Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır? konusu , Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır? Araçta motorun çalıştırılmasını sağlayan ana elemanları içeren sisteme ateşleme sistemi denir. Bu elemanlar; akümülatör, kontak anahtarı, ateşleme(endüksiyon) bobini, distribütör ve bujidir. Ateşleme sistemi, motor silindirleri içerisinde ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.06.2015, 11:13   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır?



Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır?


Araçta motorun çalıştırılmasını sağlayan ana elemanları içeren sisteme ateşleme sistemi denir. Bu elemanlar; akümülatör, kontak anahtarı, ateşleme(endüksiyon) bobini, distribütör ve bujidir. Ateşleme sistemi, motor silindirleri içerisinde bulunan yanma odasında sıkıştırılmış, hava-yakıt karışımını oluşturduğu kıvılcım yardımıyla ateşleyip, pistonun aşağı yukarı hareketini sağlar.

Sistemin çalışmaya başlaması için gerekli ilk hareketi, aracın sürücüsü, kontak anahtarını açıp marşa basarak verir. Kontak anahtarının açılıp marşa basılmasıyla ilk olarak akümülatörden endüksiyon bobini üzerine düşük gerilimli elektrik akımı verilmiş olur. Endüksiyon bobinini, içerisindeki platin kontakların açılıp kapanma hareketleri vasıtasıyla, gelen akımı yüksek gerilime çıkartır. Daha detaylı olmak gerekirse, gelen 6 veya 12 voltluk akım burada 15.000 ila 20.000 volta çıkartılır. Bu yüksek gerilimli elektrik akiminin, silindir/piston sayısına göre değişen bujilere dağıtılması gerekir. Elektrik akimini dağıtma işlemini ise distribütör üstlenir. Distribütör kendisine ulasan yüksek gerilimli akımı hareketli pistonların konumuna göre, sırasıyla bujilere dağıtır. Bujilerde, parçanın elektrik akimini taşıyan “buji tırnakları” arasında küçük boşluklar vardır. Yüksek gerilimli elektrik akımı ilerleyip bu boşluklardan geçerken kıvılcıma dönüşür. Oluşan kıvılcımlar da yakıt-hava karışımını ateşleyerek piston hareketini sağlamış olur. Bu kıvılcımların oluşması için kesinlikle yüksek gerilimli akim gerekir, başka bir deyişle, yüksek gerilimli akım oluşmadığı sürece bujilerin ateşleme yapması mümkün değildir.

Motorun çalışmasında doğrudan ve bu kadar etkili olan ateşleme sistemi için, bakım ve temizlik çok önemlidir. Ateşleme sistemi içerisindeki neredeyse her eleman yüksek gerilimli elektrik ile çalıştığından bu parçaların zamanla aşınıp, motorun çalışma düzenini bozması olasıdır. Bu parçaların onarılması ve gerekirse değiştirilmesi gerekir. Örneğin, halk arasında parçanın “meme yapması” olarak da adlandırılan, platinlerin veya bujilerin uç kısımlarının yüksek gerilim nedeniyle erimesi sıkça rastlanan bir durumdur. Bu durumda eriyen kısımlar zımpara ile temizlenmelidir. Hatta bu parçalar her ne kadar düzgün şekilde temizlense de belirli aralıklarla yenileriyle değiştirilmesi tavsiye edilir. Parçaların aşınması sonucu oluşan arızaların yanı sıra, sürücü kaynaklı hatalar sonucu sistemde hasarlar oluşabilir. Örneğin, kontak anahtarı motor çalışmazken ateşleme konumunda açık unutulursa endüksiyon bobini ve platin yanabilir veya akü boşalabilir. Ateşleme sistemi arızalı olan araçlarda genelde egzozda siyah duman görülür veya araç tekleyerek ve düzensiz çalışır, bazen motor hiç çalışmaz. Bu sorunlardan herhangi biriyle karşılaştığınızda aracınızı hemen servise götürmelisiniz.

Ateşleme sistemi hakkında artık daha detaylı bilgilere sahipsiniz. Bu bilgilerle aracınızı da daha iyi tanıyorsunuz ve onu daha verimli kullanabileceksiniz.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 09:26