ettikten sonra organlarımın bağışlanmasını isteyeceğim En azından bir hastaya şifa için sebep olurum kaldı ki varsa bunun günahı ben çekicem bu şahsen beni ilgilendirir.

__________________
AKARSU isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 18:27   #18 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

sağlıklı olsam belki düşünebilirdim ama o kadar ilaç kullanıyorum ki benim karaciğeri çöpe atsalar yeridir ,birde alkol faktörü var tabi.dini değil insani boyutta düşündüğümüzde çok güzel birşey ama dini boyuttan düşününce günah yada değil farklı yorumlar çıkıyor sanki yaşarken herşeyi dine göre dört dörtlük uygulayanımızmı var arada istisnalar vardır belki ama bu iş dini yönüyle değil insani yönüyle düşünüldüğünde daha kolay çözümleniyor.

__________________
Kadının gücünü
Hafife Alma.








Her Yol Sana Çıkar
Galatasaray !


EbruLi isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 19:06   #19 (permalink)
Ne sana yar,
Ne sensiz bahtiyar oldum.

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

@[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] yazdığın cevaplarda bazı hadisi şerif ve ayeti kerimelerin metni çıkmamış. Bir göz atarsan iyi olur.

Ayrıca konuya getirdiğin farklı bakış açısından dolayı tebrik ve teşekkür ediyorum.

Aytaşı beğendi.
__________________
"SEN, AKLIM VE KALBİM ARASINDA KALAN, EN GÜZEL ÇARESİZLİĞİMSİN"

Sevmek, bazen vazgeçmeyi bilmektir.

Canımı canan dilerse, bil ki minnet canıma,
Can nedir ki, onu vermeyem cananıma

Bir destan yazar gibi durmadan gündüz gece,
Ben hep seni yazmışım yüreğime gizlice.

Muratt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 12.05.2014, 19:14   #20 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Organ bağışı hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Alıntı:
Urahara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Beyin ölümü gerçekleşen kaç kişi yaşıyorki?
Çıkmayan candan ümit kesilmez diye atasözü bile var.

Bunu siz destekleyen ve bu işten yana olanlar araştırın.

Zira sonunuz buna bağlı olabilir.

Kendi isteğinizle yapmak istediğiniz şeyi bilimine,ilmine,dini yönüne kadar inceleyin.

Bu konuda pek çok şey çıkabilir karşınıza.

Ben size kendi elinizle kendinizi katletmeyin derim,başka bişey demem.

Bu konuda kararım,tavrımın neden olduğu bellidir.

Sizler de kendi kararınızın sonuçlarını veya inandığınızın nedenini konusunu bilin,biliyorsanız bundan da eminseniz,bu sizin içindir.

Benim inandığım ve uyardığımsa hem sizin,hem de benim içindir.

@[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

"Saygım var" sözü; emri bil maruf,nehyi anil münkere yani iyiliğe meylettirip,kötülükten mene aykırı bir sözdür.

Saygı çerçevesinde herşey konuşulabilir.

Madem bu konuda haklısınız.Beni neden iyiye teşvik etmiyorsunuz?

"Mümin kendisi için istediğini mümin kardeşi için istemezse gerçek bir mümin olamaz"

Hadisine göre benim sizin için uğraştığım ve bu konuda bir çok ayet ve hadisle sizi iknaya çalıştığım gibi,haklılığınızı ortaya cıkararak beni ikna etmeye çalışmanız gerekmez mi?

Organ bağışıyla yapmak istediğiniz sevapsa bu da bir sevaptır.

Yaşarken bu hepimizin görevidir.(Emri bil maruf,nehyi anil münker)

@[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]cım,din insanlığı insan yapmak içindir,kaideleri insanlık dışında olamaz.


Alıntı:
Muratt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] yazdığın cevaplarda bazı hadisi şerif ve ayeti kerimelerin metni çıkmamış. Bir göz atarsan iyi olur.

Ayrıca konuya getirdiğin farklı bakış açısından dolayı tebrik ve teşekkür ediyorum.
Öyle bir zamandayim ki kontrol etsem düzeltemem şimdi,en yakın zamanda inşallah.

Yayınladığımı senden başka okuyan yok mu ki,uyaran olmadı

Ben teşekkür ediyorum.


Alıntı:
Fobia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Organ Bağışı ve kan bağışını destekliyorum.
Kan bağışı tabi ki caizdir,her kişiden alınmaz.


@[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] evet Ayetler cıkmamış.Allah'tan ki sayıları var.

Ayrıca @ Muratt bu farklı bir bakış açısı değil,gerçeğin ta kendisidir.

Ninova ve Muratt beğendi
Aytaşı isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 11:28