Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Lifli Yiyecekler Hangileri?

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Lifli Yiyecekler Hangileri? konusu , Lifli Yiyecekler Hangileri? Lifli Yiyecekler Hangileri? Lifli Yiyecekler Neler? Lifli yiyecekler Baklagiller Mercimek, nohut, fasulye, bakla, bezelye ve soya fasulyesinden oluşan baklagiller, sebze ailesinin en çok lif ve protein içeren ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.03.2014, 20:33   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Lifli Yiyecekler Hangileri?



Lifli Yiyecekler Hangileri?


Lifli Yiyecekler Hangileri?
Lifli Yiyecekler Neler?
Lifli yiyecekler




Baklagiller

Mercimek, nohut, fasulye, bakla, bezelye ve soya fasulyesinden oluşan baklagiller, sebze ailesinin en çok lif ve protein içeren üyeleridir.

Lif içeriği yüksek, yağ oranı ise düşük olduğundan, diyabet ve kalp damar rahatsızlığı olanların diyetinde sıklıkla baklagillere yer vermesi gerekir. Lif oranı yüksek diyet, kanser hastalıkları için koruyucu ve bağırsak çalışması için de olumlu etkiye sahiptir.

Baklagiller ayrıca ince kalmanıza da yardımcı olur. Neden derseniz, bunu içerdikleri yüksek lif miktarına borçludurlar. İçerdikleri bol lif, tok tutar ve yemek aralarında atıştırma ihtiyacı duymazsınız.

Ispanak

Vücut için gerekli mineral ve vitaminlere sahip, zengin bir bitki olan ıspanak, hazmı kolaylaştırıp kabızlığı önleme özelliğine de sahiptir. Ispanağı geleneksel olarak pişmiş halde yemeyi tercih etsek de aslında çiğ olarak salatada tükettiğinizde iyi bir lif kaynağıdır.

Kabızlık sorununda da birebir etkili olan ıspanağı bu sorunun çözümünde kullanmak için, önce kaynatıp sonra da balla tatlandırarak içmek faydalı olur.


Brokoli

Brokolinin kendine özgü lifli yapısı bağırsaklarda oluşan toksinlerin uzaklaştırılmasında etkilidir. Bu yapısından dolayı dışkının düzenli bir şekilde dışarı atılmasını sağlar.

Bağırsaklardaki ağır metalleri, safra asidi fazlasını sünger gibi emerek, oldukça hızlı bir biçimde vücuttan atılmasında etkili olan brokoli, hem toksin atıcı hem de bağırsak sistemini düzenleyicidir.

Brokoli ayrıca kadınlarda meme, erkeklerde prostat kanserine karşı koruyucu gücü olan sulforafen etkin maddesine de sahip, sofralardan eksik etmemeniz gereken özel bir sebzedir.

Karnabahar

Karnabahar, suda çözünmeyen lifli besinlerdendir. Çözünmeyen lifler suyu tutar ve kendileri sindirilmeden atık maddelerin bağırsak içerisinde hareketini sağlar. Su tutma özelliği nedeniyle dışkının yumuşak ve hacimli olmasına yardımcı olur.

Karnabahar, sindirim sisteminden çok çabuk ve tek parça olarak geçer. Düzenli dışkılamayı sağlar. Bu sebzeyi bol tüketmek, açlık duygusunu azaltıp uzun süre tok kalmayı sağladığı gibi kan şekerinin düşmesini de önler.



Kuru meyveler

Kuru incir

Kuru incir, içerdiği yüksek orandaki lifle kolesterolün kana karışmadan atılmasını sağlar. Sindirimi kolaylaştırır ve vücudumuzu bakterilere karşı korur. Yüksek orandaki kalsiyum ve fosfor miktarından dolayı kemik ve dişler üzerinde de koruyucu etkisi vardır. İncirin içerdiği kalsiyum, diğer besinlerdekine göre daha kolay sindirilir.

Kuru kayısı

Kuru kayısı hem besleyicidir hem de potasyum açısından çok zengindir. Sindirim sorunlarına iyi gelen, stresi ve kansızlığı önleyen kayısı, içerdiği A vitamini ile cilt bozukluklarının tedavisinde de etkilidir. Potasyum sayesinde kalp kasları ve sinirlerin iyi çalışmasını sağlayan kayısı, lifli bir meyvedir ve kanserden korur. Her sabah aç karnına 5-6 adet kuru kayısı yerseniz kabızlık sorununu çözersiniz

Elma

180 gramında 5 gram gibi yüksek bir lif zenginliğine sahip olan elma, bağırsakları temizler.

Elmada bulunan suda çözünen lifler ve suda çözünmeyen lifler kombinasyonu, bağırsak hareketlerini tetikler ve hızlandırır. Ancak, elmayı kabuklarını soymadan yemeyi alışkanlık haline getirmelisiniz. Çünkü lif, kabuğunda daha yoğun bulunur. Ayrıca, elmayı yemeklerden önce yerseniz kabızlık sorununu gidermede daha etkili olur.

Kabuğuyla küçük parçalara böldüğünüz elmaları kaynatarak içine isterseniz limon, portakal, tarçın koyup çay olarak da tüketebilirsiniz.


Armut

Lifli olduğundan hazmı kolay bir meyve olan armut, mineral açısından da oldukça zengindir. Hazımsızlık sorununa iyi gelen armudun sindirimde etkili olması için, kabuğuyla yediğiniz armudun üzerine bir ya da iki bardak kadar su içmeniz gerekir.

Zihni yorgunluğu gidermede de faydalı olan armut, ayrıca hamilelerin kusma sorununda da etkilidir. Mafsal kireçlenmesi, nikris ve romatizma için de faydalı olduğu biliniyor.

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Jade
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 07:42