Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Sınav Başarısını Artırmak İçin Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Sınav Başarısını Artırmak İçin Sağlıklı Beslenme Tüyoları konusu , Sınav Başarısını Artırmak İçin Sağlıklı Beslenme Tüyoları sınav, sınav ve beslenme, sınavda başarıyı sağlamanın ipuçları, doğru beslenme, sınava hazırlanan öğrenciler nasıl beslenmeli Dyt. Sinem Uygun, üniversite adaylarının sınav öncesi sağlıklı ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 09.03.2016, 10:57   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sınav Başarısını Artırmak İçin Sağlıklı Beslenme Tüyoları



Sınav Başarısını Artırmak İçin Sağlıklı Beslenme Tüyoları


sınav, sınav ve beslenme, sınavda başarıyı sağlamanın ipuçları, doğru beslenme, sınava hazırlanan öğrenciler nasıl beslenmeli



Dyt. Sinem Uygun, üniversite adaylarının sınav öncesi sağlıklı beslenme konusunda dikkat etmesi gerekenleri anlattı.

Aylarca hayatlarına yön verecek sınavlara hazırlanan öğrenciler heyecanlı bir bekleyiş içinde. Çalışmalarının karşılığını alabilme telaşında olan gençlerin sınav haftasında doğru beslenerek başarı ve motivasyonlarını artırmaları mümkün.
İşte sınav başarısını artırmak için sağlıklı beslenme tüyoları...
Doğru kahvaltılıkları seçin

Güne sağlıklı başlamak için en değerli öğün, sabah kahvaltısıdır. Kahvaltı yapan öğrencilerin öğrenme, okuduğunu anlama ve başarı oranları kahvaltı yapmayanlara göre daha yüksektir. Haşlanmış yumurta, beyaz peynir, 2-3 adet ceviz ve tam buğday ekmeği ile yapılan kahvaltı, sınav sabahı için idealdir. Protein, karbonhidrat ve yağ içeriği yeterli olan kahvaltılar, öğrencilerin kan şekerini dengeleyerek sınav konsantrasyonunun artmasını sağlar.

Çikolata zihni açmıyor aksine konsantrasyonu azaltıyor

İnsan beyni enerji kaynağı olarak karbonhidratları kullanır. Fakat karbonhidrat kaynağı olarak basit şeker türleri tüketilmemelidir. Çikolata, şekerleme, bisküvi ve draje gibi basit şeker içeriği yüksek olan besinleri tüketmek, öğrencilerin sınav başarısına negatif yönde etki yapar. Şeker içeriği yüksek olan bu tür gıdalar, kan şekerini önce yükseltir ve kişiye kendini iyi hissettir. Daha sonra ise ani kan şekeri düşmelerine yani hipoglisemiye yol açarak konsantrasyon bozukluğu, yorgunluk ve uyku haline sebep olur. Bu nedenle kan şekerini hızlı yükseltmeyen kompleks karbonhidratları yani tam buğday, çavdar ekmeği, bulgur ve kepekli makarna tüketmek daha faydalı olacaktır.
Balık ve ceviz ile hafızanızı güçlensin

Öğrencilerin sınavlara en az bir hafta kala sıkı bir sağlıklı beslenme programı uygulaması önemlidir. Sınava hazırlanan öğrencilerin o hafta 2-3 kez balık tüketmesi gerekir. Çünkü omega -3 bakımından zengin gıdalarla beslenmek, hem öğrenmeyi kolaylaştırır hem de hafızayı güçlendirir. Balık dışında omega-3 açısından zengin olan cevizin ara öğünlerde ya da kahvaltıda tüketilmesi gerekir. Ara öğünlerde meyve ile birlikte ceviz tüketmek, kan şekerini yavaş yükseltirken kişinin tokluğunu da artırır.

C vitamini bakımından zengin meyveler ve antioksidan içeriği yüksek olan kuru erik, nar, kivi ile yaban mersini gibi gıdalar öğrencilerin streslerinin azalmasına yardımcı olur. Sınav öncesi akşamı melisa, papatya gibi stresi azaltıcı etkisi olan çayları ya da meyve çaylarını tüketmek uyku düzenine olumlu etki eder. Ayrıca öğrencilerin sınavdan önceki gün tüm yediklerine büyük özen göstermesi gerekir. Gıda zehirlenmelerini önlemek için dışardan yemek yenmemeli, evde hazırlanmış taze yemekler tercih edilmelidir.
Sınav öncesi bu gıdalardan uzak durun

- Sınavdan önce çok fazla çay, kahve gibi kafein içeren içecekler stres artıracağı için uzak durulması gereken gruptadır. Ayrıca sınavdan önce kafeinli içecekler tüketmek uykusuzluğa ve sık idrara çıkmaya sebep olacaktır.
- Gaz yapabilecek kurubaklagil, bulgur pilavı, lahana, pırasa gibi besinlerden uzak durulması gerekir.
- Sınav esnasında ya da öncesinde şeker veya şeker içeren besinler tüketilmemelidir.
- Kızartılmış, soslu, işlenmiş gıdalar mide rahatsızlıklarına sebep olabileceği için tercih edilmemelidir.
- Faydalı olduğu söylense bile daha önce denenmemiş olan yiyecekler vücuda olası etkileri bilinmediğinden asla tüketilmemelidir.

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Nicomedes, Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 21:47