Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16.11.2015, 19:02   #1 (permalink)
Papatya

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Matematik Başarısında Öğretmen Davranışı Gerçekten Etkili

Matematik Başarısında Öğretmen Davranışı Gerçekten Etkili




Öğrencilerin matematik başarısı birçok aile tarafından ciddi olarak önemseniyor. Bu başarıda istenmeyen düşüşler olduğunda öğrencinin tek sorumlu olarak gösterilmesi başarıyı artırmadığı gibi gerilemeye de sebep olabiliyor. Peki bu konuda etkili faktörlerden biri olan öğretmen davranışı, matematik başarısında ne denli rol oynuyor?

Viljaranta ve araştırma ekibi, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının öğretmenlerin davranışları ve çocukların mizaçları ile ilişkili olup olmadığını araştırıyor. Araştırmacıların 7 yaşındaki 156 ilkokul birinci sınıf öğrencisini bir akademik dönem boyunca takip ettikleri bu çalışmada, çocukların bir işe yönelme ve odaklanma, kendini engelleme, olumsuz duygulanım, hoşnutluk gibi mizaç özellikleri ile öğretmenlerin, öğrencilerin yaş ve becerilerine uygun kural koyma, açıklama yapma, öğrenciye sıcak yaklaşma veya suçlayıcı davranma gibi davranışları ölçülüyor. Bu ölçümler dönem başında yapılıyor ve dönemin sonunda öğrencilere toplama ve çıkarma işlerini içeren matematik testleri uygulanıyor.

Çalışmanın sonucunda, çocukların düşük seviyedeki işe yönelme-odaklanma becerileri ile olumsuz duygulanımlarının matematik testlerindeki başarılarını olumsuz etkilediği; fakat öğretmenlerin uyguladığı kural koyma ve yeterli açıklama yapma gibi davranış kontrollerinin bu olumsuz etkiyi tersine çevirerek çocukların matematikteki başarılarını artırdığı görüldü. Öğrencilere yaş ve becerilerine uygun kural koyma, onlardan beklenilen davranışları açıkça anlatma gibi davranışlar çocukların mizaç özelliklerinden kaynaklanan olumsuz etkileri azaltırken, öğrenciyi suçlama ve başarısızlık karşısında hayal kırıklığı gösterme gibi öğretmen davranışları bu olumsuz etkiyi daha da artırıyor.
Araştırmanın sonuçları, öğretmen davranışlarının, öğrencilerin ders başarıları üzerindeki önemine dikkat çekiyor. Öğretmenlerin öğrencilerin mizaçlarının farkında olmaları ve davranışlarını bu mizaç özelliklerine göre düzenlemeleri, öğrencilerin okuldan en üst düzeyde verim almaları için büyük önem taşıyor.

Uzman Psikolog Özge Erel Arda

Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla