|
Okul Öncesi Eğitim kategorisinde açılmış olan Okul Öncesi Amaç Ve Kazanımlar konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
16.01.2014, 23:49 | #1 (permalink) |
Süper Üye | Okul Öncesi Amaç Ve Kazanımlar Okul Öncesi Amaç Ve Kazanımlar Okul öncesi eğitim programı beş gelişim alanına yönelik oluşturulmuş amaç ve kazanımları kapsar.Amaç ve kazanımlar eğitimcinin günlük planlarını hazırlarken bir dayanak oluşturur eğitimciyi yönlendirir. Bu sayede tüm gelişim alanlarına yönelik amaç ve kazanımlara program içinde dengeli bir şekilde yer verilir. Çocukların ilköğretime hazır başlamaları hedeflenir. PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar 2. Değişik yönlere yuvarlanır 3. Değişik yönlere uzanır 4. Sözel yönergelere uygun olark yürür 5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar 6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider 7. Belirli bir yüksekliğe çıkar 8. Belirli bir yüksekliğe tırmanır 9. Tırmanılan yükseklikten uygun şekilde iner 10. Belirli bir yükseklikten atlar 11. Belirli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar 12. Pedal çevirme hareketini yapar 13. Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar 14. Atılan nesneleri yakalar 15. Nesneleri belirli bir mesafedeki hedefe atar Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Küçük nesneleri toplar 2. Nesneleri kaptan kapa boşaltır 3. Nesneleri üst üste/yanyana/iç içe dizer 4. Nesneleri takar 5. Nesneleri çıkarır 6. Nesneleri ipe v.b. Dizer 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir 9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer 11. Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer 12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır 15. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter 2. Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker 3. Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır 4. Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür 5. Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Nesneleri kopartır/yırtar 2. Nesneleri sıkar 3. Nesneleri çeker/gerer 4. Malzemelere elleriyle şekil verir 5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Farklı zeminler üzerinde yürür 2. Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür 3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur 4. Tek/çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar 5. Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider 6. Çift ayakla ileri/geri sıçrar SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme Kazanımlar 1. Fiziksel özelliklerini söyler 2. Belli başlı duygusal özelliklerini söyler Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Duygularını söyler 2. Duygularının nedenlerini açıklar 3. Duygularının sonuçlarını açıklar 4. Duygularını müzik, dans, drama v.b. Yollarla ifade eder Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme Kazanımlar 1. Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar 2. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır 3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanımlar 1. Kendiliğinden bir işe başlar 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Başkalarının duygularını ifade eder 2. Başkalarının duygularını paylaşır Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 1. Kendiliğinden iletişimi başlatır 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır 3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur 4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir 5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir 6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır 7. Gerektiğinde lideri izler 8. Gerektiğinde liderliği üstlenir 9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar 10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar 11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme Kazanımlar 1. Hata yapabileceğini kabul eder 2. Kendi hatalarını söyler 3. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar 4. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder 5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder Amaç 8. Farklılıklara saygı gösterebilme Kazanımlar 1. Kendisinin farklı özelliklerini kabul eder 2. Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme Kazanımlar 1. Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır 2. Günlük yaşamdaki kurallara uyar 3. Canlıların yaşama hakkına özen gösterir 4. Canlıların bakımını üstlenir ve korur 5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açılar Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme Kazanımlar 1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler 2. Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler 3. Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar 4. Farklı kültürlerin belli başlı özelliklerini söyler Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanımlar 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder 2. Özgün şiir, öykü, şarkı v.b. söyler 3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar 4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur 6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur 7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar 8. Sunularında hayali/gerçek nesneler kullanır Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme Kazanımlar 1. Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler 2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar 3. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme Kazanımlar 1. Çevresinde gördüğü güzel/rahatsız edici durumları söyler 2. Çevre sorunlar ile ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir 3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler Amaç 14. Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini fark edebilme Kazanımlar 1. Sanat eserlerinin özelliklerini söyler 2. Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar Amaç15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme Kazanımlar 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |