Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Stil - Bakım
facebook bağlan


Egzersiz Sırasında Yapılan En Büyük 10 Hata

Stil - Bakım kategorisinde açılmış olan Egzersiz Sırasında Yapılan En Büyük 10 Hata konusu , Egzersiz Sırasında Yapılan En Büyük 10 Hata Egzersiz sırasında yapılan bazı hatalar, egzersizin etkisiz olmasına, veya sakatlanmalara neden olabilir. Spor sırasında yapılan büyük 10 hata. Amerikan Egzersiz Konseyi'nin yaptığı bir ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 01.11.2013, 15:28   #1 (permalink)
Üyeliği Durduruldu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Egzersiz Sırasında Yapılan En Büyük 10 Hata



Egzersiz Sırasında Yapılan En Büyük 10 Hata

Egzersiz sırasında yapılan bazı hatalar, egzersizin etkisiz olmasına, veya sakatlanmalara neden olabilir. Spor sırasında yapılan büyük 10 hata.


Amerikan Egzersiz Konseyi'nin yaptığı bir araştırmada, egzersiz sırasında yapılan en büyük hatalar ortaya kondu. İşte en çok görülen on fitness yanlışı:

1. Esneme hareketlerinin yetersiz olması

Egzersiz öncesi her zaman birkaç dakika esneme hareketlerinin yapılması gerekir. Ayrıca, çalışmanın bitiminde, kaslarınız henüz sıcak ve esnekken, 8-10 dakika daha esneme hareketlerine devam etmek, çalışmanızdan daha fazla yarar elde etmenizi sağlayacaktır. Unutmamak gerekir ki esnek kaslarda yaralanma riski daha düşüktür.


2. Aerobik öncesi ısınma hareketleri yapmamak

Esneme hareketleri, sadece ısınmanın bir parçasıdır. Oysa aerobik çalışması için, bütün bedenin aşamalı olarak ısınması gerekir. Isınma hareketleri sırasında , kan kol ve bacaklardaki kaslara yeterli düzeyde oksijen ulaştırır, kalp artan oksijen ihtiyacını karşılamak üzere yavaş yavaş hızlanır, ve kaslarınız egzersizden en fazla yararı elde etmenize yardımcı olmak için aşamalı olarak hazırlanır. Bu nedenle, ilk birkaç dakika hafif egzersizler yapmanız, çalışmanızın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

3. Egzersiz sonrası kasların soğumasını beklememek

Evet bedenimizin ısınmaya ihtiyacı olduğu gibi soğumaya da ihtiyacı var. Egzersiz sonrasında kalp atışlarınızın yavaş yavaş düşmesini sağlamalısınız. Aerobik aktivitelerini birden bırakmak pek çok probleme neden olabilir. Örneğin, ellerde ve ayaklarda kan birikmesi, veya baş dönmesi ortaya çıkabilir. Başlangıçta yapılan esneme hareketleri, egzersiz sonrasında da yapılmalıdır.

4. Aşırı ağırlık kaldırmak

Ağırlık kaldırmak, yaralanmaların ve ağrıların en sık görüldüğü çalışma türüdür. Zayıf form ve aşırı ağırlık, kaslarınızda ve bedenin diğer bölümlerinde yaralanmalara neden olabilir. Sınırlarınızı bilmelisiniz. Aşamalı olarak artırılan direnç çalışmaları en etkili çalışma olarak önerilmektedir..

5. Ağırlık kaldırırken hareket etmek

Çok fazla ağırlık kaldırmak, hareketlerinizde sarsıntıya neden olabilir. Bir kası çalıştırmanın en iyi yolu, yavaş ve kontrollü hareketlerdir. Ağırlık kaldırırken hareket etmek, özellikle sırt kaslarında yaralanmalara neden olabilir.

6. Aşırı düzeyde egzersiz yapmak

"Acı yok, kazanç yok" günleri artık geride kaldı. Eğer etkili bir şekilde kilo vermek istiyorsanız, bunun en iyi yolu uzun süre devam edilen orta düzeyde çalışmalardır. Kısa süreli, ağır çalışmalar atletik çalışmalar için kullanılabilir. Ancak ortalama bir fitness gönüllüsü için, yüksek düzeyde çalışma ağrı ve yanmadan başka bir şey vermez.


7. Yeterli yoğunlukta egzersiz yapmamak

Yaptığınız çalışmanın sonuçlarını görmek istiyorsanız, fitness programınızın etkili olmasına dikkat etmelisiniz.

8. Merdiven çıkma aleti ile zayıflamak

Eğer merdiven çıkma aleti ile kilo veriyorsanız, etkili bir çalışma hususunda kendinizi kandırıyorsunuz demektir. Öncelikle çalışmanın yoğunluk düzeyine dikkat etmeli, dik durmalı, ve ellerinizi merdiven trabzanından çekmelisiniz. Eğer gerçekten dengenizin ve çalışmanızın gelişmesini istiyorsanız, trabzana tutunmadan ve gerçekten merdiven çıkıyormuş gibi kollarınızı hareket ettirerek çalışmalısınız.

9. Yeterli miktarda su içmemek

Egzersizler sırasında genellikle spor içecekleri tavsiye edilir, ancak günde iki saatten daha az süren çalışmalarda, su ihtiyacınız olan bütün sıvıları almanız için yeterli olacaktır. Günde en az yaklaşık 2 litre, yani 8 bardak su içmelisiniz.

10. Orta düzeyde yapılan çalışmalarda enerji ve spor içeceklerini tüketmek

Pek çok fitness uzmanı, günde iki saatten daha fazla süren çalışmalar dışında, enerji ve spor içeceklerinin tüketilmesinin gereksiz olduğunu düşünüyor. Yüksek enerji aynı zamanda yüksek kalori demektir. Sağlıklı bir diyet ve yeterli miktarda içilen su, ihtiyacınız olan herşeyi karşılayacaktır.

Beste isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Beste
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 01:01