Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim
facebook bağlan


Gececi misiniz? Yoksa gündüzcü mü?

Kişisel Gelişim kategorisinde açılmış olan Gececi misiniz? Yoksa gündüzcü mü? konusu , Hayatıma bu konu nasıl girdi hızlı bir şekilde paylaşayım. Aşırı iş yoğunluğundan gün içerisinde özellikle akşam üzerlerine doğru çok fazla enerjim düşüyordu. Bu arada geceleri de çalışma devam ediyordu tabii ...


Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Jaqen

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 18.03.2013, 13:20   #1 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Gececi misiniz? Yoksa gündüzcü mü?



Hayatıma bu konu nasıl girdi hızlı bir şekilde paylaşayım. Aşırı iş yoğunluğundan gün içerisinde özellikle akşam üzerlerine doğru çok fazla enerjim düşüyordu. Bu arada geceleri de çalışma devam ediyordu tabii ki. Derken rastlantı eseri 2-3 gün üst üste erken yatmaya karar verdim, bu da gece 12:00 ‘da yatağa girmek anlamına geliyor. Karar ve uygulama nasıl oluştu bilmiyorum kendimi bir güzel disipline ettim. Başıma ne geldi dersiniz? Evet, enerjim gün içerisinde hiç düşmemeye başladı. Şimdi her gece 12:00 olduğunda kül kedisi gibi apar topar yatağa kaçıyorum, son okumalarımı da yapıp hemen uykuya dalıyorum. Hayatım değişti desem yeridir arkadaşlar.

Neyse, sonra bir araştırma yapayım dedim. Ben de sabahları afyonu geç patlayan, uyandıktan sonra yatakta 10-15 dk hatta bazen 30 dk ‘ya varan oyalanmalar yapan kişilerdenimdir. Hani derler ya ben sabah insanıyım diye, ben onlardan bir türlü olamaz idim. Çünkü ben gece insanıyım. Aman nasıl bir tutum ve ego , geceleri herkes uyurken ben deliler gibi çalışır, okur veya araştırma yaparım ya.

Meğer böyle iyi olmuyormuş, meğer gündüz insanları çok daha üretken olurlarmış. Şuraya yazıyorum; hey gece insanları, benim gibi alışkanlıklarınızı yeniden yapılandırabilirmişsiniz. Hem böyle daha üretken olabilirmişsiniz. Evet, bunu yapabilmek gerçekten mümkünmüş. Bunun için inanç sisteminizi ve bir dizi alışkanlıklarınızı değiştirmek yeterli oluyormuş. Ve gerçekten isteyerek yaparsanız da geçekleşiyormuş. Ben yaptım oldu, şimdi gündüzleri esnemiyorum, gün içi toplantılarda esnemek nasıl canımı sıkardı anlatamam, artık kurtuldum.
Şimdi sonuçlara gelelim, gündüz insanı olursanız neler kazanıyorsunuz?

Daha fazla para kazanıyorsunuz (gerçekten de öyle bakın deneyime dayalı!).
Daha üretken oluyorsunuz (gerçekten de).
Daha sağlıklı ve uzun yaşıyor(muş)sunuz (bunu zaman gösterir, şimdilik iyiyiz şükür).
Daha mutlu oluyorsunuz (her şeye yetişirken enerjiniz düşmüyor çünkü, evet, doğru).

Eğer şu anda böyle değilseniz, gelin bir deneme yapın, çok kısa bir süreliğine gündüz insanı olmayı deneyin.
Şimdi size bunun için yapmanız gerekenleri sayıyorum:

1. Tutumunuzu değiştirin. Birçok kişi sanki değişmez bir gerçekmiş gibi “Ben, gündüz insanı değilim” der. Bunun hiçbir biyolojik kanıtı yoktur arkadaşlar. Yalnızca bir tercihtir.


Gelin tutumunuzu değiştirin, kendinize “Ben gündüz insanıyım” derseniz ne olur ki?

2. Kaybedeceklerinizi de belirleyin. Ne zaman hayatımda bir değişiklik yapmak veya önemli bir hedefe ulaşmak istesem, hedefi ve önemini kendime düzenli olarak hatırlatırım, bilgisayarımın masa üstüne notlar yapıştırırım vb. Ama şimdi buna ek olarak hedefe ulaşmak için yapmam gerekenleri ertelersem neleri kaybedeceğimi de yazıyorum. Motivasyonu daha da artırıyor, bu yüzden kazanacaklarınızın yanına kaybedeceklerinizi de yazın.

3. Uykunuzu planlayın. Herhangi bir alışkanlığı değiştirmekte başarı için kendinizi disipline etmek zorundasınız. Muhtemelen yatağa gittiğinizde hemen uyuyamazsınız. Vücudunuz direnir. Eğer yedi saatlik uykuya ihtiyacınız olduğunu düşünüyor ve saat sabah 05:00 gibi uyanmanız gerekiyorsa, ne kadar uyumanız gerektiğini geriye sayarak hesaplayın. Örneğin saat 05:00′da uyanıp seyahate çıkacaksam, yedi saat uyumam gerektiği için 22:00′da yatakta uykuya dalmış olmam gerekiyor gibi.

4. Alarm kullanın. Bu benim için kemikleşmiş bir alışkanlıktır. Alarmınız ister akıllı telefonunuzda ister ayrı bir çalar saat olsun, odanın diğer tarafına koyun ki çaldığında kapatmak için kalkmanız gereksin. Artık alarm için genellikle telefonlarımızı kullandığımıza göre hem uzakta durması daha iyi.

5. Işığınızı ayarlayın. Çevresel koşullar vücudunuza mesaj verir, o da nasıl yanıt vereceğini bilir. Karanlık olduğunda, vücudunuz doğal olarak kendini uykuya hazırlar (farklı türlü şartlandırmadığınız takdirde). Aydınlık olduğunda doğal olarak uyanmaya başlarsınız.


Bu süreci hızlandırmak ve vücudunuza uyanma sinyalleri göndermek için gün ışığı ile uyanın, özetle geceden perdeleriniz açık kalsın.

6. Kıyafetlerinizi önceden planlayın. Uyandığınızda miskinseniz, bu halde daha az karar vermek her zaman iyidir. Bu yüzden ne giyeceğinize geceden karar verin. Sabahları genellikle egzersiz de yaptığım için artık ayakkabılarım dahil iş kıyafetlerimi hazır ediyorum.

7. Bir fincan kahve için. Kahveyi sağlığımız için sınırlandırmamız gerektiği artık kesinleşti. Bazı araştırmalar da aşırıya kaçmadan sağlıklı olduğunu söylüyor. Ne olursa olsun, sabah ilk şey olarak kahve içmek her ne kadar Amerikanvari bir alışkanlık olsa da kesinlikle yararlı. Sağlıklı olabilmesi için Türk kahvesi veya filtre kahve tercih edin.

8. Bir takipçi belirleyin. Birlikte yaşadığınız eşiniz veya ailenizden birisini sizi izlemek üzere görevlendirin. Amacınızı ve sizin için önemini ona anlatın, üzerinizde baskı (tatlı olsun ama ) kurmasına izin verin. Örneğin geçen yıl ilk kitabımı yazmak üzere en yakınımdan olan bir kişiden böyle bir destek aldım, hem motivasyona katkısı oluyor, hem de başarılı oluyorsunuz.

9. 21 günü hedefleyin. Psikologların araştırmalarından öğrendiğime göre, bir alışkanlığı oturmak için gerekli zaman 21 günmüş. Kendinize yalnızca 3 hafta gündüz insanı olmanız için bir şans verin. Sonrasında sonucuna bakın ve kalıcı olup olmayacağına karar verin. Böylece en azından denemiş olacaksınız. Baktınız iyi gidiyor, hayatınızın geri kalanı için güzel bir şey yapmış olacaksınız.

Evet, sonuna geldik, size dürüstçe bendeki değişimi de aktardım. Ancak bu yazının bana yararı daha fazla oldu, çünkü yalnızca gündüz insanı olmadım. Aynı zamanda buradaki sistemi kullanarak hedeflerime ulaşmak için bazı şeyleri değiştirebilmeyi de öğrendim. Burada anlatılan sistemi yaşamınıza yararlı olacağını düşündüğünüz kazanmak istediğiniz her türlü değişim ve alışkanlık için kullanabilirsiniz. Eğer hedeflerinize ulaşmak istiyorsanız tabi.

Sevgi ve saygılarımla.

Kaynak : İlkay Öztürk

Etiketler: gece insanı, gececi, gündüz insanı, gündüz insanı olmak, gündüzcü, yorgun düşmek, yorgunluk

Papatya beğendi.
__________________
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.03.2013, 15:38   #2 (permalink)
Kafam hep duman..

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Gececi misiniz? Yoksa gündüzcü mü?

Malesef gece insanıyım ama " Psikologların araştırmalarından öğrendiğime göre, bir alışkanlığı oturmak için gerekli zaman 21 günmüş. " bunu öğrendiğim iyi oldu

EndGirl isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 08.11.2014, 12:39   #3 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Gececi misiniz? Yoksa gündüzcü mü?

İkisi arasındayım Gece geç yatarım sabah çok erken kalkarım işim olsun olmasın alışkanlık diyelim.

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 11
Ask-ı Hüzün, Behice, EndGirl, Estetika, Flora, Nefes, Papatya, semragül, SrKn, user, Zeyy
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 16:27