Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Kaportadaki Göçük Nasıl Düzeltilir?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Kaportadaki Göçük Nasıl Düzeltilir? konusu , Kaportadaki Göçük Nasıl Düzeltilir? Araç sahibi olup da küçük kazalarla karşılaşmayan insan sayısı oldukça azdır. Çoğunlukla ufak temaslarla oluşan göçükleri düzeltip aracı eski haline geri getirmek çok da zor değildir. ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 05.06.2015, 18:26   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Kaportadaki Göçük Nasıl Düzeltilir?



Kaportadaki Göçük Nasıl Düzeltilir?


Araç sahibi olup da küçük kazalarla karşılaşmayan insan sayısı oldukça azdır. Çoğunlukla ufak temaslarla oluşan göçükleri düzeltip aracı eski haline geri getirmek çok da zor değildir.

Kazanın şiddetine göre kaportada değişik büyüklüklerde göçükler oluşabilir. Kazalardan sonra göçükleri düzeltmenin en sağlıklı yolu güvendiğimiz, işini iyi yapan bir kaportacının yolunu tutmaktır. Eğer yer ve zaman olarak böyle bir şansımız yoksa işimizi kendimiz de çözebiliriz.

Çamurluklar, kaput ve bagaj gibi elimizin ulaşabildiği yerleri doğrultmak çok daha kolaydır. Bu elle ulaşılabilen yerlerin düzeltilmesi için ortalama bir ısı kaynağı bize yardımcı olacaktır. Kaportaya zarar vermeden en kısa yoldan ısıya ulaşmak için bir piknik tüpü ve şaloma yeterlidir. Kaynak işleminde, metalleri keserken ya da eritirken kullanılan ve alev püskürten araca şaloma denir. Piknik tüpünden aldığı gazı orantılı bir şekilde dışarıya veren şalomanın ayarını düşük tutarak aracın boyasına da zarar vermemiş oluruz.

Gelelim doğrultma işlemine. Şalomayı kaportaya direkt temas ettirmeden uzaktan hafiçe çökmüş bölgeye ısı verip orayı yumuşatırız. Bu işlemi yapmadan önce göçük bölgede kalan boya izlerini ve lekeleri güzelce temizlemekte fayda vardır. Isıtma işlemini sürdürürken bir yandan da elimizle göçük bölgenin iç tarafından kuvvet uygularız. Isı etkisiyle yumuşayan kaporta kıvama geldiği zaman içerden uygulanan kuvvetle birlikte eski haline gelir.

Şaloma, ısı vermek için en etkili yöntem gibi gözükse de aracın boyasına zarar verme riskinden dolayı daha masum başka bir yöntem de vardır. Bu yöntem de güçlü bir saç kurutma makinesi veya sıcak üfleyen fan kullanılmasıdır. Yine kaportayı ısıttıktan sonra elimizle içeriden ittirerek kaportayı eski haline getirmek mümkün.

Aslında araçta elimizin ulaşamadığı bölge yok diyebiliriz ama tavan ve kapılar gibi bölgeler için içten söküm işlemi uygulandıktan sonra bu düzeltme yöntemleri kullanılabilir. Bu saydığımız yöntemler boyaya en az zarar veren ya da hiç zarar vermeyen yöntemlerdir.

Bir diğer yöntem ise çekme yöntemidir. Göçük bölgeye kuvvetli yapıştırıcı yardımıyla metaller yapıştırılır ve ısılı ya da ısısız kaporta düzeltilir. Bu yöntem boyaya ciddi zarar verdiği için kaportacılar düzeltmeden sonra boyama yapacaklarsa çekme yöntemini kullanırlar.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 06:38