Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06.02.2016, 10:12   #1 (permalink)
Papatya

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Alınan Ürünlerin Bozuk Çıkması Durumunda Ne Yapılabilir?

Alınan Ürünlerin Bozuk Çıkması Durumunda Ne Yapılabilir?

ürün, ürün bozuk çıkarsa, satın alınan ürün bozuksa ne yapılmalı



Satın aldığımız bir malın bozuk veya hatalı çıkması durumunda neler yapabiliriz konusunda maalesef tüketiciler yeterli düzeyde bilgiye sahip değildir. Bu yüzden aldığımız bir ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız hususunun tüketicileri bilinçlendirmek için önemli olduğunu düşünüyoruz. Ürünlerin bozuk çıkması durumunda neler yapılabilir konusunu derinlemesine bir şekilde inceledikten sonra sizlere aldığınız bir ürün de çeşitli kusurların olması durumunda neler yapmanız gerektiği konusunda bilgiler vereceğiz. Bu sayede tüketici haklarınızı devreye sokarak mağduriyetinizi ortadan kaldırabilirsiniz.

Herhangi bir ürünü aldığınızda üründe bir kusur varsa öncelikli olarak ürünü temin ettiğiniz firmaya başvurun. Firma yetkililerine üründeki kusurları anlatın. Satıcı olan kuruluşlar mallarına güveniyorlarsa markalarının lekelenmemesi adına sorunlu olan malı alıp yerine herhangi bir kusur içermeyen malı sizlere verecektir. Ürünlerin bozuk çıkması durumunda neler yapılabilir konusunda atmanız gereken ilk adım şüphesiz budur.
Firma yetkililerine durumu anlatmanıza rağmen olumlu sonuç alamadıysanız yetkili kuruluşa tüketici hakem heyetine başvuracağınızı söyleyin. Birçok firma bilinçli müşterilerin kendilerine aşırı derecede zarar verebileceğini bildiğinden dolayı yapacağınız bu uyarı sonrasında özür dileyerek size yeni bir ürün verecektir. Tabii ki tehdit etmek hoş değildir ancak mağduriyeti ortadan kaldırmak adına bazen bu tip durumlara yüzleşmek gerekebilmektedir.
Tüm uyarıları yapmış olmanıza rağmen firma yetkililerinden olumlu bir sonuç alamadıysanız mağduriyeti ortadan kaldırmak için tüketici hakem heyetine başvurun. Dilekçe yoluyla yapmış olduğunuz başvuru yetkililer tarafından denetlenip firma yetkilileri ile iletişime geçildikten sonra mağduriyetinizin firma yetkilileri tarafından giderilmemesi halinde ilgili firmaya çeşitli cezai yaptırımlar uygulanarak ekonomik mağduriyetinizin ortadan kaldırılması sağlanacaktır. Eğer aldığınız sonuçtan memnun değilseniz durumu bir üst mahkemeye taşıyarak haklarınızı arayabilirsiniz.

Ürünlerin bozuk çıkması durumunda sadece ekonomik zararlar meydana gelmemektedir. Eğer sağlık koşullarınızın olumsuz etkilenmesine neden olacak durumlar da ortaya çıktıysa manevi tazminat da açabilirsiniz. Birçok tüketicinin sadece yapmış olduğu bu hukuki başvurular sayesinde ciddi paralar kazandığı dahi bilinmektedir. Bu yüzden kesinlikle haklarınızı aramaya çekinmeyin.

Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla