Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Psikoloji
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Okulda Öğrenme Modeli

Psikoloji kategorisinde açılmış olan Okulda Öğrenme Modeli konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 23.01.2014, 20:27   #1 (permalink)
ultrAslan

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Okulda Öğrenme Modeli

Okulda Öğrenme Modeli

Kpss eğitim bilimleri öyt dersine ait okulda öğrenme modeli Caroll’un öne sürdüğü bir kuramdır. Caroll’a göre, her öğrenci aynı düzeyde öğrenebilir. Ancak öğrenciler hızlı ya da yavaş öğrenebilir. Böylece öğrenmede önemli olan belirleyici değişkenin zaman olduğuna vurgu yapmıştır.

Okulda öğrenme modeli sonraki konularda işleyeceğimiz etkili öğrenme modeli ve tam öğrenme modeline yön vermiştir.
Okulda öğrenme modeli öğeleri zaman kavramı ile açıklanmaktadır. Bu öğeler öğrenci nitelikleri ve öğretim sürecinden oluşmaktadır.

Yetenek: Öğrenilecek olan şeyin tam olarak öğrenilebilmesi için ihtiyaç duyulan zaman miktarıdır.

Öğretimden Yararlanma Yeteneği: Öğrencinin hazırbulunuşluğudur. Burada kastedilen, öğrencinin bir öğrenme özelliğini anlayabilmesi için gerekli olan ön bilgilerin ve geçmiş öğrenmelerin yeterli olmasıdır.

Sebat – Sabır: Kpss öyt dersindeki okulda öğrenme modeli öğelerinden biri de sabırdır. Tutumla ilişkili olan bu kavram, öğrencilerin öğrenme etkinliğine gönüllü olarak katılması ve harcadıkları zaman şeklinde ifade edilmektedir.

Fırsat: Öğrenme için verilen zamanı ifade eder. Bilindiği üzere okulda öğrenme için ayrılan sabit bir süre vardır. Caroll her öğrenciye kendi öğrenme zamanının ayrılmasını savunmaktadır.

Öğretimin Niteliği: Öğrenme yaşantılarının öğrencilerin bireysel beklenti ve gereksinimlerine göre uygun bir şekilde desteklenmesidir. Yeteneğe bağlı sürenin dışında ek zaman gerektirmeyecek öğretim hizmetini ifade etmektedir.

Caroll, bu öğelerden de anlaşılacağı üzere öğrenme düzeyinin hangi oranda gerçekleşeceğini belirtmiştir. Öğrenme düzeyi, öğrenme için harcanan sürenin, öğrenme için gerekli olan süreye oranıyla belirlenmektedir. Bu yüzden öğrenme için gerekli olan süreye göre , öğrenme için harcanan süre ne kadar fazla olursa öğrenme düzeyi de bir o kadar artacaktır.
alıntıdır.

__________________

Fitness Eğitmeni
SrKn isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 12:43