Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Sebzeyi sevmeyenler yerine ne tüketmeli

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Sebzeyi sevmeyenler yerine ne tüketmeli konusu , Sebzeyi sevmeyenler yerine ne tüketmeli? Birçok vitamin ve flavonoid (meyve ve sebzelerde bulunan doğal kimyasallar) dışarıdan aldığımız antioksidanlardır. En önemli antioksidanlardan biri de C vitaminidir. Daha çok taze sebze ve ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 25.12.2013, 09:56   #1 (permalink)
Ela
Boşver gitsin...

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sebzeyi sevmeyenler yerine ne tüketmeli



Sebzeyi sevmeyenler yerine ne tüketmeli?


Birçok vitamin ve flavonoid (meyve ve sebzelerde bulunan doğal kimyasallar) dışarıdan aldığımız antioksidanlardır. En önemli antioksidanlardan biri de C vitaminidir. Daha çok taze sebze ve meyvelerde bulunur. Depo edilemez, bu nedenle de gereksinimi fazladır. C vitamini kaynakları günde 4-6 kez alınmalıdır. Örneğin; 3 porsiyon meyve+1 porsiyon sebze+1 porsiyon salata tüketen kişi, günlük C vitamini gereksinimini karşılamış olur.

Vücudun en çok gereksinim duyduğu vitaminlerden olan C vitamini harabiyeti en kolay vitamindir. Fazla alınan C vitamini idrarla atılır, bu nedenle de toksik değildir. Isıya, pişirmeye, kaynatmaya ve güneşe karşı dayanıksızdır. Örneğin; çiğ olarak yenen ıspanaklı salatanın C vitamini düzeyi 100 birimken, 3 kez ısıtılan ıspanak yemeğinin C vitamini düzeyi 5 birime düşer. İşte bu nedenle her yemeğin yanında taze çiğ salata tüketmek önemlidir.

Sebzelerin faydaları

Bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesini sağlarlar.

Yaşlanmayı geciktirirler.

Kanın pıhtılaşmasında etkilidirler.

Enerji metabolizmasında önemli yer tutarlar.

Büyümeyi artırırlar.

Vücutta sıvı dengesini kurarlar.

Kemik kütlesini koruyup hayat boyu güçlü tutarlar.

Dişleri güçlendirirler.

Saç ve tırnakların kalitesini artırırlar.

Hafızayı kuvvetlendirirler.

Sebze sevmiyorsanız yerine bunları tüketin

Vitamin, mineral ve posa yönünden zengin sebze çeşitlerini tüketmeyenler aşağıdaki besinleri günlük ya da haftalık diyetlerine mutlaka eklemeliler:

Yaş ya da kuru meyveler

Meyve ve sebzelerin taze sıkılmış suları

Çiğ ve taze hazırlanmış salatalar

Kuru baklagiller

Fındık, badem, ceviz gibi yağlı tohumlar

Süt ve yoğurt türevi kalsiyum kaynakları

Balık çeşitleri

Yumurta

Bu besinlerin tüketim miktarını kişinin kilo, yaş ve hastalık durumuna göre düzenlemek gerekir. Sebzelerin tüketilmemesi halinde bu yiyecekleri yemek, ortaya çıkabilecek posa, vitamin ve mineral açığını da kapatacaktır.

__________________
Ela isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Ela, keroLayn
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 14:33