Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Sporcu Beslenmesi

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Sporcu Beslenmesi konusu , Sağlıklı ve [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL ] her yaştan ve cinsiyetten insan için çok önemlidir. Bununla birlikte, özellikle fiziksel olarak normal insanlardan daha fazla performans sarf eden ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 17.09.2012, 12:52   #1 (permalink)
ira
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sporcu Beslenmesi



Sağlıklı ve [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] her yaştan ve cinsiyetten insan için çok önemlidir. Bununla birlikte, özellikle fiziksel olarak normal insanlardan daha fazla performans sarf eden sporcuların beslenmeleri ayrı olarak ele alınmalıdır.
Örneğin, normal bir yetişkinin günlük ihtiyaç duyduğu protein miktarının belki bir kaç katı vücut geliştirme sporu ile uğraşan bir sporcunun günlük protein ihtiyacını ancak karşılayabilecektir.
Bu nedenle, sporcuların ihtiyaç duydukları besin maddelerini ve miktarlarını iyi tesbit etmek ve gereken ayarları yapmak gerekir. Yetersiz ve dengesiz beslenen sporcuların başarılı olamayacakları açıktır.
Proteinler: Özellikle vücut geliştirme sporu ile uğraşanların protein takviyesi almaları gerekebilir. Bunu süt tozu ile sağlamak mümkündür.
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] vücudun ve hücrenin yapıtaşını oluşturan temel bileşenlerdir. Saç ve tırnaklar büyük oranda proteinden oluşur. Vücudumuz, doku yapımı ve onarımı için proteini kullanır. Ayrıca, proteinler çeşitli enzimler, hormonlar ve diğer vücut kimyasalları için kullanılmaktadır. Proteinler kas, kemik ve kıkırdakların da en önemli yapıtaşıdır.
Her birey farklı miktarlarda proteine ihtiyaç duyar. Fiziksel olarak aktif olan kişilerin ise protein ihtiyaçları artış gösterir.
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ve tuz: Su, sporcu beslenmesinde en önemli besinler arasında yer alır. Su vücuttaki atık maddelerin vücuttan uzaklaştırılması, vücut ısısının dengelenmesi ve besinlerin hazmedilmesi gibi olaylarda görev alır. Özellikle fiziksel aktiviteler sırasında vücutta yeterli su olası önemlidir.
Karbonhidratlar: Egzersiz sırasında vücut tarafından kullanılan ana yakıt kaslarda depolanan ve şekerin bir formu olan glikojen karbonhidratlardır. Egzersiz boyunca kaslardaki glikojen depoları kullanılır, fakat bu depolar sınırlıdır ve ortalama 90 dakika kadar yeterli olabilir. Bu nedenle, kaybedilen glikojen karbonhidratça zengin beslenme ile yerine konulmalıdır.
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] vücudun enerji ihtiyacını karşılamalarının yanında, genel güç ve dayanıklılığı arttırarak vücut performansını arttırmaya yardımcı olur.
Karbonhidratlar işlenmemiş unlu mamuller ile taze sebze ve meyvelerden temin edilirse vücut için daha sağlıklı olur.
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]: Mineraller de sporcu beslenmesinde çok önemli bir yere sahiptir. Yeterli mineral almayan sporcular performans düşüşünün yanında ciddi sağlık sorunlarıyla da karşılaşabilmektedir. Sporcu sakatlanmalarının en önemli nedenlerinin [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ve [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] eksikliği olduğu unutulmamalıdır.

ira isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Asi Ruh
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 09:50