Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Psikoloji
facebook bağlan


Terapiste Danışmanızın Zamanı Gelmiş Olabilir

Psikoloji kategorisinde açılmış olan Terapiste Danışmanızın Zamanı Gelmiş Olabilir konusu , Terapiste Danışmanızın Zamanı Gelmiş Olabilir Bir uzmandan psikolojik yardım alma zamanınızın geldiğini gösteren 8 işarete dikkat edin. Herkes stres, üzüntü, matem ya da ikilem dolu zorlu süreçlerden geçer; ama kendimizi ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 21.10.2015, 09:45   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Terapiste Danışmanızın Zamanı Gelmiş Olabilir



Terapiste Danışmanızın Zamanı Gelmiş Olabilir




Bir uzmandan psikolojik yardım alma zamanınızın geldiğini gösteren 8 işarete dikkat edin.

Herkes stres, üzüntü, matem ya da ikilem dolu zorlu süreçlerden geçer; ama kendimizi iyi hissetmediğimizde, profesyonellere başvurmak için doğru bir zaman olup olmadığını anlamak, güç olabilir. Peki, randevu alma zamanı gediğini gösteren işaretler var mı? İşte size psikologlardan kendinizi kötü hissettiğinizde izlerini arayabileceğiniz 8 işaret:

1. Her duyguyu yoğun bir şekilde yaşıyorsunuz.
Hepimiz öfkelenir ya da üzülürüz. Peki, ama ne derece yoğun ve ne kadar sıklıkla? Düzenli olarak öfke veya üzüntü duygularına teslim olmak, altta yatan bir durumun göstergesi olabilir; fakat asıl üzerinde durulması gereken başka bir yoğunluk derecesi var: felaket senaryoları. Beklenmedik bir durumla karşılaştığınızda, hemen olabilecek en kötü senaryoyu mu düşünmeye başlıyorsunuz? Her türlü endişenin devasa olduğu ve gerçekmiş gibi algılandığı bu yoğun kaygı formu, son derece sarsıcı olabilir.

2. Bir travma yaşadınız ve kendinizi bunu düşünmekten alıkoyamıyorsunuz.
Aileden birisinin ölümü, bir ayrılık ya da iş kaybı, biraz danışmayı gerektirmeye yeterli olabilir. Bu hislerin, kendi kendilerine geçeceklerini düşünmeye eğilimliyiz; fakat durum, her zaman böyle olmayabiliyor. Bir kaybın acısı, günlük işleyişinizi aksatabilir ve hatta arkadaşlarınızdan uzaklaşmanıza sebep olabilir. Bu şekilde davrandığınızı fark eder ya da etrafınızdaki insanlar, onlardan uzaklaştığınızı görüp uyarırlarsa, olaylardan nasıl etkilendiğinizi çözebilmek amacıyla bir profesyonele başvurabilirsiniz.

3. Açıklanamayan ya da yinelen baş ağrılarınız, karın ağrılarınız var ya da bağışıklık sisteminiz aksıyor.
Duygusal bağlamda üzgün olduğumuzda, bedenlerimiz de bu durumdan etkilenir. Yapılan araştırmalara göre stres kendini geniş kapsamlı fiziksel yollarla gösterebiliyor – kronik mide rahatsızlıklarından baş ağrılarına, sık görülen soğuk algınlıklarından cinsel dürtüde azalmaya dek.

4. Baş edebilmek için madde kullanıyorsunuz.
Kendinizi aşırı miktarda alkol içerken ya da uyuşturucu kullanırken buluyorsanız – ya da yalnızca sık sık bunları kullanmayı düşünüyorsanız – ele alınması gereken hisleri uyuşturmayı umuyor olabilirsiniz.
Yiyecekler bile bu madde kullanımı kapsamında sayılabilir. İştahta görülen değişimler de sorun göstergesi olarak düşünülebilir. Hem aşırı yemek hem de yemekten kaçınmak, kişinin stresle baş etmeye çalıştığının ya da kendi ile ilgilenmekte güçlük çektiğinin işareti olabilir.

5. İş yerinde kötü geri bildirimler alıyorsunuz.
İş performansında değişimler, duygusal ya da psikolojik sorunlar yaşayanlarda sıklıkla görülür. Eskiden mutlu olduğunuz işinizden uzaklaştığınızı hissedebilirsiniz. Konsantrasyon ve dikkat eksikliğinin yanı sıra, yöneticilerinizden veya iş arkadaşlarınızdan işinizin kalitesine dair kötü geri bildirim alabilirsiniz. Bu durum, bir profesyonele başvurma zamanınızın geldiğine dair bir işaret olabilir.

6. Önceden değer verdiğiniz aktivitelerden uzaklaştığınızı hissediyorsunuz.
Kulüp etkinlikleriniz, arkadaş ortamlarınız veya aile toplantılarınız, eskisi gibi keyif vermiyorsa eğer, bir şeyler yolunda gitmiyor olabilir. Üzgünseniz, çevrenizde herhangi bir amaç ya da anlam bulamıyorsanız ya da genel bir mutsuzluk hissine kapılıyorsanız, bir terapist, biraz netlik kazanmanıza ve yeni bir yönde yeni bir başlangıç yapmanıza yardımcı olabilir.

7. İlişkileriniz gergin durumda.
Nasıl hissettiğinizi aktarmada ve hatta hislerinizi tarif etmekte zorluklar mı yaşıyorsunuz? Sevdiğiniz insanlarla etkileşim esnasında, düzenli olarak mutsuz hissettiğinizi fark ettiyseniz, çift ya da aile terapileri için iyi bir aday olabilirsiniz.

8. Arkadaşlarınız endişeli olduklarını söylüyorlar.
Bazen arkadaşlar, içeriden fark etmesi zor olan şeyleri görebilirler; bu yüzden, çevrenizdeki kişilerin bakış açılarını değerlendirmek faydalıdır. Hayatınızdaki insanlardan “Birileriyle konuşuyor musun?” ya da “İyi misin, senin için endişeleniyorum” gibi sorular duymak, muhtemelen tavsiyelerine kulak asmak gerektiğinin işaretidir.



__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Araz, Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 10:38