Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Akü Bakımı

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Akü Bakımı konusu , Akü Bakımı Kış mevsimi, aküler için zor günlerin başladığı dönem demektir. Birkaç basit öneriye uyarak akünüzün kış günlerinde daha randımanlı ve uzun ömürlüolmasını sağlayabilirsiniz. Her kış başlangıcıyla birlikte akü arızaları ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.06.2015, 10:46   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Akü Bakımı



Akü Bakımı


Kış mevsimi, aküler için zor günlerin başladığı dönem demektir. Birkaç basit öneriye uyarak akünüzün kış günlerinde daha randımanlı ve uzun ömürlüolmasını sağlayabilirsiniz.

Her kış başlangıcıyla birlikte akü arızaları nedeni ile çalışmayan araç sayısı artar. İyi ama bunun nedeni nedir?

Bu durumun üç nedeni vardır. Termometre sıfırın altına düştüğünde akünün performansı da bu duruma paralel olarak düşer. Örneğin eksi 20 derecede performans yarı yarıya düşer. Buna karşı alınabilecek tek önlem, aracı ısıtmalı bir parka bırakmaktır.

İkinci neden ise koltuk ısıtıcıları, dizel motorlarda ön kızdırıcılar, ısıtmalı arka camlar ve buna enzer aküden beslenen donanımlardır.

Aracı sık sık kısa mesafelerde kullanmak, aküye ekstra yük getirir. Bundan kurtulmak için elektrikle çalışan yardımcı aygıtları olabildiğince kapalı tutmak ve kısa mesafelerde kullanmaktan kaçınmak gerekmektedir.

Üçüncü neden ise yetersiz akü bakımlarıdır. Bu bakımları düzenli olarak yaptırmak çok kolay olmasına rağmen çoğunlukla ihmal edilmektedir.

♥ Nem ve kir, akünün boşalmasına neden olan elektirik kaçaklarına doğurur.

♥ Kiri temizleyin.

♥ V kayışı kaydırma yapıyorsa alternatör tam kapasiteyle çalışmaz ve aküyü yeterince şarj edemez.Kayışı düzenli olarak kontrolden geçirin.

♥ Akünün şasi bağlantısının yapıldığı yerde pas olmamalı. Çünkü pas elektirik akımına direnç yaratan bir maddedir. Pası temizleyin.

♥ Akü başlarını ve bağlantı kıskaçlarını temiz tutun, kalın olan oksit katmanlarını temizleyin, hasar görmüş kutup başlarını kesin ve kutup başlarını yağlayın.

♥ Akü çubuklarının arı su ile tamamen kapalı olup olmadığına dikkat edin. Bu işi yaparken akü içinde asitli su olduğunu unutmayın. Su eksikse bunu arı su ile tamamlattırın.

♥ Şarj durumunu bir serviste mutlaka kontrol ettirin. Unutmayın ki şarj olma konusunda sorun çıkartan bir akü hiç bir zaman içinde yeterli enerjiyi biriktiremeyecektir.

♥ Akü kutusunda çatlak bulunup bulunmadığını kontrol edin.
♥ Kutup başlarında oksitlenme olmamalıdır. Bu noktayı kesinlikle atlamayın.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 02:48