Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Östrojen İçeren Besinler

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Östrojen İçeren Besinler konusu , Östrojen İçeren Besinler Hem kadınların hem de erkeklerin vücudunda mevcut olan östrojen hormonu, kadınlarda daha yüksek miktarlardadır. Öyleki, kadınların erkeklerden farklı olan vücut şekillerinin oluşmasında östrojen hormonunun payı büyüktür. Göğsün ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 09.05.2015, 18:59   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Östrojen İçeren Besinler



Östrojen İçeren Besinler



Hem kadınların hem de erkeklerin vücudunda mevcut olan östrojen hormonu, kadınlarda daha yüksek miktarlardadır. Öyleki, kadınların erkeklerden farklı olan vücut şekillerinin oluşmasında östrojen hormonunun payı büyüktür. Göğsün gelişmesinde, leğen kemiğinin genişlemesinde, kalça ve uyluk bölgesindeki vücut yağının miktarının arttırılmasında rol oynayan östrojen ayrıca kadınlarda erkeklere oranla daha az kıl çıkmasını da sağlamaktadır.

Östrojenin bir diğer görevi ise üreme organlarının aktivitelerinin düzenlenmesinde belirgin bir rol oynamasıdır. Vücudun ne kadar östrojen salgılayacağı ise beyindeki hipotalamus tarafından üretilen 2 hormona bağlıdır: LH ve FSH. Bu sebeple de zihinsel stres vücutta hormonsal bir dengesizliğe yol açarak, daha ciddi problemleri başlatabilir.

Menopozun eşiğinde olan kadınlar östrojen dalgalanmalarına daha eğilimlidir. Yüksek miktardaki östrojen seviyeleri kramplara ya da uyuyamama hastalığına neden olabilirken, östrojen seviyesindeki düşüşler de yorgunluğa, osteoporoza, kolay kırılan kemiklere ve hatta depresyona neden olabilmektedir. Bu dalgalanma ile mücadele edebilmek için ise, birçok yan etkisi olabilecek non-steroidler yerine, östrojen içeren besinlerin tüketilmesi önerilmektedir.

Bu yazımızda sizlerle östrojen içeren besinlerin neler olduğunu paylaşacak ve östrojen eksikliği ya da fazlalığının ne gibi sorunlara yol açabileceğine değineceğiz.

Östrojen İçeren Besinler

Keten Tohumu

Keten tohumunun içerisinde yer alan fitoöstrojenler, lignanlar olarak bilinmektedir. Keten tohumu genellikle ekmeklerde, salatalarda ve mısır gevreklerinde emilim oranını arttırmak için kullanılmaktadır. Keten tohumu ayrıca yemek sırasında ve sonrasında tok hissetmenize, tembel sindirim sisteminizi hareketlendirmenize de yardımcı olmaktadır.

Tofu

Soya sütünden elde edilen tofunun içerisinde izoflavon adı verilen fitoöstrojenler yer almaktadır. Genellikle çorbalarda kullanılabilen tofu yumuşak ya da sert olarak bulunabilmektedir.

Soya Yoğurdu

Soya sütünden elde edilen soya yoğurdu da fitoöstrojenler bakımından zengin bir besin maddesidir.

Susam

Susam da lignan adı verilen fitoöstrojenler bakımından zengindir. Susam hem çeşitli yemeklerin içerisinde kullanılabilmekte hem de salataların üzerine serpilebilmektedir.

Kurutulmuş Meyveler

Özellikle kayısı, hurma ve erik gibi kurutulmuş meyveler östrojen seviyelerinizin dengelenmesinde büyük rol oynamaktadır. Ayrıca bu besinler sizi şekerlemelerden ve çikolatadan uzak tutabilecek güzel atıştırmalıklardır. Bu kuru meyveler, östrojen taklidi yapabilen ve vücudunuzda daha fazla östrojen üretilmiş gibi etki yapan fitoöstrojen içermektedir.

Kurutulmuş meyve tüketirken unutmamanız gereken kurutulmuş meyvelerin daha fazla vitaminle beraber daha fazla da şeker içerdiğidir. Bu sebeple çok fazla yememeniz gerekmektedir.

Nohut

Nohut da doğal bir fitoöstrojen kaynağıdır. Fitoöstrojen tam anlamıyla östrojen olmaması ile birlikte bir yere kadar östrojenin yerine geçebilmektedir. Lif ve protein bakımından da zengin olan nohut humus ya da falafel yapımında kullanılmaktadır.

Bezelye

Fitoöstrojen kaynağı olan bezelye de östrojen seviyesinin arttırılmasında önemli rol oynar. Bezelye aynı zamanda magnezyum, demir ve potasyum gibi mineraller bakımından da zengindir. Lif ve C Vitamini deposu da olan bezelye bağışıklık sisteminizi de güçlendirmektedir.

Östrojen İçeren Diğer Besinler Nelerdir?

Soya fasülyesi
Sarımsak
Maydanoz
Rezene
Ahududu
Adaçayı
Brokoli
Çilek
Şeftali

KAYNAK: OnikiBilgi.Com

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 11:23