Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Rektifiye Nasıl Yapılır?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Rektifiye Nasıl Yapılır? konusu , Rektifiye Nasıl Yapılır? Motorun yenilenmesini gerektirecek olan parçaların aşınması birçok değişik faktöre bağlıdır. Kalitesiz yakıtın kullanılması, motor yağının ve antifrizin kullanılmaması, zamanla araç motorlarında aşınma ve çürümeye neden olur. Bu ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 04.06.2015, 19:41   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Rektifiye Nasıl Yapılır?



Rektifiye Nasıl Yapılır?


Motorun yenilenmesini gerektirecek olan parçaların aşınması birçok değişik faktöre bağlıdır. Kalitesiz yakıtın kullanılması, motor yağının ve antifrizin kullanılmaması, zamanla araç motorlarında aşınma ve çürümeye neden olur. Bu sorunları çözmek için motor bloğu üzerindeki silindirlerin içinin yüzey taşlaması ve piston segman işlemlerinin yapıldığı motor yenileme yöntemi olan rektifiye uygulaması yapılır.

Rektifiye uygulaması için, öncelikle motor bloğu araç içinden sökülerek motor yenileme firmasına gönderilir. Firmada girdiği ilk işlem, yıkama ve inceleme işlemleridir. İnceleme işlemi önemli bir konudur. Çünkü motordaki arızanın tekrar meydana gelmemesi için gerekli bütün tespitler bu etapta yapılır. İnceleme yapılırken, motor bloğu ve silindir kapağı, çatlak tespiti aletleriyle kontrol edilir. Motorun krank milleri de çeşitli testlere tabi tutulur. İncelemeyi takiben motor bloğu ve silindir kapağına uygulanan rektifiye işlemine geçilir. Rektifiye işlemi yapılırken, aracın üretici firmasının motor özelliklerine göre yapılır. Bu işlem, pistonlara göre motor bloğunun tekrardan işlenip, çalışmaya hazır hale getirir. Bu aşamanın sonrasında silindirlerin içerisine milimetrenin onda biri hassasiyetinde honlama işlemi gerçekleştirilir. Motor bloğunun bir başka parçası olan krank mili gerekli görüldüğü zaman taşlanarak tekrardan çalışmaya hazır hale getirilir. Bununla birlikte piston kollarında, motor bloğunun ve silindir kapağının üzerinde en çok kullanılan işlem, supapların sızdırmazlığını sağlayacak olan yuva taşlama işleminin gerçekleştirilmesidir. Bütün bu işlemler yapıldıktan sonra motor bloğu ve silindir kapağı montaj edilir. Böylece motor yenilenmiş olur.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 00:01