Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Psikoloji
facebook bağlan


Dikkat eksikliği bir hastalık mı, algılama güçlüğü mü, yoksa bir sosyal öğrenme eksik

Psikoloji kategorisinde açılmış olan Dikkat eksikliği bir hastalık mı, algılama güçlüğü mü, yoksa bir sosyal öğrenme eksik konusu , Dikkat eksikliği bir hastalık mı, algılama güçlüğü mü, yoksa bir sosyal öğrenme eksikliği mi? Türkiye’de, “Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite”ilkokul çağındaki her 20 çocuktan birinde görülüyor. Tanı almış çocukların % 80'i ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 10.12.2013, 19:32   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Dikkat eksikliği bir hastalık mı, algılama güçlüğü mü, yoksa bir sosyal öğrenme eksik



Dikkat eksikliği bir hastalık mı, algılama güçlüğü mü, yoksa bir sosyal öğrenme eksikliği mi?



Türkiye’de, “Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite”ilkokul çağındaki her 20 çocuktan birinde görülüyor. Tanı almış çocukların % 80'i ergenlikte, %30-65'i erişkinlikte de bu belirtileri taşıyor. Bu sorun çocukların yanı sıra ergenleri ve yetişkinleri de ilgile


Öğrenme Terapisti Psikolog İnci Özkoray, hareket huzursuzluğu, konsantrasyon zayıflığı, her şeye tepki verme ve bunlara bağlı gelişen algılama zorlukları yaşayan çocukların, yaşam alanlarında bir çok yoğun talep ile karşılaştığını belirtiyor. Bu çocukların, sağlıklı gelişimi yakalayabilmeleri için, çok fazla anlayış, çok fazla sabır ve doğru tasarlanmış bir eğitime ihtiyaçları olduğunun altını çiziyor. Günümüzde kısa yoldan dikkat eksikliğine çözüm bulmak amacıyla ilaç tedavisinin yaygın olduğunu sözlerine ekliyor.

Öğrenme Terapisti Psikolog İnci Özkoray, ülkemizde iki kere konferans vermiş olan, uluslar arası çalışmaları ile tanınan Alman Uzman Pedagog Ursula Günster Schöning’in sözlerine dikkat çekiyor. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite’ de tercih edilen ilaç tedavisi ve fiziksel beceri, sosyal uyuma yönelik ergoterapi veya beyin dalgalarını etkileyen digital fonksiyonu olan Neurofeedback’in günümüzde tartışılan yöntemler olduğu söylüyor. İlaç tedavisinin ise özellikle bu tedavide birçok ülkede yaygın olarak kullanılan iki ilaç markasının, uyuşturucu ilaçlar gibi, çocuğun ileriki yaşlarında kişilik gelişimini olumsuz etkilediğini ve çocuğun doğal duygularını dışa vurmasını engellediğini belirtiyor. Bu ilaçları kullanan cocuğun kendi doğal his ve tepkilerinin farkındalığını yaşayamadığını, bunlarla başa çıkmayı da öğrenemediğini vurguluyor. Bu gibi psişik yan etkilerin yanı sıra bedensel etkiler olarak asabiyet, uykusuzluk, iştahsızlık, kilo kaybı, baş dönmesi, baş ağrısı, kusma, deride belirtiler görülebildiğine değiniyor. Ayrıca yorgunluk, üzüntü, ürkeklik, depresif ruh hali, tikler ortaya çıkabildiğini söylüyor.

İlaca Alternatif Tek Yöntem “Dikkat ve Davranış Terapileri”

İnci Özkoray; 21 Mart’ta İstanbul’da III. sü düzenlenecek olan Dikkat Eksikliği Konferansının da konuşmacısı olan Uzman Pedagog Ursula Günster Schöning Dikkat Eksikliği konusunda dünyada ki örnekleri ve uygulamaları paylaştığını söylüyor. Almanya’da 6-16 yaşları arasında 350.000 dikkat eksikliği sorunu yaşayan çocuk olduğunu, bu çocukların 50.000’ine ilaç tedavisi uygulandığını, 1990’dan 2001’e kadar kullananların sayısının 30 misli artmış olduğunu belirtiliyor. Uluslararası Hipokrat Birliğinin 2002 yılında yaptığı toplantının temasının “İlaç sorumluluk taşıyan bir yardım mı yoksa bir çıkmaz sokak mı?...” sorusu ile bu konuya dikkat çekildiğini vurguluyor. Özkoray, Ursula Günster Schöning’in 21 Mart tarihinde vereceği FOCUS konferans ile “İlaçtan Önce Pedogojiyi” vurgulamayı amaçladıklarını, aileleri, öğretmenleri ve rehberleri bilinçlendirmek istediğini söylüyor. Dikkat Eksikliği hakkında çözüm yollarından ilaca alternatif tek yöntem olan “dikkat ve davranış terapi metotlarının” anlatılacağının altını çiziyor.
Özkoray, destekleyici bir davranış ve dikkat terapi metotları sayesinde, davranışları ile başa çıkma stratejisini kazanan çocukların, kendilerini kontrol edebilmeyi ve konsantre olmayı öğrenebildiklerini belirtiyor. Bir davranış ve dikkat terapisinin, mevcut davranışlar ve gelecekteki davranışlar üzerinde de olumlu etkilerinin olduğunu, bu tür terapilerde çocukların içten konuşma, yanlışlarla pozitif başa çıkma, dikkatini yönetebilme, dikkatini yükseltebilme ve azaltabilme gibi teknikleri kullanmayı, tepkisel davranışlarını indirgemeyi öğrendiklerini vurguluyor. Ailelerin de bu terapi sürecine aktif katılmaları ve stratejileri öğrenmeleri gerektiğini ekliyor.

Öğrenme Terapisti Psikolog İnci Özkoray; bir çocuğa dikkat eksikliği tanısı koyulduğu zaman verilecek en önemli desteğin birbirine kenetlenmiş bir terapi zincirinden oluşması gerektiğinin altını çiziyor.

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Jade
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 05:44