|
Türkçe - Edebiyat kategorisinde açılmış olan Türklerin Divan Şiirine kazandırdığı nazım şekilleri konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
30.11.2013, 15:29 | #1 (permalink) |
| Türklerin Divan Şiirine kazandırdığı nazım şekilleri Türklerin Divan Şiirine kazandırdığı nazım şekilleri Şiirler nazım birimlerine, kafiyeleniş şekillerine, vezinlerine ve mısra sayılarına göre nazım şekillerine; işledikleri konulara ve ilgili oldukları alanlara göre de nazım türlerine ayrılırlar. Tuyuğ (tuyuk) Türklerin yaratıp Divan şiirine kazandırdığı nazım şeklidir. Maninin karşılığı sayılabilir. Tek dörtlükten oluşur. Kafiyelenişi rubaiyle aynıdır. Manide olduğu gibi cinaslı uyak kullanılır. Halk şiirinde 11’li kalıpla söylenen mani biçimindeki şiirlere de tuyuğ denir. Aruzun yalnız “fâilâtün fâilâtün fâilün” kalıbıyla yazılır. Rubaide işlenen konular tuyuğda da işlenir. Edebiyatımızda Kadı Burhaneddin, Nesimi ve Ali Şir Nevai önemli tuyuğ şairleridir Şarkı Türklerin Divan edebiyatına kattığı nazım şeklidir. Aşk ve güzellik konularını işler Bestelenmek üzere yazılmış şiirlerdir. Bu yüzden bent sayısı azdır. Konu genellikle aşk, sevgi, sevgili, içki ve eğlencedir. Kafiye düzeni murabbaa benzer. Ama farklı da olabilir: Aaaa bbba ccca ... Ccca ddda eeea ... Aaxa bbba ccca ddda Aanaan bbban cccan ... Aaxan bbban cccan dddan Nedim bu nazım şeklinin en önemli şairidir.Enderunlu Vasıf ve End. Fazıl da şarkı yazmışlardır. Yahya Kemal’in de şarkıları vardır. Edebiyat Derneği
__________________ |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |