Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu

Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu (https://www.forumaski.com/)
-   Motorlu Taşıt Araçları (https://www.forumaski.com/motorlu-tasit-araclari/)
-   -   Ducati Audi'yi Deli Etti (https://www.forumaski.com/motorlu-tasit-araclari/16755-ducati-audiyi-deli-etti.html)

JaCk 15.11.2012 12:50

Ducati Audi'yi Deli Etti
 
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

Audi, bundan kısa bir süre önce iki tekerleğin Ferrari’si olan Ducati’yi bünyesine kattı.

Ducati asfaltın en çekici modellerinden biri olan Panigale modeline sahip. İşte bu motosiklet TT RS plus ile yollarda adeta dalga geçiyor. Hatta ve hatta aynısını diğer Audi modellerine de yapıyor. Acaba bu bir sorun olabilir mi?



Audi kendisine epey zorlu bir rakip seçmişe benziyor. Ducati’yi iki tekerleğin Ferrari’si olarak özetlemek mümkün. Ducati hızlı, güzel, kaprisli ve dünyada geniş bir taraftar kitlesine sahip. Audi bu iki tekeri kendisine rakip olarak görmüş olacak ki hiç çekinmeden onunla piste çıkacak cesareti kendisinde buluyor. Pist üzerinde ise bolca lastik yakarak, tur zamanını daha ne kadar geliştirebiliriz sorusuna yanıt arıyoruz. En iyi tur zamanına kim imza atacak? Çılgınca hatta çok çılgınca bir karşılaştırma.

Audi gerçekten de çılgın bir markayı bünyesine katmış. Ducati de bu birleşmenin şerefine, eli boş gelmedi. Başlık parası olarak da asfaltın en çılgın temsilcilerinden biri olarak kabul edilen 1199 Panigale S’i beraberinde getirdi. Panigale S sadece motosiklet dünyasını fethetmekle kalmayıp, aynı zamanda her Audi modelini yolda adeta süpürmek istiyor. Bu tip bir isteği de zaten sadece motosiklet sürücüleri dile getiriyor.



Motosiklet sürücülerinin de genelde hayalleri peşinde koşan insanlar olduğu bilindiğinden, bu söz pek de ciddiye alınmıyor. Otomobilden daha hızlı bir motosiklet? Bu meydan okuma neredeyse tekerin icadı kadar eski.



Bunu öğrenmek için piste çıkma vakti geldi. Ulaşılması güç tur zamanlarına imza atmak için Panigale S ve Audi TT RS plus, kozlarını paylaşmak için Contidrom pistine çıkıyorlar. 360 HP güce sahip 5 silindirli ateş parçası Audi, dört tekerlekten çekiş sistemine ve keskin bir bıçak şeklinde arka spoylere sahip. Lastik devinin pistine çıkan iki yarışçı, ısınma turlarını atarken havanın sadece 9 derecede kalması, mücadelenin daha da zorlu hale geleceğinin sinyallerini veriyor. Hava soğuk olmasına karşın ikilinin çıkarmış olduğu sesler, insanın kanını kaynatmak için yeterli. Audi’nin marş motoru sesi, sanki öksüren ünlü şarkıcı Joe Cocker’i anımsatıyor. Kaba ve kızgın. Audi’nin nadir bulunan beş silindirli motoru, sadece sesinden dolayı koruma altına alınmalı. Audi bu tür agresif fertlere aile içerisinde pek müsaade etmezken, TT ailesi içerisindeki en hırçını olma özelliğine sahip RS plus kendince böyle davranmayı uygun buluyor.

19 inçlik siyah jantlar ve spor koltuklar RS plus modelinin ne kadar hırçın olabildiğinin işaretlerini veriyor. Çift kavramalı S tronic şanzımanı, 0-100 km/s hızlanmayı 4.1 sn olarak vaat ederken, “plus” ise 280 km/s hıza kadar çıkmasına olanak tanıyor. Panigale’nin iki adet 599 cc hacimli silindirinden çıkan sesler ise daha da korkutucu. Uzunlamasına yerleştirilen V2 motor, tıpkı çekici tasarımı gibi, Ducati’nin DNA’sını oluşturuyor. Avrupa satış fiyatı 24.490 Euro gibi yüksek bir rakam. Öte yandan sadece bu motosikletin fotoğraflarını gördükten sonra bile, bu bedeli hiç düşünmeden ödeyecek birçok motosiklet meraklısı olduğunu düşünüyoruz.



Kırmızı ve pürüzsüz akıcı tasarım, far ve koltuk kısmında keskin hatlar, hiçbir Japon’un sunamadığı dramatik ve özel karışım. İtalyanlar spor otomobilde başarının benzerini motosiklette de rahatça gösterebiliyor. Ducati ileri teknoloji motosikletini dehşet bir rekabet ortamına yollamaktan çekinmiyor. Üretici için tek gerçeklik ise ağırlığı düşürüp gücü artırmak. Hem de her ne pahasına olursa olsun. Panigale’den önce, dört yıl boyunca hüküm süren model ise resmen emekliye ayrıldı. Panigale tamamen yeni ve radikal bir motosiklet olarak doğdu. Eski şasiden vazgeçildi, tamamen yeni bir çizim yapıldı ve motosikletin dolu depo ile ağırlığı sadece 195 kg. Sınıfının en hafif motosikleti, dünyanın en güçlü iki silindirli motoru tarafından adeta uçuyor. Fabrika verilerine göre 195 HP güç! Güç dağılımı işte burada öne çıkıyor 1 HP/1 kg oranı Audi’nin 1 HP/4.1 kg’yi gölgede bırakarak ezici bir üstünlük kuruyor.

Kalp atışları şimdiden hızla artmaya başlıyor. Seleye kurulurken eller çok aşağıda kalıyor, oturma pozisyonu ise arkaya doğru bir hayli yukarıda kalıyor. Buna karşın bir yarış motosikleti için oldukça konforlu sayılır. İki silindirli makine karayolunda 4.000 d/d’da canı sıkılırcasına yol alırken, daha fazlasını istiyor, uçuşa geçmek için can atıyor. Panigale, TT RS plus’a oranla çok daha vahşi bir karaktere sahip.

Audi ise sahip olduğu 2.5 lt hacme sahip motoru ile caddelerde turlarken, turbosunu devreye sokma gereğini dahi hissetmiyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi ise ciddi çukurları hasarsız ve sarsıntısız geçmede yardımcı oluyor. Audi’nin bu süspansiyon ayarı bile, çılgın Panigale’ye oranla aslında bir hiç sayılır. Panigale’de üç farklı sürüş programı sunuluyor; Yağmur için güç 120 HP’ye düşürülüyor, ayrıca sekiz kademeli anti patinaj sistemi ve elektronik motor freni var. Tüm bu sistemler gaz kesmeden şanzımanın vites değiştiremsine müsaade ediyor… Yarış pistine çıkma vakti geldi. Panigale’yi kullanma görevi ise Dirk Schnieder’e düşüyor, kendisi Continental lastiklerinin test pilotu.

Daha ne olduğunu anlamadan Audi gürleyip ileriye fırlıyor. Sport modda gaz tepkisi, direksiyon sistemi ve süspansiyon ayarı maksimum verimlilikte çalışıyor. U viraja gelindiğinde S tronic şanzıman, vites geçişleri arasında bir aragaza müsaade ediyor. TT RS plus, viraj çıkışında ön kısmını dışarıya doğru taşırken, yarış modundaki ESP neredeyse hissedilmeyecek hafiflikle RS plus’u izine döndürüyor. Düzlükte ise tam gaz, tam tutunma ve yüksek devirlerle ileriye doğru fırlamak, bu iş tam TT’ye göre. Audi TT RS plus, performans işte budur dedirtirken, dışarıdan kırmızı bir çizgi TT RS plus’un yanında uzayıp gidiyor ve arkasında görünmeyen bir toz bulutu bırakıyor. Bu kırmızı şimşek Ducati’den başkası değil. Neredeyse 1 saniye kadar önce sadece dikiz aynasında bir noktadan ibaret iken şimdi yüzlerce metre fark atarak öne geçiyor. Ducati birdenbire nereden çıktı? İnanılır gibi değil. Audi sürücüsünün kendine olan güveni muhtemelen bir bezelye tanesi kadar küçülmüştür. Pist üzerindeki maksimum hız ölçüm noktasında TT RS 207 km/s’ye ulaşırken, Panigale’nin cevabı net: 249 km/s! Dirk Schnieder Ducati’nin gaz kolunu iyice açtığında ise Audi artık hiçbir şey görmeyecektir. Panigale 0-200 km/s hızlanma için sadece 7.6 sn’ye ihtiyaç duyarken Audi aynı hızlanma için nerdeyse iki kat fazla süreye ihtiyaç duyuyor. HP başına 4.1 kg, düşün düşün ama nereye kadar! Audi sadece uzun virajlarda, ortalama 140 km/s hız ile, Ducati ile ancak baş edebilecek seviyede. Audi’nin bir diğer avantajı ise dört kaliperli frenlerin yüksek hızdan, çok çabuk durma noktasına gelme yeteneğine sahip olması. Audi’nin tur zamanı: 1:41,73 sn. Schnieder ise Panigale’nin üstünde resmen terlemeye başlıyor. Düzlüklerde Ducati, V2 motorun devasa gücünü arka tekerleğe aktardığında, ön tekerleğini 80 metre boyunca havaya kaldırarak ilerliyor.

Sonuçta Ducati’nin tur zamanı Audi’den 10 sn kadar dahi iyi. Dünyalar kadar büyük bir fark. Rakip zorlu olduğu kadar oldukça da hızlı olduğunu kanutladı.

Sonuç

Audi ailesinin yeni iki tekerlekli üyesi ilk karşılaşmadan ezici zaferle ayrılıyor. TT RS plus hafife alınmaması gereken bir otomobil olmasına karşın, Panigale S sadece pistte üstünlük kurmuyor, resmen eziyor. Güç, tasarım ve sürüş dinamikleri Audi’nin güçlü versiyonunda etkileyici bir izlenim bırakıyor ve Audi kullanıcıları kesinlikle eğlence ve sürüş keyfinin doruklarına ulaşıyor. Biz ise otomobillerle motosikletlerin karşılaşmalarından her zaman keyif alıyoruz.

eXtreme 15.11.2012 22:09

Cevap: Ducati Audi'yi Deli Etti
 
Çok fazla ezmek istememiş bence Ducati pilotu :D :D


Saat: 14:47

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.


SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.