Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


En Yakışıklı Elektrikli

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan En Yakışıklı Elektrikli konusu , Elektrikli araçlar üzerine odaklanan ve uzmanlığını bu konuda konuşturan BD Otomotiv, Fisker Karma’yı Türkiye pazarına sunuyor. Bir zamanlar sadece ütopya iken artık elektrikli otomobiller hızla günlük yaşamımıza girmeye başladı, hem ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 15.11.2012, 12:30   #1 (permalink)
Gelmeyeceğim! dediği halde
Neden mi bekliyorum,
Zamanında
“Gitmeyeceğim.” deyip gitmişti çünkü.

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart En Yakışıklı Elektrikli



Elektrikli araçlar üzerine odaklanan ve uzmanlığını bu konuda konuşturan BD Otomotiv, Fisker Karma’yı Türkiye pazarına sunuyor.

Bir zamanlar sadece ütopya iken artık elektrikli otomobiller hızla günlük yaşamımıza girmeye başladı, hem de hafif ticariden, spora, sedandan cabrioya kadar pazarda, neredeyse her segmentte farklı bir elektrikli otomobil bulmak neredeyse mümkün hale geliyor.

BD Otomotiv, Türkiye’de ve Avrupa’nın metropol şehirlerinde “Ulaşımın Elektriklendirilmesi” konusuna odaklanan bir firma. Bu doğrultuda Fisker ve BYD markalarının Türkiye ve çevre ülkeler distribütörlüğünü yürüten BD Otomotiv, ayrıca elektrikli araç dönüşümü, satış ve servis ağı ile şarj altyapısı kurulumu konularında da aktif olarak faaliyetlerini sürdürüyor. BD Otomotiv, üretim konusunda hafif ticari araçların Türkiye’de elektrikliye dönüştürülerek üretilmesine odaklandığı gibi, mülkiyeti kendisine ait olmak üzere Türkiye’nin prestijli yerlerinde kurmaya başladığı çeşitli tipte elektrikli şarj istasyonları aracılığı ile ilk aşamada kendi müşterilerine şarj hizmeti vermeye başlamış.

BD Otomotiv, elektrikli araçlara vermiş olduğu önemi, ülkemize getirip satışa sunduğu Fisker Karma otomobili ile destekliyor. Tamamen yeni bir teknolojiye sahip ve yeni bir marka olan Fisker Karma 48 ay gibi kısa bir sürede tasarımdan caddelere inmeyi başardı. Fisker Automotive markası 2007 yılında ABD kuruldu. Markanın amacı müşterilere eşsiz bir sürüş keyfi sunmak için uzatılmış menzile sahip elektrikli araçlar üretmekti. Kurucusu Henrik Fisker daha önceleri BMW Z8 ve Aston Martin DB9 gibi otomobillerinin tasarımına da imza atmış bir dizayner. Fisker daha sonra kendi şirketini kurarak Fisker Karma otomobilini ortaya çıkardı. Fisker Karma, çevreye duyarlı otomobillerin stil, tutku ve performanstan ödün vermek zorunda olmadığını temsil ediyor. Tasarım açısından etkileyici hatlara sahip Karma, elektrikli otomobiller arasında tasarım açısından farkını hemen gözler önüne seriyor.

Etkileyici tasarım Uzun ve dalgalı ön kaputu ile geniş ve yırtıcı radyatör ızgarası kışkırtıcı bir tasarıma sahip. Dinamik ve dolgun yan hatları ile coupe tasarımlı tavan çizgisi, arkaya doğru bagaj bölümü ile uyumlu bir birliktelik sunuyor. Keskin bakışlı stoplar ve tavan üzerinde bulunan 120 Watt’lık solar panelleri ayrıca elektrik üreterek yıllık ortalama 320 km’lik ekstra bir menzil sunuyor. Bu güneş panellerinden toplanan elektrik enerjisi klima ve diğer elektrikli cihazların çalıştırılması için yeterli oluyor. Fisker Karma’nın dış tasarımı kadar iç tasarımı da alışılagelmiş otomobillerden farklılaşıyor. Göze ilk çarpan gösterge panelinden çok, vites kumandası oluyor, bu kumanda grubu sizi adeta bir uzay gemisi kullanıyormuşsunuz havasına sokuyor. Piramit ucunu andıran vites kumandası dikkat çekerken, düğmelere basarak sürüş yönü belirleniyor.

Orta konsolda yer alan geniş ekran üzerinden otomobilin çalışma prensibi gösteriliyor. Gösterge ekranın sol kısmında hız göstergesi ve sağ tarafta yakıt durumu göstergesi yer alıyor. İki göstergenin ortasında ise kalan menzil bilgileri sunuluyor. Ayrıca iç mekanda kullanılan malzemelerde doğaya hiç zarar verilmediğini de belirtmek lazım. Ahşap kaplamalarda kullanılan malzeme, Kaliforniya’daki yanmış bir ormandan toplanmış. İç mekandaki kaplamalar da yine çevreci malzemelerden oluşturulmuş. Derinin hakim olduğu iç mekanda koltuklar sürücüsünü tam kavrarken 2+2 sisteminde yer alan koltuk düzeninde arka yolcuları yüksek bir şaft tüneli ayırıyor.

Yüksek çekiş gücü

Fisker Karma Sedan’da 150 kW güce sahip iki elektrikli motor bulunuyor. Toplam 403 HP güce sahip bu motorların üretmiş olduğu tork ise 1.330 Nm. 20 kWh kapasiteye sahip lityum iyon piller ile 80 km’lik bir elektrikli menzil sunuluyor. Batarya kullanımında 0-100 km/s hızlanmayı 7.9 sn’de gerçekleştiren Karma’nın maksimum hızı 153 km/s. Menzil uzatıcı 2.0 litrelik dört silindirli 260 HP’lik motorun devrede olduğu durumda ise 0-100 km/s hızlanma 5.9 sn ve maksimum hız 200 km/s. 4996/1984/1334 mm boyutlara sahip Fisker Karma Sedan’ın dingil mesafesi ise 3160 mm. Karma 80 km elektrikli ve 400 km uzatılmış menzille toplamda 480 km menzil ile kullanıcılarına iki farklı sürüş seçeneği sunuyor. Elektrikli modda sıfır emsiyon sunan Karma, menzil uzatıcı ile bu rakamı 36 gr/km seviyesinde tutuyor.

Sürüş fırsatı bulduğumuz Fisker Karma Sedan’da dikkatimizi çeken ilk konu bu ilginç otomobilin alçak yapısı oldu. Bir süper spor otomobilin alçak oturma pozisyonunu yaşadığımız Karma, devasa ve yanlara doğru dalgalanan kaput ile gücünü bir anlamda göstermeye başladı. Elektrikli modda sürüş esnasındaki gaz tepkilerine anında cevap veren elektrikli motor, beklentileri üst seviyeye çekiyor. Karma Sedan basık yapısı ve geniş arka çamurluklarıyla özellikle dönüşlerde daha fazla dikkat gerektiren bir yapıya sahip. Elektrikli sürüş esnasında camlar kapalı konumunda iken dış dünya ile ilişkiniz kesiliyor.

Fisker Karma’nın diğer elektrikli otomobillerden önemli farkı, düşük hızlarda, trafiği paylaşanları ve yayaları uyarması açısından sesli bir uyarı sistemine sahip olması. Küçük ama fark yaratan bir ayrıntı. Aracın heybetli yapısı 22 inçlik jantlar için uygun olsa da ülkemizin bozuk zeminli yol yapısı düşünüldüğünde, belki daha düşük ebatlara da geçiş yapılabilir. BD Otomotiv tarafından ithal edilen Fisker Karma, sahip olduğu, 2.0 lt hacimli menzil uzatıcı benzinli motordan dolayı yüzde 80 ÖTV oranıyla vergilendiriliyor. Menzil uzatıcı motoru otomobile hareketle ilgili tahrik vermemesine rağmen, yine de elektrikli otomobillere uygulanan ÖTV oranlarından yararlanamıyor.

Aracın başlangıç fiyatı 195.000 Euro. Ancak elektrikli olduğundan dolayı MTV ödenmiyor, ayrıca bakım masrafı yok denecek kadar az, elektrikli kullanımdaki yakıt tüketimi de çok düşük. Tüm bu kullanım maliyetleri alt alta eklenip, konvansiyonel bir süper spor otomobilin kullanım ve sahip olma maliyetleriyle karşılaştırıldığında, 5 yılın sonunda 60.000 Euro’luk bir avantaj ortaya çıkıyor.

Sonuç

Fisker Karma, elektrikli otomobiller arasında şüphesiz en yakışıklı olanı. Menzil uzatıcı jeneratörü ile uzun mesafeleri sorun olmaktan çıkaran otomobil, keyifli ve çevreci bir spor sürüş hissi sunuyor. Bu hissi ise çevreye duyarlılığı olan ve cebinde 195.000 Euro’su bulunan spor otomobil meraklıları yaşayabilecek

JaCk isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
eXtreme, JaCk
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:53