Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Kültür - Sanat > Kültür - Sanat - Tarih > Mitoloji
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Buda'nın (Buddha) Gençlik Heykeli Afganistan'da

Mitoloji kategorisinde açılmış olan Buda'nın (Buddha) Gençlik Heykeli Afganistan'da konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 18.06.2013, 12:44   #1 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Buda'nın (Buddha) Gençlik Heykeli Afganistan'da

Buda'nın (Buddha) Gençlik Heykeli Afganistan'da






Afganistan’daki bir Buda manastırının kalıntılarında Budizm’in kurucusu Siddhartha Gautama’nın heykelinin bulunduğu öne sürüldü. Arkeologlar heykelin Budizm’in bulunmasından önceki bir tarihe işaret ettiğini düşünüyor.


Taş heykel 2010 yılında Logar eyaletindeki Mes Aynak (küçük bakır kuyu) bölgesindeki harabe halindeki bir manastırda bulundu. Kabil’in 40 km güneyindeki bölgede araştırmalar yapan Fransa Üniversitesi akademisyeni Gérard Fussman heykel ve manastır hakkındaki çalışmalarını “The Early Iconography of Avalokitesvara" adlı çalışmasında yayımladı.

28 santimetre uzunluğundaki pul kayadan (şist) yapılma olan heykel bir rahibin yanındaki prensi tasvir ediyor. Arkeologlar heykelin yakınlarında bulunan bronz bir paradan yola çıkarak heykelin 1600 yıl öncesine ait olduğunu düşünüyor. Siddhartha ise yaklaşık 2500 yıl önce yaşamış biriydi.

Prens bir hasır tabure üzerinde oturuyor. Gözleri aşağı bakıyor sağ ayağı sol dizinin karşısında. Üzerinde ‘clad in a dhoti’ adı verilen bir giysi var. Ayrıca sarık kolyeler küpeler ve bilezikleri bulunuyor. İncir ağacının yapraklarının altında oturan prensin başından kollarına iki kurdela uzanıyor. Fussman kitabında verdiği detaylarda “Sarığın önüne süslemeler olduğunu ve hiçbir insan tasviri barındırmadığını” belirtti.

Prensin yanında rahibin sağ eli havaya kalkmış. Rahip sağ elinde ise bir lotus çiçeği veya artık kırılmış olan palmiye tutuyor. Sol elinde ise yuvarlak bir cisim var. Heykelin ikonografisine özellikle de incir ağacının yapraklarına dayanarak Fussman dikili taşın tasvir ettiği prensin Gautama Siddhartha Sakyamuni olduğuna inanıyor. Siddhartha bilgelik ve üstün erdemlere ulaştığına inanılarak Budizmi bulan insan olarak kabul ediliyor. Fusmann heykelin Siddhartha’yı genç yaşlarında aydınlanmasını sağlayan yolculuğa başlamadan önceki halini gösterdiğini düşünüyor.


SIDDHARTHA'NIN ÖYKÜSÜ
İnanışa göre Siddhartha'nın babası onu maddiyatın öne çıktığı bir çizgide tutmak istedi ve oğlunu sarayda dünyadan uzak tutmayı amaçladı. Siddhartha'ya atfedilen antik yazıtlarda “Babamın evinde sadece benim kullanmam için lotus gölleri yapılmıştı; bir tanesinde mavi lotuslar çiçek açmıştı beyaz olan diğerinde ise kırmızı lotuslar vardı” yazar. Yazıtın devamında “Gece-gündüz bana bir güneş perdeliği tutulurdu. Böylece soğuksıcak toz kum veya çiyden etkilenmezdim” ifadesi yer alıyor.

LiveScience’e konuşan Fussman “Ancak prensin hayata olan bakışı sarayın dışına çıktığı ve dünyayı gördüğü zaman değişti. Sarayı terk eder etmez karamsar bir hale büründü... Çünkü insanları tanıdıkça onların nasıl çalıştığını hastalanabileceklerini ve bir gün öleceklerini gördü” dedi. Saraydaki hayatına devam etmek istemeyen Siddhartha evini terk etti ve çile çeken bir insan haline geldi.

TİBET’TEKİ İPUÇLARI
Fussman incelediği heykelin Siddhartha'nın aydınlanmadan önceki hayatına adanmış bir manastır inancına işaret ettiğini düşünüyor. Bu düşünce ilk olarak 2005 yılında ABD’nin California Üniversitesi akademisyeni Gregory Schopen tarafından East and West dergisine yayımlanan araştırmasında ortaya atılmıştı.

Schopen budizmin ilk öğretilerinden Mulasarvastivada vinaya’nın Tibet versiyonu üzerinde çalışırken manastır inancına dair kanıtlara ulaştı. ABD’li araştırmacı makalesinde “Bu inanç Siddhartha'nın resmini bölgede ve kasabada tören alayı şeklinde taşımaya odaklanırdı... İnananlar Buda’nın hayatındaki ‘dört an’ için değilSiddhartha’nın aydınlanmasından önceki dönem için kutlama yapıyordu” ifadelerini kullandı. Dört an “Doğum travması hastalık ihtiyarlık ve ölüme yaklaşma (dört anın çilesini çekme)” olarak biliniyor.

Schopen’e göre öğretinin bir şartı da Siddhartha’nın resmini bir araba üzerinde taşımayı kapsıyor. Fussmanheykelin ahşap bir araba üzerinde törenlerde yer alıp almadığını bilmese de Buda’nın aydınlanma dönemi öncesine işaret ettiğine inanıyor.

Araştırmacılar ve yerel işçiler bakır madenciliği yapılan bölgede kalıntılar daha fazla zarar görmeden Mes Aynak’taki kazılarını ilerletmeye çalışıyor.




Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 18:10