Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Beslenme alışkanlığı çocuklukta edinilir

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Beslenme alışkanlığı çocuklukta edinilir konusu , Beslenme alışkanlığı çocuklukta edinilir Çoğu alışkanlık gibi beslenme alışkanlıkları da çocukluk çağında ediniliyor. Sağlıklı bir beslenme çantasının da bütün besin gruplarını (süt-tahıl-et-sebze-meyve-yağ) içermesi gerekiyor. İşte Diyetisyen Esra Baş Toktay’ın TEKSÜT’ün ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 11.04.2014, 20:55   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Beslenme alışkanlığı çocuklukta edinilir



Beslenme alışkanlığı çocuklukta edinilir



Çoğu alışkanlık gibi beslenme alışkanlıkları da çocukluk çağında ediniliyor. Sağlıklı bir beslenme çantasının da bütün besin gruplarını (süt-tahıl-et-sebze-meyve-yağ) içermesi gerekiyor.

İşte Diyetisyen Esra Baş Toktay’ın TEKSÜT’ün Facebook uygulaması aracılığıyla anne-babaların çocukların beslenmesi konusundaki sorularına verdiği altın öneriler:
Çoğu alışkanlık gibi beslenme alışkanlıkları da çocukluk çağında edinilir. Çocuğunuzun sağlıklı beslenmeyi öğrenebilmesi için ebeveynler olarak siz de evdeki beslenme düzenine dikkat edip ona örnek olmalısınız. Buna ilk olarak eğer evde abur cubur çekmecesi varsa onu ortadan kaldırarak başlayabilirsiniz. Bununla birlikte dolaptaki sağlıksız meşrubatları da uzaklaştırın.
Mutlaka her sabah hep birlikte kahvaltı yapın.
Çocuğunuzun evden çıkmadan kahvaltı yapmasına özen göstermelisiniz. Okuldaki başarısı ve büyüme-gelişmesini sağlaması açısından kahvaltı okul çocuklarında en önemli öğündür.
Öğünlerinizde salata, yoğurt bulunmasına özen gösterin. Ekmek seçiminizi besleyici değeri yüksek ve doyurucu olan tam tahıllı, tam buğday, çavdar ekmeğinden yana yapın.
Akşam yemeklerinizde ağır yemeklerden ziyade sebze yemeklerini tercih etmeye çalışın.
Yumurta insan vücudunda bulunmayan ve mutlaka dışarıdan alınması gereken çeşitli protein yapı taşlarını içerir. Başlıca A, D, E ve B vitaminleri olmak üzere diğer vitaminleri de önemli oranda içerir. Demir ve çinko içeriği de yüksektir. Bu yönleriyle yumurta özellikle çocuk beslenmesinin vazgeçilmez besinidir. Büyüme çağındaki bir çocuğun başka herhangi bir rahatsızlığı yoksa mutlaka günde bir tane yumurta tüketmesi gerekir. Yumurta çabuk bozulabilecek bir besin olduğu için okula gitmeden önce kahvaltısında tüketmesi beslenme çantasına koymaktan daha sağlıklı olacaktır.
Sağlıklı bir beslenme çantası bütün besin gruplarını (süt-tahıl-et-sebze-meyve-yağ) içermelidir. Örneğin tahıllı sandviç ekmeğinin arasına sadece beyaz peynir değil mevsimine göre domates-marul vb. koymalısınız. Bunun yanına ayran veya süt eklemelisiniz. Farklı bir teneffüs saati için meyve-kuru meyve ve yanına kuruyemişi (badem-ceviz-fındık vb.) çantasında bulundurmalısınız. Su tüketimine özen göstermelisiniz. Çantasına koyduğunuz besinleri tüketip tüketmediğini takip etmelisiniz.
Çocuğunuz eğer öğle yemeğini okulda yiyorsa okulda uygulanan aylık yemek menüsünü edinip çocuğunuzla birlikte bu menüyü gözden geçirerek daha sağlıklı tercihler yapması konusunda onu eğitmelisiniz.
Tatlı olarak şerbetli ve hamurlu tatlılar yerine evde hazırlanmış sütlü tatlıları tüketmesi onun için daha uygun olacaktır.
Olması gereken vücut ağırlığının üstünde olan çocuk ve ergenlerin öncelikle bir çocuk doktoru veya endokrinoloğu tarafından muayene edilerek biyokimyasal bulguları, gerekirse ultrasonografik görüntülemelerinin incelenmesi gerekir. Bu muayene ve tetkikler sonucunda çocuğun kilo almasına sebep olan veya kilolu olduğu için gelişmiş olabilecek herhangi bir hastalığının var olup olmadığı tespit edilmelidir. Sonrasında diyetisyen tarafından çocuğun veya ergenin yaşı, vücut ağırlığı, boyu, vücut yağ analizi, sosyal hayatı, beslenme düzeni, okul saatleri vs. doğrultusunda sağlıklı beslenme programı hazırlanmalıdır. Diyetisyen bu programı çocuğun açıkça anlayabileceği şekilde onunla paylaşmalıdır. Bu program mutlaka bütün besin gruplarını içermelidir. Bu program doğrultusunda düzenli takipler, ebeveynler ve öğretmenlerin desteğiyle çocuğun sağlıksız olan beslenme alışkanlıkları olumlu yönde değiştirilebilir. Çocukluk çağında edinilen sağlıklı beslenme alışkanlığı ömür boyu sürdürülür. Program doğrultusunda hedef kilo verilmese bile alınmasını engellemektir. Bu dönemde çocukların hareketsiz yaşam sürdürmeleri de kilo alımına ve yağlanmaya sebep olabilir. Çocuğun hareketini arttırmak, birlikte yürüyüşlere çıkmak, dans etmek, yüzmeye gitmek vb. onun hareketlenmesini sağlayacak ve kilo almasını engelleyecektir.


Perii isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Perii
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 07:18