|
Felsefe - Sosyoloji kategorisinde açılmış olan Sokrates'in İkilemi konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
31.01.2014, 22:28 | #21 (permalink) | |
Özel Üye | Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
| |
31.01.2014, 23:59 | #22 (permalink) | |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
Benim üst düzeye taşıma amacıma dikkat etmiş olman çok sevindirdi. Çünkü dışarıdan bakıldığında herşey sadece düşünürüm,tartışırım mantığı ile algılanıyor. Oysa felsefenin de kendi içinde ölçütleri var.Saptırılmaya müsait bir konu oluşu anlam ararken anlam dışına sürükleyebilir . Alanım bu olsa da ben Sokrates'in alçak gönüllülüğüne sığınıyorum: ''Bir şey biliyorsam o da hiçbir şey bilmediğimdir'' diyerek susuyorum. Çünkü insanın her an öğrenecek şeyi vardır;oldum ,bittim,çözdüm ifadeleri insanın bilgiyle ilgisini keser.O zaman bilgi sevgisi anlamındaki felsefe bir araç olur,amaç değil. Şükranlarla Yorumların için ayrıca teşekkürler
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." Konu Asrevya tarafından (01.02.2014 Saat 00:05 ) değiştirilmiştir. | |
01.02.2014, 00:45 | #23 (permalink) | |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' | |
01.02.2014, 12:52 | #24 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Sokrates'in İkilemi Aynen kutsal olan yalnizca yaraticidir onun disindakiler sadece onu tesbih eder yaratilmislara kutsal demek yaraticiya saygisizlik bence kutsal olan yalnizca yaraticidir hristiyanlikta nasilki hz İsayi yaraticinin oglu gormek sirkse diger dinlerde de peygamberleri yaratici ile kutsallastirmak sirktir keza bunu kurandan anlamak mumkun |
01.02.2014, 12:56 | #25 (permalink) | |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
Peygamberler bizim gibi birer insandırlar.. Enbiya Süresi ayet 8:Biz peygamberleri yeyip içmeyen, beşer tabiatından uzak birer varlık haline getirmedik. Onlar bu dünyada ölümsüz, ebedî kalıcı da değiller. Kuran konuşunca bize dinlemek ve itaat etmek düşer
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' | |
01.02.2014, 13:03 | #26 (permalink) | |
Özel Üye | Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
| |
01.02.2014, 13:08 | #27 (permalink) |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Kuran öyle bir kitap ki ne okunmadan anlaşılması mümkün olmadığı gibi sadece okuyarak da anlaşılamaz.Okumak..derin derin düşünmek,çıkan sonuçlarla amel etmek ve bu döngüyü bir karakter olarak taşımak gerekir.Biz bu neticeleri Kuran'dan çıkarıyruz ve ne yazık ki dinde ki putperest zihniyetlerde bu düşüncelerini Kuran'a dayandırdıklarını söylerler..ve aynı Kuran onların ateşi olacaklardır .....Kuran bize yeter..anlamak için de anlatmak için de
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' |
01.02.2014, 19:11 | #28 (permalink) | |
Özel Üye | Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
| |
02.02.2014, 11:30 | #29 (permalink) | |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
Yani Yüce Rabbimiz, bazı kişileri bazılarına üstük kılmıştır ve bunların başında da peygamberler gelir. Mesela Mekke'yi, Kabe'yi ve Mescid-i Aksa'yı da diğer yerlerden üstün kılmıştır. "Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik.” (21/107), “Muhammed, içinizden herhangi bir adamın babası değildir. O, Allah’ın elçisi ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah, her şeyi bilendir.” (33/40) Alemlere rahmet olarak gönderilen bir peygamber elbette diğer insanlardan üstün kılınmıştır. Aksi düşünce Allah tarafından övülen ve "sevgili" olarak kabul edilen Peygamber efendimize saygısızlık olur. (De ki "Ben, ancak bu şehrin (Mekke) Rabbine ibadet etmekle emrolundum ki, O, burasını kutlu ve saygıdeğer kıldı. Her şey O'nundur. Ve müslümanlardan olmakla emrolundum." Neml-(91) Bu ayet Mekke'nin diğer yerlerden üstün kılındığını, yukarıda tarif ettiğim anlamda kutsal kılındığını, Şüphesiz insanlar için kurulan ilk mabed, Mekke'deki çok mübarek ve bütün âlemlere hidayet kaynağı olan Beyt (Kabe)dir.3/9, Bu ayet Kabe'nin, Kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed’i) bir gece Mescid-i Haram’dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren Allah’ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz o, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir17/1 Bu ayet de Mescid-i Aksa'nın mubarek ve diğer yerlerden üstün kılındığını gösterir. Sonuç olarak Yaratıcı dilerse bazı kişileri ve yerleri diğer kişilere ve yerlere göre daha üstün ve kutsal kılabilir. Kutsallık tek başına kutsanan şeyin kendisinden değil kutsayandan kaynaklanmaktadır. Ancak yukarıda belirttiğim gibi kutsallığı aynı durumda olan benzerleri arasındaki fark olarak anlamak gerekir. Yoksa yaratıcıya ortak koşma seviyesinde ve anlamında asla anlamamak lazım.
__________________ "SEN, AKLIM VE KALBİM ARASINDA KALAN, EN GÜZEL ÇARESİZLİĞİMSİN" Sevmek, bazen vazgeçmeyi bilmektir. Canımı canan dilerse, bil ki minnet canıma, Can nedir ki, onu vermeyem cananıma Bir destan yazar gibi durmadan gündüz gece, Ben hep seni yazmışım yüreğime gizlice. Konu Muratt tarafından (02.02.2014 Saat 11:33 ) değiştirilmiştir. | |
02.02.2014, 13:34 | #30 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Sokrates'in İkilemi Bu mantikla yola cikarsak Zülkarneyn ve hz.Hizirin da peygamberlerden daha ust mertebede olduklari sonucuna variriz. Kuranda ustunluk takva iledir deniyor ve cennetle mujdelenenler haric kimsenin garantisi olmadigi soyleniyor. Benim kastim su hz.Muhammed brnim icin peygamberdir evet İslamin peygamberi benim peygamberim kilavuzum. Ama is ona efendimiz demeye gelince bunu yakistirdigim varlik sadece Allahtir. Benim tum tesbihim onadir. Hayatta olma sebebim odur. Yalnizca o kutsaldir benim gozumde geriye kalan hersey ve herkes gorevini yapmistir. Yaratici ile arama baska kimseyi sokmam ki kurani da okudum bu dusuncemi haksiz cikaracak birseye de rastlamadim. |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |