Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Triger Kayışı Nedir?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Triger Kayışı Nedir? konusu , Triger Kayışı Nedir? Malumunuz üzere aracımızın kalbi motordur. Motor, araç üzerindeki diğer bütün ekipmanların çalışmasında birinci faktördür. Tabiki bazı ekipmanlar motora direkt olarak bağlıyken bazı ekipmanlar da dolaylı olarak bağlıdır. ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 07.06.2015, 11:51   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Triger Kayışı Nedir?



Triger Kayışı Nedir?


Malumunuz üzere aracımızın kalbi motordur. Motor, araç üzerindeki diğer bütün ekipmanların çalışmasında birinci faktördür. Tabiki bazı ekipmanlar motora direkt olarak bağlıyken bazı ekipmanlar da dolaylı olarak bağlıdır. İşte bu parçaları birbirine bağlayan en önemlilerinden biri de triger kayışı.

Adı üzerinde bu alet bir kayış. Yani kauçuktan yapılma ama; oldukça da dayanaklı. Çünkü içerisine cam elyaf denilen madde de eklenerek sağlamlığı arttırılmış Mesela şöyle diyelim triger kayışı 1,5 ton yük taşıyabilecek kadar sağlamdır. Anlayacağınız kolay kolay yıpranmaz veya kopmaz. Ancak tabi ki triger kayışı sürekli olarak metal dişlilere sürtündüğünden, zamanla yıpranıp kopa da biliyor. Zira triger kayışının herhangi bir sebeple kopması sizi ziyadesiyle üzecek bir durumdur.

Teknik olarak triger kayışı; motorda silindir kapağı içerisinde bulunan egzoz ve emme supaplarını hareket ettiren eksantrik (Kam) mili ile krank milinin üzerinde bulunan volan dişlisini birbirine bağlayan parçadır diyebiliriz. Her ne kadar kolay kolay kopmaz desek de özellikle ikinci el araç alacaklar için üzerinde durulması gereken önemli bir konu.

Triger Kayışı Ne Zaman Değiştirilmeli?

Triger kayışı değişimleri aracın dizel veya benzinli oluşuna göre ve marka-modele göre de değişkenlik gösterse de en sağlıklı değişim aralığı aracımızın 40000 ile 60000 km'ye ulaştığı aradır. Bazı araçlarda bu 100000 km'ye kadar çıkmaktaysa da bu kadar beklememek en doğrusudur. Bazı marka araçlarda ise triger kayışı yerine zincir bulunmakta. Bu durumda da dediğimiz km aralıklarında zincir gerginliğinin kontrol edilmesi gerekiyor. Değişim işlemi işi bilen ustalar tarafından yapılmalı. Bu işlem genellikle 1-4 saat arasında yapılan bir işlem. Triger kayışı ve seti parça fiyatı olarak değerlendirildiğinde çok pahalı sayılmaz. Ama işçilik de dahil edildiğince yerine göre 350-800 TL arasında değişen ücretler isteniyor.

Ancak unutmayın triger kayışının kopması veya yıpranması değişim fiyatının kat be kat üzerinde masraflara yol açabilir. Ayrıca sadece kayışın değil set olarak değiştirilmesi gerekmektedir. Bu setin içinde triger kayışı, gergi ve avare bilyeleri yer alıyor. Bu değişim esnasında devir daim pompası da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:43