Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Diferansiyel Nedir?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Diferansiyel Nedir? konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06.06.2015, 12:31   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Diferansiyel Nedir?

Diferansiyel Nedir?


Diferansiyel, motorlu taşıtlarda,döndürücü motor kuvvetinin döndürücü tekerleklere aktarılmasında kullanılan, aracın arka köprüsünde bulunan dişli düzenektir. Otomobilin bir parcası olan diferansiyel çekiş yapan iki tekerleğin farklı hızla dönmesini sağlayan parçadır.

Arabalar sağ veya sola dönerlerken içteki tekerlek dıştakinden biraz daha yavaş döner işte arabaların bu şekilde farklı hızda dönmesini sağlayan sistem diferansiyeldir. Motor kuvvetini her iki tekerleğe eşit olarak dağıtır, araç bir virajı dönerken, tekerleklerin değişik uzunluklarda yol almasını da olanaklı kılar. Düz bir yolda tekerlekler aynı hızda dönerler; ama taşıt viraja girdiğinde, virajın dış yanında kalan tekerleğin kat etmesi gereken uzunluk daha fazladır ve eğer frenlenmezse, iç yandaki tekerlekten daha hızlı döner. Işte bu noktada diferansiyel, bir akstaki iki teker arasındaki devir dengesini sağlar. Özellikle virajlarda sol ve sağ tekerler farklı şekilde yol alacağı için gerekli bir düzendir, arka tekerleklerin farklı dönmesini sağlar. Şafttan aldığı hareketi 90 derece döndürerek akslara iletir.

Difransiyel her iki aks ile aynı zamanda çalışırken aksların farklı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda denge sağlar. Otomobil virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer. bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla mesafe katedeceğinden içtekilerden daha hızlı dönmelidir. Difransiyel her iki tekerleğin arasında yer alır ve yarım bir dişli şaft ile tekerlere bağlanır. Diferansiyel Tekerleğin dişli kutusuyla birbirine bağımsız güç gönderebilmesi demektir. Tekerleklerden biri patinaja başladığı zaman gücünün tamamını boştaki tekerleğe göndermesi olarak anlatılabilir.Dört tekerlekten çekişli araçlarda bu durum her çift teker için ayrı ayrı iki tane difransiyel sistemiyle sağlanır.

Yol tutuşu için diferansiyel çok önemlidir. Zorlu şartlarda özlellikle arazi otomobillerinde veya bozuk yol şartlarında kullanılacak araçlarda veya özel koşullarda, arabanın kaydırılarak hakim olunması gereken iki tekerlek arasında denge sağlanması icab eder. Güç aktarımı olurken eğer bir tekerlek boşta kaldığında bütün güç ordan akıp gidiyosa yere hiç aktarılamıyorsa arabayı ilerletmeye yetmiyorsa budurumda system işlememiş oluyor araba yolda kalmış oluyor.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 13:41