Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Düz Vitesli Araba Yokuşta Nasıl Kullanılır?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Düz Vitesli Araba Yokuşta Nasıl Kullanılır? konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 07.07.2015, 09:37   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Düz Vitesli Araba Yokuşta Nasıl Kullanılır?

Düz Vitesli Araba Yokuşta Nasıl Kullanılır?


Otomobil kullanımı yaygınlaştıkça, yeni teknolojiler de hayatımıza giriyor. Fakat düz vitesli araçların tadı ise çok başka bir güzellik sunuyor. Kontrolün tamamen sizde olduğu bu tip araçları, yokuşta nasıl kullanmanız gerekiyor?

Kavrama çok önemli; Öncelikli olarak eğilimli alanlarda, düz vitesli araç kullanımı hakkında başarılı olaiblmek için, kavrama noktasını iyi öğrenmiş ve bu noktayı iyi uygulayabiliyor olmanız gerekiyor. Kavrama noktası, ayağınızı frenden çektiğiniz anda, arabanızın geriye doğru kaymamasını sağlıyor. Bunu ise, debriyajdan ayağınızı bir miktar çekip, bir miktar da basılı tutarak sağlıyorsunuz. Her arabanın kavrama noktası farklı olduğu için, bunun ile ilgili net bir konum bilgisi verilemiyor; ancak genel olarak debriyaj pedalının yarısına kadar basılı olduğu durumdan kavrama noktası yakalanabiliyor. Yokuşun eğimine göre değişkenlik gösterebilen bu noktayı ayağınıza alıştırdıktan sonra, eğimli alanlarda düz vitesli arabanızı rahat rahat kullanabilir duruma geliyorsunuz. Çünkü yokuşta araba kaydırmamak ve herhangi bir kazaya sebep olmadan yola devam etmek bu şekilde mümkün olabiliyor.

İnişlerde aracın viteste olması; Yokuş aşağı inerken yaygın şekilde bir yanlış uygulama gözlemlenebiliyor. Aracın vitesi boşa atılarak yakıt tasarrufu yapıldığı sanılıyor; ancak bu doğru değil. Aksine, söz konusu uygulama, araca zarar veriyor ve frenlerin şişmesine neden olabiliyor. Elektronik yönü kuvvetli araçlarda ise bu sistemlere hasar verebiliyor. O nedenle, aracın olması gereken vitesinde ve devrinde olacak şekilde, yokuş aşağı inerken viteste kullanılması, doğru bir araç kullanımı olarak karşımıza çıkıyor.

Yokuş yukarı çıkarken uygun devir ve vites; Arabanın dik bir yokuştan çıkışı sırasında zorlandığı görülebilir. Bu zorlanma, arabanın çekiş gücüyle de ilgilidir. Ancak doğru vites ve devirde kullanılan arabalarda, söz konusu sorun fazlaca yaşanmaz. Örneğin çok bir yokuşa tırmanmaya başlandığında, 1. vites ile hızlanılabilir. Daha sonrasında, devir göstergesi 3000'i geçtiğinde 2. vites ve aynı şekilde 3 ile 4. vitesler kullanılabilir. Ancak devir daha 3000'leri görmeden vites yükseltildğinde, araba da ister istemez sıkıntı yaşayacak ve yokuşu çıkamayacaktır. Kimi düz vitesli arabalarda söz konusu devir göstergesi dik yokuşlar sırasında 2500'lerde de sınırı oluşturabilir.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 20:38