Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Teknoloji Dünyası > Teknoloji - Bilim Haberleri
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Şirketler Facebook'u keşfetti!

Teknoloji - Bilim Haberleri kategorisinde açılmış olan Şirketler Facebook'u keşfetti! konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 05.02.2014, 14:40   #1 (permalink)
BaHaRamaZaN

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Şirketler Facebook'u keşfetti!

Onuncu yaşını kutlayan Facebook, şirketler için de reklam ve pazarlama alanında önemli bir araç haline geldi.

Günlük iletişimin bir parçası haline gelen facebook, onuncu yaşını kutluyor. 2004 Şubatında Amerikan elit üniversitesi Harvard’da öğrenciler arası iletişim için kurulan “thefacebook.com” artık sadece dünya çapında bir iletişim ağı olmakla kalmayıp aynı zamanda dev bir pazarlama makinesi haline geldi. Sosyal paylaşım ağı, şirketlerin reklam ve pazarlama faaliyetlerinde giderek vazgeçilmez bir rol oynuyor.

Dünyanın en büyük sosyal paylaşım platformu Facebook, sadece özel kişiler değil, şirketler için de vazgeçilmez bir iletişim aracı haline geldi. Reklam analiz ajansı Socialbakers’dan Egon Wilcsek, “Hiçbir televizyon kanalı Facebook ile boy ölçüşemez” diyor.

Beş kıtada bir milyar 200 milyon kullanıcısıyla Facebook günümüzde en önemli interaktif internet platformu. Üyelerin üçte ikisi her gün düzenli olarak profiline giriyor. Alman lojistik şirketi DHL’in sosyal medya faaliyetlerini koordine eden Christian Maybaum şunları söylüyor:

“Şirket olarak bizim için önemli olan, hedef kitlemiz neredeyse orada olmak. Facebook 1 milyar 200 milyon kullanıcısıyla erişim alanı en büyük platform. Bugün yine bir yerde okudum. Her gün 750 milyonun üzerinde kişi Facebook'u kullanıyor. Erişim alanı açısından bizim için çok önemli bir araç.”


Müşteriyle birebir iletişim

Deutsche Post firması son dört yılda sosyal medyada dünya çapında 40’ın üzerinde girişim başlattı. Christian Maybaum, sosyal medyanın getirdiği avantajların sayılamayacak kadar çok olduğunu belirtiyor:

“İnternet pazarlaması ile klasik reklam arasındaki en önemli fark, internet ve sosyal medyada müşteriyle aynı göz hizasında olmanız ve doğrudan iletişim kurabilmeniz. Eskiden pazar yerinde pazarcıyla müşteri arasındaki diyaloğu andıran bu birebir iletişim şimdi internette yeniden yaşanıyor. Bu şirketler açısından hem çok zorlu bir iş, ama aynı zamanda büyük fırsatları beraberinde getiriyor.”

Maybaum, sosyal medya yoluyla hedef kitleye doğrudan ulaşmanın yanı sıra, müşteri hizmetlerinin iyileştiğini vurguluyor. Reklam analisti Egon Wilcsek de sosyal medyanın marka imajı açısından çifte avantaj sağladığına dikkat çekiyor. Wilcsek, “Daha on yıl öncesinde sorunlar olduğunda müşteri hizmetleri aranıyordu ve müşteri ve müşteri hizmetleri çalışanı dışında sorundan kimsenin haberi olmuyordu” diyor.


Facebook'un strateji değişikliği

Dijital ortamda faaliyet şirketler için artık kaçınılmaz hale geldi. Facebook’un müşteri stratejisini değiştirip, şirketlerden gönderileri için para istemesi ise işleri değiştirdi. Bunun baskısını en çok da küçük işletmeler hissediyor. Jakob Assmann üç yıl önce iki arkadaşıyla birlikte ekolojik elektrik sevkiyatı alanında çalışan küçük bir şirket kurmuş. Facebook'u öncelikle yaptıkları karmaşık işi anlatmakta bir fırsat olarak gördüklerini, ancak facebook’un strateji değişikliğiyle işlerin zorlaştığını belirtiyor:

“Başlangıçtan beri insanları yenilenebilir enerjilere teşvik için, mesajımızı iletmek için Facebook’u yoğun bir şekilde kullandık. Başlangıçta oldukça kolaydı. Facebook üzerinden gönderdiğimiz her mesaj hayranlarımıza da ulaşıyordu. Bu durum son 2-3 yılda değişti. Çünkü Facebook iş modelinde değişikliğe gitti. Yani şirketler özel kişilerden tamamen farklı muamele görmeye başladı. Şirketler bir mesaj gönderdiğinde hayranlarının yaklaşık yüzde 10-15’ine ulaşabiliyorlar. Halbuki özel kişi olarak attığım mesajlar arkadaşlarımın hemen hepsine ulaşıyor.”

Assmann her müşterinin duvarında günde azami dört reklam gördüğünü, bu yerler uğruna verilen yarışta daha fazla para verenin kazandığını belirtiyor.
Şirketler Facebook'u keşfetti!

Ergenler sırt mı çeviriyor?

Onuncu yılını dolduran Facebook’un bu konumunu ne kadar sürdürebileceği tartışmalı. Piyasa araştırmaları şirketi iStrategyLabs’in araştırması, son üç yılda yaklaşık üç milyon ergenin Facebook kaydını sildiğini ortaya koyuyor. Amerikan Princeton Üniversitesi’nin istatistikleri de genç kullanıcıların giderek facebook’tan ayrıldığını gösteriyor. Reklam analiz ajansı Socialbakers ise bu yöndeki sonuçlara kuşkuyla bakıyor. Kendi araştırmalarına göre geçen yıl içinde 18-24 yaş grubundaki kullanıcıların sayısı 350 binden 550 bine yükseldi. Bu da bir yılda yüzde 40’lık artış anlamına geliyor.

Ancak istatistikler ve sayılar arasındaki fark şirketleri fazla ilgilendirmiyor. Deutsche Post’tan Christian Maybaum şimdiye kadar Facebook’un her halükarda en önemli platform olduğunu belirtiyor “Beş yıl sonra bu durum devam eder mi, etmez mi şimdiden söyleyemem. Ama facebook’un getirdiği iletişim tarzı kalıcı olcaktır” diye konuşuyor.

__________________
Aşk der ki sana: Yolumdaysan başım feda yoluna; ama bil ki senin de başını isterim yoluma. Kahır, kapris gelecekse senden amenna! Ama ayağına diken batarsa yolumda ah edip vahlanma!...
Aşk bilek gücü değil “YÜREKTİR”! Yüreğin yetmiyorsa düşme yollara!…
KaRaqiZz isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 05.02.2014, 14:46   #2 (permalink)
Aktif Üye
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Şirketler Facebook'u keşfetti!

Facebook'un yerini farklı bir sosyal medya platformu almalı. 10 sene, dünyadaki neredeyse herkesin kullandıg bir site icin fazla bence.

Daha farklı bir yapı olusturulmalı, zamanın özelliklerini de icinde bulunduran, daha eglenceli, daha aksiyonlu, heyecanlı.

Aynı zamanda insanların güven konusunda sıkıntı duymayacagı bir sistem olmalı. Cünkü güvenlik amacıyla altyapıda tutulan, kaydedilen, güncellenen mesaj ve bilgilerimizin oldugunu biliyoruz.

Sahsen sırf bu olay yüzünden kisisel bilgilerime, yazdıklarıma dikkat eder oldum, haliyle böyle platformlarda kasıntı bir ortam olusuyor.




Facebook insanları tatmin etmiyor artık

__________________
Ayakları bağlı, özgür irade

Konu Frederic Dharma tarafından (05.02.2014 Saat 14:50 ) değiştirilmiştir.
Frederic Dharma isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 17:18