Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Psikoloji
facebook bağlan


Güzel bir uyku uyumanın basit yolları

Psikoloji kategorisinde açılmış olan Güzel bir uyku uyumanın basit yolları konusu , Güzel bir uyku uyumanın basit yolları Tabii dinlenme biçimimiz olan uyku, bedensel işlevlerimizin en ehemmiyetlilerinden biri. Ancak stres, çöküntü, amfetamin, antidepresan türü ilaçlar, yüksek ses, açlık, tokluk, ışık, sigara, çay, ...


Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Jineps

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06.04.2014, 23:49   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Güzel bir uyku uyumanın basit yolları



Güzel bir uyku uyumanın basit yolları

Tabii dinlenme biçimimiz olan uyku, bedensel işlevlerimizin en ehemmiyetlilerinden biri. Ancak stres, çöküntü, amfetamin, antidepresan türü ilaçlar, yüksek ses, açlık, tokluk, ışık, sigara, çay, kahve, zihnin meşgul olması gibi bir hayli sebep uyku kalitemizi etkiliyor. Bu yüzden pek çok sıhhatmeselesinin sebebi uykusuzluk veyahut kalitesiz uyku.

Çay için: Nebat çayları yatmadan önce gevşemenize yardımcı olur.

Kitap okuyun: Yoğun bir günün heyecanını yatıştırmak için favori kitabınızı elinize alın

İpadinizi uzak tutun: Teknoloji ürünü aletlerden gelen mavi ışık gün içinde olanları düşünmenizi sağlar, bu sebepten dolayı uyumadan en az yarım saat önce bu aletleri kapatın.

Atıştırmalık birşeyler alın: Bal, süt ve fındık gibi atıştırmalıkların içerisinde olan bileşimler uykuyu tetikler.

Germe egzersizi yapın: Germe ağrılarınızı azalttığı gibi bu arada sizi sakinleştirerek uykuya hazırlar.

Meditasyon: Meditasyon zihninizi temizleyerek sizi uykuya meyilli hale getirir.

Işıktan sakının: Alarm, cadde lambası, elektronikler- bunların hepsi sizin derin bir uyku uyumanızı engeller. Işık kirliliğini engellemek için bir şeyler ile bunları örtün.

Sıcak bir duş alın: Duş adalelerinizin gevşemesine kapı aralar, buda duşa kolay dalmanızı sağlar.

Egzersiz: Gün içinde egzersiz ile enerjinizi harcamak, akşam uykuya dalmanızı hızlandıracak

Akşam yemeğinizi erken yiyin: Yatağa dolu bir mide ile girmek, yatarken sizi rahatsız edecektir, akşam yemeğinizi erken saatlerde ve hafif bir şekilde yiyin

Şaraptan uzak durun: Gece yatmadan içilen içki huzursuz bir uyku uyumanızı sağlar.

Stresten uzak durun: Tedirgin ve kaygılı olmak sizi her vakit uyanık meblağ, bütün gün ve gece süresince stresten uzak durmanın yollarını bulun ve zihninizi temizleyin.

Huzur verici bir koku:Lavanta ve çay ağacı yağı huzur verici kokulardır. Yatağınıza ve saçınıza birkaç damla bu kokulardan damlatın.

Doğru ısıyı bulun: Sıhhatli bir uyku uyumak için en uygun sıcaklık 18-22 derece aralığıdır.

Yoga yapın: Germe egzersizlerinin yanı sıra yoğa çalışmaları bu arada zihninizin de deşarj olmasını sağlar.

Uyuklamayın: Dinlendirmeyen bir uyku sizi gün içinde uyuklamaya sevk eder, ancak bu yalnızca gece uykunuzun daha da kaçmasına neden olur.

Yeni bir yatak alın: Ağrı ve acılar ile uyanıyorsanız, yatağınız yeteri kadar sizi dilendirmiyor olabilir vasati 8 sene üzerinde ise yatağınızı değiştirin.

Öğleden sonraki kahve molalrını bırakın: Kafein herkesi değişik etkiler fakat gece yatakta dönüp duruyorsanız öğlenden sonraki kahve keyfinizi bırakmanın zamanı gelmiş demektir.

Tabii reçeteler deneyin: Birçok insan kediotu ve melatonin gibi desteklerin tabii, sağlıklı bir uyku için birebir olduğunu söyler.

Bir rutininiz olsun: Güzel bir uyku uyumak, bedeninizi ve ruhunuzu iyi bir gece uykusuna hazırlamak, dinlenip sakinleşmek için kendinize zaman ayırın. Uyku öncesi ritüeli yapmak için listeden birkaç şey seçin.

MutsuzPalyaco beğendi.
__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
EbruLi, MutsuzPalyaco
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 06:20