Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu

Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu (https://www.forumaski.com/)
-   Motorlu Taşıt Araçları (https://www.forumaski.com/motorlu-tasit-araclari/)
-   -   Motor Neden Hararet Yapar? (https://www.forumaski.com/motorlu-tasit-araclari/156739-motor-neden-hararet-yapar.html)

DeRDeST 07.06.2015 13:04

Motor Neden Hararet Yapar?
 
Motor Neden Hararet Yapar?

[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

Araç sahiplerinin en çok başına gelen olayların başında da motorun hararet yapması. Bu durumun birçok nedeni olabilir. Bunların başlıcaları ise şu şekildedir;
  1. Araç fanınızda bir arıza olabilir. Çalışan bir motorda fanın soğutma görevini yerine getirmemesi motorunuzun hararet yapmasına neden olur.
  2. Fanınızın kablo bağlantılarında oksitlenme meydana gelmiş olabilir. Bu fana giden elektriği kesecek ve sağlam olan bir fanın dahi çalışmasına engel teşkil edecektir.
  3. Fan müşürünüzde bir sıkıntı olabilir. Müşürdeki arızalar direkt olarak motor hararet nedeni olmasa da fan müşüri arızası sizin motor hararetini takip etmenizi engelleyecektir.
  4. Termostad arızaları da motorun hararet yapmasına neden olabilir. Çalışır durumdaki bir motorda termostad borularını kontrol ederek sıcaklığına göre buna karar verebilirsiniz.
  5. Radyatörün hava yapması da motorunuzun hararet yapmasının başlıca nedenlerindendir. Yeni model araçlarda bu hava otomatikmen atılsa da birçok eski modelde bu kolaylık mevcut değildir. Belli aralıklarla kontrol etmekte fayda var.
  6. Radyatör borularından ya da kapağından yaşanacak su kaçakları.
  7. Alternatör kayışında yaşanacak problemler (Kayışın kopması veya gevşek olması durumu)
  8. Devridaim pompasında yaşanan sıkıntılarda motorun hararetini yükselten sebeplerdendir.
  9. Soğutma suyunun eksikliği durumunda aracınızın hararet yapmasına neden olabilir.
  10. Mevsim sıcaklıkları
  11. Aşırı yük durumu
Peki, böylesi bir durumda yapılması gerekenler nelerdir;
  1. En yaygın yapılan hata bir araç vasıtasıyla radyatör kapağını açmaktır. Bu hem aracanıza hem de size zarar verebilir. Bu nedenle kesinlikle radyatör kapağına müdahale edilmemeli.
  2. Mümkünse yol kenarına çekilerek aracın kendiliğinden soğuması beklenmeli.
  3. Soğuma sonrası ilk kontrol radyatöre yapılır. Suyun eksilme ya da görülen bir kaçak var mı kontrol edilmeli. Radyatör suyunda eksilme varsa tamamlanarak yola devam etmekte sakınca yoktur.
  4. Eğer aracınız soğumuyorsa araç fanını sıcak kısmında sonuna kadar açın. Motor sıcaklığını kabine veren fan motorun soğumasını sağlayacaktır.
  5. Devirdaim pompasındaki kaçak nedeniyle aracınız hararet yapmışsa yüksek devir sizi servisinize ulaştırmaya yardımcı olacaktır. Yüksek devirle aracınızı kullanın.
  6. En kısa sürede servisinize başvurun.


Saat: 03:51

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.


SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.