|
Serbest Kürsü kategorisinde açılmış olan Duygusuz nesil tehlikesi konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
13.11.2018, 09:03 | #1 (permalink) |
Ne mutlu eğri zamanda, Doğru yerde durabilene. | Duygusuz nesil tehlikesi Duygusuz nesil tehlikesi İzmir Ödemiş Kaymakçı çok programlı Lisesi Müdürü Ayhan Kökmen iki öğrencisi tarafından öldürülüyor.Olayın araştırılması için Maarif Müfettişi Doğan Ceylan görevlendiriliyor. Müfettiş,Türk gençliğinin içinde bulunduğu bir durumu analiz ediyor ve duygusuz nesil tehlikesine işaret ediyor. İşte o rapor. Hayatın gerçekliklerinden habersiz,duygusuz ve bencil bir nesil geliyor.Şehitler için gözyaşı döken kendi ana babalarını anlamıyorlar.Başkalarının çocukları için ağlamaya anlam veremiyorlar. Yanıbaşımızdaki savaşlar,acı çeken çocuklar,ölen onbinlerce insan onları hiç ilgilendirmiyor.Tüm acı gerçekleri çizgi film tadında izliyorlar ve yürekleri hiç acımıyor. Hayatlarının odağındaki tek şey eğlenmek. Eğlenemedikleri tüm zamanları kendilerine bir işkence olarak görüyorlar. Kendileri için yapılan fedakarlıkların hiç farkında değiller.Kıymet bilmiyorlar ve vefasızlar.Herkesi kendine hizmet etmek için yaratılmış görüyorlar. İnsanlara verdikleri değer,onların isteklerini yerine getirebildikleri ve ne kadar eğlendirdikleriyle orantılı.Hayatlarında eğlenmeden başka bir amaç olmadığı için artık tek eğlence kaynağına dönmüş telefon ve tabletlerini ellerinden aldığınızda dünyanın sonunun geldiğini zannediyorlar. Geçmiş onları pek ilgilendirmiyor,atalarımıza karşı vefasızlar.Dedelerinin canları, kanları pahasına vermediği vatan toprağını en iyi fiyatı verene satacak kadar maneviyattan yoksunlar.Vatan onlar için son model bir cep telefonundan daha değersiz. Milletimizin geleceği açısından endişeleniyorum. 20 yıl sonra bu nesil,nasıl ana-baba olacak? Kendine hayrı olmayan bu nesil nasıl çocuk yetiştirecek? Evlerini nasıl idare edebilecek? Ülkeyi nasıl yönetecek? Vatanı nasıl savunup can verecek? Bütün bunlar neden oluyor izah edeyim. Altın kafeslerde çocuklar yetiştiriyoruz artık.Uçmayı bilmeyen kuşlar gibi. Çocuklar hayattan bihaber. Açlık nedir bilmiyorlar,yedikleri önlerinde yemedikleri arkalarında,acıkmalarına fırsat bile vermiyoruz.Öyle ki yemek yemeyi bile işkence görür hale geliyorlar. Susuzluk nedir hiç bilmiyorlar.Hiç susuz kalmamışlar.Üç adımlık yolda bile susarlar diye yanımızda içecek taşıyoruz.Çocuk daha “susadım” demeden ağzına suyu dayıyoruz. Çocuklar hiç üşümüyorlar.Soğuk havalarda evden çıkarmıyoruz.Okula giderken kırk kat sarmalayıp çıkarıyoruz dışarı,hiç titremiyorlar. Çocuklar hiç ıslanmıyorlar,evden arabaya kadar bile üç metrelik mesafede şemsiyesini başına tutuyoruz.Saçına bir tek yağmur damlası düşürmüyoruz. Bu yüzden çocuklar ıslanmak nedir bilmiyorlar. Yorgunluk nedir bilmiyor çocuklar.İki adımlık mesafelere bile arabayla götürüyoruz onları yorulmasınlar diye.Birazcık parkta koşsalar, hasta olacak diye engel oluyoruz. Onlar takatleri tükenecek kadar hiç yorulmuyorlar. Yokluk nedir bilmiyorlar,daha istemeden her şeyi önlerine sunuyoruz.Bu yüzden varlığın kıymetini bilmiyorlar. Onlar bir yanığın veya bıçak kesiğinin acısını bilmiyorlar.Elleri yanmasın,kesilmesin sakın diye onlara ne bıçak tutturuyor ne ocak yaktırıyoruz. Çocuklar hissetmiyor yaşamı,açlığı bilmediği için açlara acımıyor,üşümek nedir bilmedikleri için sokaktaki evsizleri umursamıyor.Yokluk nedir bilmedikleri için ekmeğe gelen zam onların dikkatini bile çekmiyor,haber kalabalığı olarak görüyor,gülüp geçiyorlar. Sıcak odalarında yaşadıkları için evsizlik nedir,sürgün nedir anlamıyor,savaşları, kurşunlanan ölen insanları umursamıyorlar,acımıyorlar. Kıymetini bilmiyorlar ekmeğin,elbisenin,barışın ve huzurun,ana babanın. Müdahale edilmezse gelecek iyi şeyler getirmeyecek güzel ülkemize.Bu sorunu Devlet derinden hissetmeli.Bu sorunun çözümü için ciddi çalıştaylar düzenlenmeli.Öğretim programları ve ders materyalleri revize edilmeli.Okulların duygu eğitimi konusunda rolleri artırılmalı. Geç kalınmadan bu sorun mutlaka çözülmeli. Bu sorun çözülmezse ülke çözülecek. Doğan CEYLAN,Eğitim müfettişi
__________________ |
13.11.2018, 10:01 | #2 (permalink) |
Deniz Sevenlerden
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: Duygusuz nesil tehlikesi Eğitim sisteminin getirdiği yeni nesil gençlerimiz geleceği ile ilgili düşünmeyen sorgulamayn genç nesilleri geliyor..çok özülüyorum... |
13.11.2018, 15:12 | #3 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Duygusuz nesil tehlikesi Geçen bir sokak röportajında; "Ankara Belediyesi Hayvanat Bahçesine Dinozor getirecek ne düşünüyorsunuz" diye, soru soruldu. "Çok iyi, bence geç bile kalındı" diye cevap veren, bir neslimiz var. Bunlar hep eğitim sistemimizin getirisi. ( Nan hadi dinozoru bilmiyosun, daha önce kim getirmiş ki geç kalındı behey hayvan. ) |
14.11.2018, 21:51 | #4 (permalink) |
Sen de mi Brütüs?
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: Duygusuz nesil tehlikesi Eğitim sistemimiz düşünmeyen,sorgulamayan bir nesil yetişmesine sebep oldu diyoruz da sanki önceki nesilden Platon,İmanuel Kant çıkardık. Eğitim sistemimiz zaten kötüydü daha önceleri de. Özellikle teknolojiyi ve bilimi magazinsel olarak takip ediyor ve kullanıyoruz. 5 yaşındaki çocuğun elinden tablet,telefon düşmüyor.Babasına annesine sorsan "Çocuğumuz bilgisayarın profesörü oldu" diye yorumlar. Halbuki çocukların tek yaptığı hiçbir faydası olmayan oyunlar oynamak. Evet çocuklar hayattan bihaber.Merhamet duygusundan,sevgi ve şefkatten bihaber. Sadece fizyolojik değil,mental olarak da bağışıklık sistemimiz çöktü. Eğitim sistemimiz de yeni nesil de kötüye gitmedi aslında.Sorun teknoloji ve bilim gelişti ama insan olarak sabit kaldık.Kaldıkça da aradaki fark açıldı.Köreldi duygularımız,hislerimiz.
__________________ Dertleri zevk edindim.Neşe bende ne arar. |
17.11.2018, 13:27 | #5 (permalink) |
Aktif Üye
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: Duygusuz nesil tehlikesi Cep telefonları bile şimdi ki nesilden daha hızlı ilerliyor. |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |