Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim
facebook bağlan


Kendine Güvenmenin 19 Yolu

Kişisel Gelişim kategorisinde açılmış olan Kendine Güvenmenin 19 Yolu konusu , Kendine Güvenmenin 19 Yolu 1-Duruşunuz dik olsun: Duruşunuz dik olursa 'Hayattan korkmuyorum ve hayatı kucaklıyorum.' demiş olursunuz. Ralph Waldo Emerson'un bir sözünü hatırlayalım: 'Ne olduğunuz o kadar yüksek sesle konuşuyor ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 19.02.2014, 16:57   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kendine Güvenmenin 19 Yolu




Kendine Güvenmenin 19 Yolu

1-Duruşunuz dik olsun: Duruşunuz dik olursa 'Hayattan korkmuyorum ve hayatı kucaklıyorum.' demiş olursunuz. Ralph Waldo Emerson'un bir sözünü hatırlayalım: 'Ne olduğunuz o kadar yüksek sesle konuşuyor ki ne dediğinizi duyamıyorum.'
2-İmkanlarınızın elverdiği ölçüde dış görünüşünüzü iyileştirin: Görünümünüz hem size hem de başkalarına çok güçlü mesajlar yollar. Kilonuz fazla ise kilolarınızdan kurtulduğunuzda kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Şık giyinin. Bütçenizi aşın demiyorum ama giyiminize özen gösterin. Ekonomik koşullarda da şık giyinebilirsiniz. Bunun nasıl olacağı konusunda emin değilseniz tavsiyeler alabilirsiniz. Görünümünüzü geliştirmeniz hem sizin kendinize hem de başkalarının size olan bakış açısının olumlu yönde değişmesini sağlayacaktır.Şık bir kıyafet giydiğimde (gayet uygun bir fiyatla bir araya getirdiğim) yansımasını düşüncelerimde davranışlarımda ve insanların bana olan tepkilerinde net bir şekilde görebiliyorum. Sıradan giyindiğiniz bir gün ile oldukça şık giyindiğiniz gün sokağa çıktığınızda insanların size olan tepkilerini kendiniz değerlendirin. Alışverişte bankada işinizi hallederken ya da bir şeyler içmek için bir yere oturduğunuzda insanların size yaklaşımları farklı olacaktır.
3-Dikkatinizi kendi üzerinizden alın: İnsan ilişkilerinde sıkıntı yaşamamızın en önemli nedenlerinden biri dikkatimizi kendi üzerimizde tutmamızdır. Kendimize odaklanırız. Utangaçlık sürekli kendimize dikkat etmemizden ve başkalarının da her an bize dikkat edip bizi yargıladıkları düşüncesinden kaynaklanır. 'Acaba karşıdaki kişi benimle ilgili ne düşünüyordur?' diye sürekli bir tedirginlik yaşarız. Bu şekilde nasıl rahatlayıp kendimiz olabiliriz ki? Hayatın tadına nasıl varabiliriz? Evden dışarı çıktığımız anda gerilmeye başlarız. Dikkatinizi kendi üzerinizden alıp başkalarına verin. Kendini rahat bırakmazsan her an reddedilme korkusuyla yaşarsın. Elbette akşam kendini kötü hissedersin. Kırkayak nasıl yürüdüğüne dikkat ettiğinde yürüyemez olmuş. Sen de attığın her adımı tartarsan enine boyuna düşünürsendoğallığını yok edersin. 'Yürüyebileceğin gibi yürüyemezsin.' Ondan sonra sürekli 'Neden öyle yaptım neden böyle yaptım neden onu söyledim neden onu söylemedim?' dersin. Dünyanı kendine zehir edersin. Kendin olmanın özgürlüğünü ve hafifliğini yaşa! Bazı kitaplarda yürüme hızınızı arttırın der. Daha iyisi gidecek bir yeriniz ve yapmanız gerekenler olsun. Hedefleriniz varsa ve bu uğurda çalışıyorsanızzaten kendinizi düşünmeye vaktiniz kalmaz. Kendinizle uğraşmazsınız. Yani doğallığınızı kazanırsınız ve bu sayede gerçek benliğinizi ortaya dökebilirsiniz.
4 -Yapmanız gerekenleri yapın: Bir şeyi yapmanız gerekiyor ve onu ihmal ediyorsanız kendinize duyduğunuz güveni ve saygıyı zedelersiniz.
5-Hedefler saptayın ve günlük ilerlemeler kaydedin: Nereye gittiğinizi bilin. İnsana daha fazla güven verebilecek çok az şey vardır.
6-Söz alın: Düşüncelerinizi söylemekten; sınıfta bir toplantıda ya da bir grupla birlikteyken söz almaktan çekinmeyin. Konuşmadıkça bir şeyler söyleme konusundaki tereddütünüz artar. Dolmuşta otobüste benzin alırken veya sırada beklerken insanlarla sohbet edin. Dünyanın en zekice şeyini söylemek zorunda hissetmeyin kendinizi. Selam verin havadan sudan konuşun. Marketteyken asansördeyken insanlara bir şeyler söyleyin.
7-Gevşeyin: Gardınızı indirin sevgiye açık olun hayatı içinize çekin.
8-Okuyun: Genel kültürünüzü arttırın. Futbol paparazzi ve popstar konularının dışında konuşacak bir şeyleriniz olsun.
9-Spor yapın: Spor esnasında salgılanan endorfin hem sizi güçlendirecek hem de rahatlatacaktır. Spor üzerinizdeki gerginliği atmanıza yardımcı olur dinginlik sağlayıp güven verir. Sporun fiziksel olduğu kadar zihinsel ve ruhsal faydaları da vardır. Depresyon yaşayan insanlara doktor ve psikologların ilk tavsiyesi hareket etmeleri ya da spor yapmaları yönündedir.
10-Yürüyüşünüz kendinize duyduğunuz güveni göstersin: 'Kendimle gurur duyuyorum.' diyen bir yürüyüşünüz olsun. Kendinizle gurur duymalısınız; çünkü bir şeyleri değiştirme cesaretini gösteriyorsunuz. Dışarıda ve televizyonda insanların yürüyüşlerine dikkat edin. Kimler kendileriyle gurur duyuyor?

11-Serinkanlı olun: Yaşadığınız ana odaklanın. Geçmişte de gelecekte de yaşamayın. Zihninizi yavaşlatıp dinginliğinizi koruyun.
12-Ses tonunuza dikkat edin: Ses tonunuz sizinle ilgili önemli ipuçları verir. Sesinizi sadece siz mi duyabiliyorsunuz? Kendine güvenen insanların sesi daha yüksek çıkar.
13-Gülümseyin: Ama bu gülümseme sadece yüzeysel mimiklerle olmasın. İçten gülümseyin ruhunuz gülümsesin.
14-Göz teması kurun: Kendine güvenmeyen insanlar gözlerini kaçırırlar. Tabi ki bu karşımızdaki kişiye gözlerimizi hiç ayırmadan bakmak anlamına gelmiyor. Yine dışarıda ya da televizyonda izlediğiniz programlarda kişilerin göz temaslarını gözlemleyebilirsiniz. Kendini güvende hissetmeyeni ya da o anda rahat olmayanı fark edebilir misiniz? Kendine güvenen ve rahat olan kişi karşısındakinin gözlerine nasıl ve ne sıklıkta bakıyor?
15-İster erkek olun ister kadın sıkı bir el tutuşunuz olsun: Tokalaşırken sadece el uzatılmaz karşılıklı mesaj alışverişi de yapılır. Tokalaşırken sadece elinizi uzatmanız karşıya sizinle ilgili karışık mesajlar yollar. Karşınızdaki kişiye 'Bende hayat var!' mesajını verin.
16-Sosyal ortamlarda bulunun insanlarla tanışın: Değişik aktivitelere katılın. Farklı şeyler deneyin. Sadece ufak bir çevrede yaşamayın.
17-Olumlu ve kendine güvenen kişilerle arkadaşlık edin: Olumsuz arkadaşlarınızla çok sık görüşmeyin. Sürekli ağlayıp sızlanan duygusal vampirlerden kaçının.
18-Sevgi elini önce siz uzatın: Riske girin. Büyük bir ihtimalle karşınızdaki kişi de kendini sizin hissettiğiniz gibi hissediyordur. Bunu birkaç kez deneyip olumlu tepki aldığınızda insanlarla diyaloglarınızda kendinizi daha rahat hissedeceksiniz.
19-Enerji seviyenizi arttırın: Fizyolojik olarak kendinizi iyi hissettiğinizde kendinize olan güveniniz artacaktır. Bunun için beslenmenize ve uykunuza dikkat etmelisiniz. Spor yapmalısınız derin nefes almalısınız. Yorgun uykusuz veya kendinizi enerjik hissetmediğiniz zamanlarda kendinize olan güveninizin azalacağını bilin.

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
aRtiStic, Perii
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 01:12