Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim
facebook bağlan


İkna Etmenin Yöntemleri

Kişisel Gelişim kategorisinde açılmış olan İkna Etmenin Yöntemleri konusu , İ kna Etme Yöntemleri İkna Etmenin Yolları, Karşıdaki Kişiyi Nasıl İkna Edebilirm, İkna Etmenin Gizli Yolları, Karşıdaki Kişiyi Nasıl İkna Edebilirim İkna etmede ses tonu ve gülümseyiş oldukça önemlidir. Ses ...


Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Perii

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 03.07.2015, 11:02   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart İkna Etmenin Yöntemleri



İkna Etme Yöntemleri
İkna Etmenin Yolları, Karşıdaki Kişiyi Nasıl İkna Edebilirm, İkna Etmenin Gizli Yolları, Karşıdaki Kişiyi Nasıl İkna Edebilirim




İkna etmede ses tonu ve gülümseyiş oldukça önemlidir. Ses tonu ve gülümseyiş kadar kullanılan kelimeler de önemlidir. İsmi bilinmeyen misafirlere “Beyefendi”, “Hanımefendi” diye hitap edilmeli, hemen ismi öğrenilmeye çalışılmalıdır. Çekinmeden ismi sorulabilir, ona ismi veya makamı ile hitap edilebilir. Sık sık “Hanımefendi, beyefendi” kelimelerinin kullanılması misafirde tedirginlik yaratabilir. Kulağa en hoş gelen şey, misafirin kendi ismidir.
“Efendim”, “Lütfen” gibi kelimeler yeri geldikçe sıkça kullanılmalıdır. “Galiba”, “Zannederim”, “Belki” gibi kesinlik ifade etmeyen sözcüklerden kaçınılmalıdır. Bunların yerine “Bu konuyu müdürümle görüşüp size yardımcı olayım efendim” gibi misafiri rahatlatıcı ifadeler çok daha geçerlidir.
Emredici ifadelerden kaçınmalı, samimi, yumuşak cümlelerle cevap verilmelidir. Ne söylenmek isteniyorsa açık bir ifade ile nezaket kurallarına uygun olarak söylenmelidir. Misafirlerle tartışmaktan kaçınılmalı, öfkeli bir misafiri yatıştırmak için haksız bile olsa “Haklısınız efendim.” Diyerek konuya girilmelidir. Yüksek sesle konuşulmamalı, sakince cevap verilerek misafir yumuşatılmaya çalışılmalıdır. “Yok efendim”, “Hayır efendim” gibi katı cevaplar yerine “Size yardımcı olmaya çalışayım efendim.” Gibi cümlelerle gerçekten misafire yardımcı olmaya çalışıldığı hissettirilmelidir.





İkna Etme Yöntemlerinden Bazıları Şunlardır:
Yeterli Bilgiye Sahip Olmak: Konu hakkında yeterli bilgiye sahip olmak karşınızdaki kişiyi ikna etmenin yollarından biridir. İnsanlar bildikleri oranda konuşmalarını sürdürürler ve karşısındakileri inandırırlar. Bilmediğiniz konu hakkında konuşmak karşınızdaki insanları rahatsız eder. Güvenilirliğin ortadan kalkmasına neden olur.
Anlatılanlara İnanmak ve Onları Uygulamak: Karşınızdaki kişinin inanmasını beklemeden önce anlattıklarınıza kendiniz inanmalısınız. Konuşmalarınız ve davranışlarınız, bir elmanın yarısı gibi bütünü oluşturmalıdır. Konuşmalarınız farklı, uygulamanız farklı ise inandırıcı olamazsınız.
İşinizle ve çalıştığınız işletme ile gurur duymak: Çalışanlar, işleri ve işyerleri ile ilgili hoşnutsuzlukları konuğa yansıtmamalıdırlar. İşletmede çalışmaktan duydukları memnuniyeti davranışları ile konuğa yansıtmalıdırlar.
Etkili Konuşmak: Türkçeyi ağız ve şive kullanmadan konuşmak gerekir. Konuşacağınız konuya hakîm olmalı, karşınızdakinin tutum ve davranışlarını gözden geçirmelisiniz. Cümleleriniz açık, net, anlaşılır ve kısa olmalıdır. Uzun cümlelerle kişileri sıkmamalı, odak noktası olmaya çalışılmalıdır.
Etkin Bir Biçimde dinlemek: Konuşan kişiyle ilgilenilmelidir. Konuk, size bir şeyler anlatmaya başladığı sırada mektup, gazete okumak, imza atmak gibi etkinliklere dalmaktan sakınmak gerekir. Tüm dikkatiniz konukta olmalıdır. Konuğun her cümlesinin konuk açısından değerli olduğunu unutmamak gerekir.
İkna Etmeye Çalıştığınız Kişiyi Tanımak: Konukların kişisel özelliklerini bilmek sekreterin işini kolaylaştıracaktır. Kişilerin ilgi alanlarını, zevklerini, tepkilerini, zayıf ve kuvvetli yönlerini bilmek onu ikna etmede yararlı olacaktır.
Konuğa Özel Olduğu Duygusunu Hissettirmek: Her konuk özel ve farklı olduğunu hissetmek ister. Bunu sağlamak için konukların sorunlarıyla ilgilenip, onlara isimleriyle hitap ederek yardımcı olmaya çalışılmalıdır.
Sabırlı Olmak: Her ne olursa olsun konuğun konuşması sonuna kadar dinlenmelidir. Hiçbir koşulda konuğun sözü kesilmemelidir. Haksız dahi olsa: “Haklısınız efendim” diyerek, onunla tartışmaya girmeden, sabırla dinlemelidir.
Görgü Kurallarına Uymak: Nezaket ve görgü kurallarına uygun davranmak işleri kolaylaştıracaktır. Sevimli ve nazik bir sekretere konuklar da yardımcı olur. Sizi anlayışla karşılarlar ve hatalarınızı kolay kolay görmezler.
Misafiri iyi karşıladığınız izlenimi vermek: Kötü bir izlenim konuğun kaybedilmesine neden olabilir.

semragül beğendi.
Perii isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 03.07.2015, 11:52   #2 (permalink)
Min
Bana şans dile
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: İkna Etmenin Yöntemleri

ne gerek öyle asortik şeylere yalan diyosam nimete kör bakim desen inanırlar yada kısaca yalancının ....

Min isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 03.07.2015, 11:54   #3 (permalink)
Ada
Siyahı da Gökkuşağından Dışlamadılar mı?

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: İkna Etmenin Yöntemleri

ikna kabiliyetine sahibimde eriniyorum

Ada isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 4
Ada, Min, Perii, semragül
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 13:50