Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > KPSS
facebook bağlan


Kpss Öğrenme Psikolojisi Weiner'in Nedensel Çıkarsama Kuramı

KPSS kategorisinde açılmış olan Kpss Öğrenme Psikolojisi Weiner'in Nedensel Çıkarsama Kuramı konusu , Kpss Öğrenme Psikolojisi Weiner'in Nedensel Çıkarsama Kuramı Weiner’ın nedensel çıkarsama kuramı, bilgi ve becerilerin nasıl öğrenildiğini açıklayan bir kuram değil; öğrenmeyi daha etkili ya da etkisiz kılan duygusal ve bilişsel ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 20.02.2014, 14:21   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kpss Öğrenme Psikolojisi Weiner'in Nedensel Çıkarsama Kuramı



Kpss Öğrenme Psikolojisi Weiner'in Nedensel Çıkarsama Kuramı

Weiner’ın nedensel çıkarsama kuramı, bilgi ve becerilerin nasıl öğrenildiğini açıklayan bir kuram değil; öğrenmeyi daha etkili ya da etkisiz kılan duygusal ve bilişsel öğeleri açıklayan bir kuramdır. Bu öğelerin en önemlisi olarak da nedensel çıkarsamalardan söz edilmektedir. Nedensel çıkarsama (atıf), bir olayın ya da sonucun nedenlerine ilişkin bireyin kişisel görüşleridir.

Nedensel çıkarsamalara ilişkin ilk çalışmalar, nedensel çıkarsamaları tek boyutlu olarak ele almıştır. Weiner”a göre ise, nedensel çıkarsamaların üç boyutu vardır: denetim odağı, süreklilik ve kontrol. Nedensel çıkarsama kuramında; nedensel çıkarsamalar, duygular ve davranışlar arasındaki ilişkilerin önemi üzerinde durulmaktadır. Nedensel çıkarsamaların duygusal tepkilere ve gelecekteki performansa ilişkin beklentilere yol açtığı, bunların ise gelecekteki davranışa zemin hazırladığı öne sürülmektedir.

Nedensel çıkarsamaların nasıl olacağı, bireyin sahip olduğu ön bilgilerle de yakından ilişkilidir. Ön bilgiler üç grupta toplanmaktadır: (a) yaşantısal bilgiler, (b) bilişsel özellikler, (c) kişilik özellikleri. Öğretmen, başarısızlıkla ilgili, öğrencinin yaptığı nedensel çıkarsamaların yeteneğe dayalı değil de çabaya dayalı olmasını sağlamaya çalışmalıdır. Sınıfta olumlu bir sınıf atmosferi yaratabilmek için öğretmen şu ilkelere dikkat etmelidir:

1. Öğretim amaçları, öğrenme süreçleri ya da stratejileri açısından yeniden yapılandırılmalıdır.

2. Öğrenciler arası yarışı azaltıcı ve çabayı vurgulayıcı sınıf etkinlikleri belirlenmelidir.

3. Uygun nedensel çıkarsamalara yol açacak sözel dönüt sistemleri geliştirilmelidir.

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Jade
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 03:58