Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > LYS - YGS
facebook bağlan


2016 YGS Öncesi Uzmanlardan Altın Öneriler

LYS - YGS kategorisinde açılmış olan 2016 YGS Öncesi Uzmanlardan Altın Öneriler konusu , 2016 YGS Öncesi Uzmanlardan Altın Öneriler 2016 ygs, ygs sınavı için öneriler, ygsye nasıl hazırlanılmalı, ygsye hazırlanmaya başlanılmadıysa ne yapılmalı, 2016 ygs önerileri 13 Mart'ta yapılacak olan YGS sınavına hazırlanan ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 03.03.2016, 11:47   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Cool 2016 YGS Öncesi Uzmanlardan Altın Öneriler



2016 YGS Öncesi Uzmanlardan Altın Öneriler

2016 ygs, ygs sınavı için öneriler, ygsye nasıl hazırlanılmalı, ygsye hazırlanmaya başlanılmadıysa ne yapılmalı, 2016 ygs önerileri


13 Mart'ta yapılacak olan YGS sınavına hazırlanan adaylar için uzmanlardan altın öneriler...

Uzmanlar, 13 Mart'ta düzenlenecek Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na (YGS) hazırlanan öğrencilerin beden sağlıklarını ihmal etmeden nasıl bir çalışma yöntemi izlemeleri gerektiği hakkında bilgi verdi.
Geleceğe yön veren bir sınava hazırlanırken, materyali birkaç kez tekrar etmek yerine arada konu ile ilgili deneme sınavları çözmenin başarı sağlamada çok daha etkili olduğunu vurgulayan Yaşar Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Aycan Kapucu, YGS sınavı öncesi önemli açıklamalarda bulundu.
Kısa cevaplı deneme sınavları uygulayın

Yrd. Doç. Dr. Aycan Kapucu, "Educational Psychology dergisinde de yayımlanan araştırmalara göre, bir sınav için çalışırken materyali birkaç kez tekrar etmek yerine arada kendinize bir deneme sınavı yapmanızın öğrendiğiniz bilgileri hatırlamanız üzerinde daha etkili olduğunu gösteriyor. Bu bulguya, yani çalışılan materyalin hatırlanmasında test çözmenin ek çalışma yapma üstünlüğüne sınama etkisi adı veriliyor. Araştırmacılar, öğrencilere sınavlara çalışırken ders materyalini tekrar etmenin yanı sıra arada özellikle kısa cevaplı sorulardan oluşan deneme sınavları da yapmalarını öneriyor”açıklamasında bulundu.
Beslenme düzeninize özen gösterin

Yaşar Üniversitesi MYO Gıda Teknolojisi Program Sorumlusu Dr. Eylem Ezgi Fadıloğlu ise her yaşın önemli sınavları olsa da bu sınavlarda başarılı olmanın yolunun yeterli, dengeli, düzenli çalışma ve düzenli beslenmeden geçtiğini söyledi.


Hiçbir besin tek başına mucize yaratmaz


Sınava hazırlanırken hareketsiz bir yaşam tarzı olan öğrencilerin dengesiz ya da yanlış beslenme nedeni ile kilo alma problemleri yaşayabileceğini, bazı öğrencilerin de stres nedeni ile yeterli gıda tüketmeme ve kilo verme problemleri yaşabileceğini hatırlatan Dr. Eylem Ezgi Fadıloğlu, "Hiçbir besin, hiçbir davranış tek başına mucize ve başarı yaratmaz. Başarılı olmak için yeterli, dengeli, düzenli, sağlıklı gıdalar tüketmeli ve düzenli çalışmalıyız. Sınav dönemi gibi stresli dönemlerde ihtiyaçtan değil, duygusal nedenlerden dolayı şekerli gıdalara talep olmaması için gün içinde yeterli miktarda kalori almaya, protein, karbonhidrat, yağ ve sebze-meyve grubundan yeterli miktarlarda tüketmeye önem verilmelidir” şeklinde konuştu.
Dikkat dağınıklığı için muz


Öğrencilerin sınav dönemlerinde özellikle çok fazla çay, kahve, kola, enerji içecekleri içme eğilimi gösterebileceğini dile getiren Dr. Fadıloğlu, "Bu durum kalp çarpıntısına, huzursuzluğa, korku ve endişeye neden olmaktadır. Bol miktarda kafein içeren ve kalbi ciddi anlamda zorlayan bu kafeinli içecekler yerine C vitamini içeriği yüksek, sakinleştirici özelliği olan papatya, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları ya da taze sıkılmış meyve suları tüketmek daha doğru bir tercih olacaktır. Sınav dönemlerinde hem serotonin yani mutluluk hormonu salgılanmasını arttırmak, hem de zengin potasyum kaynağından faydalanmak hem de dikkat dağınıklığını engellemek için günde bir adet muz yemeye çalışın” diye konuştu.
Sınava kadar nasıl beslenmeli


Sınava kadar olan beslenme döneminde, zeka gelişimini olumlu yönde etkileyen gıdaların tüketilmesi gerektiğini söyleyen Dr. Fadıloğlu, şunları kaydetti: "Omega 3 yönünden zengin olan sardalya, ton, somon gibi balıklar, koyu yeşil yapraklı sebzeler, et, yumurta, ceviz, fıstık, badem gibi protein kaynakları, B grubu vitaminlerini içeren ve stresi azaltan brokoli, ıspanak, domates gibi besinler, A ve C vitamininden zengin havuç, portakal, taze fasulye gibi taze meyve ve sebzeler ya da kuru meyveler tercih edilmeli.”

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 3
MayıS, Papatya, Ruhsuz
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 03:32