Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim
facebook bağlan


Kontrolü Kaybetme Korkusu

Kişisel Gelişim kategorisinde açılmış olan Kontrolü Kaybetme Korkusu konusu , Kontrolü Kaybetme Korkusu Kontrolü kaybetme korkusu, hızlanan kalp atışları ve aşırı kaygıyla yaşanan panik atak belirtileri arasında yer alır. Bu belirtiler terleme, nefes darlığı çekme, karıncalanma, göğüste sıkışma gibi etkilerle ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 17.08.2015, 12:14   #1 (permalink)
Üyeliği Durduruldu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kontrolü Kaybetme Korkusu



Kontrolü Kaybetme Korkusu

Kontrolü kaybetme korkusu, hızlanan kalp atışları ve aşırı kaygıyla yaşanan panik atak belirtileri arasında yer alır. Bu belirtiler terleme, nefes darlığı çekme, karıncalanma, göğüste sıkışma gibi etkilerle birlikte yaşanabilir. Bunlar kişiyi acil servise kadar götürecek şekilde yoğun yaşanır. Bunlar genellikle kalp krizi belirtileriyle karıştırılabilir. Kişi kendini ölüyormuş gibi hisseder ve korku içinde olur. İnsanlar bunu yaşamları boyunca bir kaç defa yaşayabilir. Kişiyi strese sokan etken ortadan kalktığında, hissedilen ataklar ortadan kalkar. Panik atakların sıklaşması halinde bu durum panik bozukluk olarak tanımlanır. Bu profesyonel olarak tedavi edilmesi gereken bir sorundur.

Panik atak nedir?

Bu sorun kişilerde ruhsal olarak başlamakta, fiziksel etkilerle devam etmektedir. Başlangıçta ani ve sebepsiz yoğun kaygıyla başlayan sorun, yaşamdaki stresli olayların etkisiyle tetiklenir. Bu kaygının ortaya çıkacağı zaman belli değildir. Uykuda, araç kullanırken, televizyon seyrederken gibi farklı zamanlarda yaşanabilir. Ataklarda yoğun kaygıya fiziksel etkiler eşlik eder. Nefes alışverişi hızlanır, kalp atışları hızlanır, baş dönmesi ve göz kararması yaşanır. Kişiyi ölüm korkusu sarar. Bu ataklar 10 dakikadan daha az devam eder. Fakat belirtiler daha uzun sürede geçer. Bu süre daha fazla sürmeye devam ederse, yaşama engel olacak şekilde artarsa panik bozukluk şeklinde yaşanır.



Panik atak belirtileri nelerdir?

Kalp çarpıntısı, kontrolü kaybetme korkusu, nefes alışverişinde zorlanma, titreme, göğüste ağrı, boğuluyormuş hissi, parmaklarda uyuşma ve karıncalanma, ortamdan kopukluk gibi belirtiler yaşanır.

Panik atağın nedenleri nelerdir?

İnsanların kaygı ve panik duygusunu belli oranlarda yaşaması doğal olarak kabul edilmektedir. Bu insanın yaşama tutunması için içgüdüsel bir davranıştır. Bunların oranı yükseldikçe zincir bozulmakta ve yaşanan korku sürekli hale gelerek, kişinin yaşamını kontrol altına almaya başlıyor. Panik atakların neden yaşandığı, niçin ortaya çıktığı konusunda herhangi somut bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak bazı kişilerin biyolojik olarak buna yatkın olduğu bilinmektedir. Yaşamda çocuk sahibi olma, evlenme, yani bir iş gibi etkenler panik atakların yaşanmasını tetiklemektedir. Bunların dışında bazı hastalıklar ve durumlar bu atakların yaşanmasına neden olabiliyor. Bunlar içinde sayılabilecekler;

Beyin: Beyin korku gibi pek çok duygunun denetimi yapmaktadır. Bazı insanlarda beyin daha aktif çalışmaktadır. Bu kişiler sebepsiz olarak, sürekli korku içinde yaşarlar. Korku durumunun yaşanması halinde, vücutta adrenalin salgılanması olur. Bu arttıkça panik atak belirtileri yaşanamaya başlar.

Kalp kapakçığı sorunları: Mitral kapak kayması adı verilen, kalp kapakçığının doğru kapanmama durumu panik atakların nedeni olarak kabul edilir.

Hipertiroidizm: Tiroit bezinin fazla çalışmasından dolayı artan tiroit hormonu atak belirtilerinin yaşanmasına neden olabilir.

Hipoglisemi: Kan şekerinin düşük seyretmesi panik atağa neden olabilir.
Uyarıcı maddelerin kullanımı: Aşırı derecede kafein alımı ve narkotik uyarıcı kullanımı panik atak nedeni kabul edilir.

Panik ataklar sırasında neler yapılabilir?

Atakların etkisini hafifletmek için bazı teknikler kullanılabilir. Bunların içinde en etkili olanın nefes alışverişine yoğunlaşmak olduğu belirtilmektedir. Vücuda daha fazla oksijen alma ve derin nefesler almaya çalışılmalıdır. Kaygının arttığını hisseden kişiler düşüncelerini dağıtacak başka şeylerle uğraşmaya çalışmalıdır. Düşünceleri değiştirme ya da durdurma yolları denenmelidir

Ravza isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Ravza
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 21:43