Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09.01.2015, 15:44   #1 (permalink)
YeşiL6

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kış Lastiği Nasıl Seçilir? En İyi Kış Lastiği Hangisidir?

Kış Lastiği Nasıl Seçilir? En İyi Kış Lastiği Hangisidir?



Aracın dayanıklılığı ve bakımı kadar büyük bir öneme sahip olan özel lastik otomobilde performans için gereken şartlardan biri. Hamit Arslan'dan size ipuçları

Uygun lastik ebadını bulun.

Aracınız için doğru lastik ebadını bulmak ilkiniz olmalıdır.

Lastik ebatlarını değiştirmek istiyorsanız, güvenliğiniz için, orijinal dış çapa mümkün olduğunca uygun ebatlar seçin. Bir uzman ile görüşüp jant ebatını da değiştirebilirsiniz.

Mevsimleri önemseyerek tercih yapın.

Mevsime göre lastik uzun ömürlü ve daha iyi performans sağlar. Kış aylarında mevsimin zorlu şartlarının yaşandığı bir yerde yaşıyorsanız ıslak zemin, kar ve buzlanmanın yarattığı tehlikelerden korunmak için kış lastiklerinizi kullanmanız şart. Yaz mevsiminde ise havaların ısınmasıyla yumuşayan kış lastikleri yol güvenliğini zorluyor ve yapısı yaz koşullarına uygun olmayan kış lastikleri, kuru asfaltta daha fazla yakıt tüketimine yol açıyor.

Lastiğinizi kullanım amacınıza göre seçin.

Aracınızı ağır yükler için kullanıyorsanız lastik seçiminiz de taşıdığınız yük segmentine uygun şekilde olmalıdır.

Lastiğinizin bütün özelliklerini kontrol edin.

Her yönden iyi bir lastik size hem güvenlik, hem yüksek performans hem de düşük maliyet getirecektir. Islak zeminde daha kısa mesafede durmanızı sağlarken; aynı zamanda uzun ömürlülüğüyle diğer lastiklerden daha uzun bir sürüş keyfi yaşatacaktır. Sıradan lastikler, bu performans faktörlerinden en az birini sunar. Ancak hepsini bir arada sunabilen lastikler hem hayatınızı hem cebinizi koruyacaktır.

kış lastigi Lastik seçimi, Kış lastiği, Araç lastiği nasıl seçilir

Lastiklerin yeri, her altı ayda bir ya da her 10.000 km’de yer değiştirilerek aşınmalar denklenmelidir.

Lastiklerdeki ağırlık dengesinin bozukluğu demek olan balans oluşursa araçta titreşim oluşur.

Bu titreşimler en çok direksiyon simidinde hissedilir.

Lastik değiştirilirken kriko takılınca el freni çekili olmalıdır.

Lastiklere normalden az hava basılırsa lastikler sürekli olarak ortadan aşınırlar ve araç titrer.

Aracın lastikleri araca binileceği zaman kontrol edilir.

Dubleks lastik iç lastiği olmayan lastiktir.

Karlı havalarda zincir çekici tekerlerin ikisine de takılır.

Isınmadan dolayı lastik hava basıncı artmışsa hiçbirşey yapılamaz.

Lastiklerin üzerindeki rakamlar lastik ebatlerını belirtir.

Bir tekere dubleks, diğer tekere şamyelli lastik takılırsa araç bir tarafa çeker.

Bijonların temizliği kuru bezle yapılır.

En iyi kar lastiği hangisi?

Kar lastiğinin tarihi aslında tahmin ettiğimiz çok daha eskilere dayanıyor. Karlı ve buzlu yol koşulları için en iyi tutunmayı sağlayan lastik için ilk patent başvurusu Amerika Birleşik Devletlerin’de Ernest Bruner tarafından 1896 yılında bisiklet lastiği için alınmış.

O günden bu güne amaçlar, kullanılan materyaller ve teknoloji elbette çok değişti ve bugün kış aylarında araba ve diğer taşıtların yol ile bağlantısını sağlayan yüksek teknoloji ürünü kar lastiklerine sahip olduk.

Üreticilerin önerisinden de bildiğimiz gibi hava sıcaklığının 7 derecenin altına düşmesi ile yaz lastiklerinde performans kaybı başlıyor. Bu noktada araçlarımızda yer almaya başlayan kar lastikleri kuru, ıslak veya karlı yol koşullarında gerek tutunma gerekse frenleme esnasında hayat kurtarabilecek olanaklar sunuyor ayrıca diğer lasitiklerine göre daha yüksek performans sağlıyor.

Eğer sizde kış koşullarında daha güvenli bir şekilde yol almak istiyorsanız aşağıdaki yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

2014 kışının çetin koşullarda geçeceği belli. Kış koşullarında yaz lastiklerine kıyasla 3 kat daha fazla tutunma sağlayan Kar Lastiklerine her çeşit aracın ihtiyaç duyacağını sakın unutmayın. Aracınız 4X4 bile olsa güvenliğiniz için kar lastiklerine ihtiyaç duyacaksınız. Yani dört çeker araçlar da güvenli sürüş için kar lastiklerine ihtiyaç duyarlar.

Hangi kar lastiğini almalı ? En iyi kar lastiği hangisi ?

185 / 60 R15 ebatlı lastikler

185 60 r15 Ebadında Continental Conti Winter Contact TS850, Michelin Alpin A4 ve Nokian WR D3 lastiklerinin kıyaslamasını yapacak olursak; ülkemizde kar lastiği olarak adından ilk bahsettiren marka olan Michelin ortalamanın üzerinde puanlarla kendini yenilemeye devam ediyor. Michelin Alpin testlerde aracı her zaman dengede tutarken, aşınma yani sertleşme konusunda oldukça inatçı davranıyor. Tabi bu konuda rakiplerine göre daha yumuşak bir hamura sahip olması, ülkemiz yol koşullarında bazı talihsizlikler yaşama şansımızı da beraberinde getiriyor. Continental‘e göre daha gürültülü olan Alpin, Karlı ve Buzlu zeminlerde de başarısını sürdürürken, düşük yakıt tüketimiyle de alıcılarını kış aylarında üzmüyor.

Continental Conti Winter Contact TS850 ise 185 60 r15 ebadında en iyi sonucu elde elden kar lastiği modeli olarak karşılaştırmamızda yer alıyor. Kuru zeminlerden çok, performansını ıslak, karlı ve buzlu yollarda gösteren Continental yağışı bol bölgelerde yaşayanlar için önereceğimiz en sessiz, ıslak ve karlı yol koşullarında en iyi yol tutuşuna sahip ve en az yakıtı tüketmenizi sağlayan lastik.

Nokian yaz lastiklerinde adından çok bahsettirmiyor olsada, kış lastiklerinde en iyi kış lastiği sıfatına en yaklaşan markalardan biri. Anılan rakiplerinin içinde nispeten en ucuz olan Nokian sürücüsüne dengeli bir sürüş sunuyor. Nokian WR D3 ıslak zeminlerden çok kuru kış yaşayan bölgelerdeki müşterilere hitap ediyor. Geride bıraktığı bir çok üreticiye rağmen kıyaslamadaki rakiplerinden ıslak yüzeylerdeki kullanımı geri kalıyor. Ancak; burada kaybettiği puanları kuru yol koşullarında rakiplerine attığı fark ile farklı bir amaca hitap ederek en iyi kar lastiği olma şansını kaçırmıyor.

Değerlendirme Neticesinde 185 60 R15 ebadında önerebileceğimiz en iyi kar lastiği;

1- Continental Conti Winter Contact TS850

2- Michelin Alpin A4

3- Nokian WR D3

Diğer Seçenekler ;

-Dunlop Winter Response 2

-Goodyear Ultra Grip 8

*Aşınma : Lastiğin Performans kaybına sebep olabilecek koşullar, sertlerşme, vakum özelliğinin kaybolması veya diş derinliğinin azalması olarak değerlendirilmelidir.

225 / 45 R17 ebatlı lastikler

225 45 r17 Ebadında ise Testimize yukarda bahsettiğimiz Continental ve Michelin’den farklı olarak Bridgestone Blizzak LM-32 S modeli katılıyor. 17 inçlik janta sahip okurlarımız için 225 45 r17 ebadında tavsiye edebileceğimiz en iyi kar lastiği hangisi?

Michelin Alpin ve Continental Winter Contract 185 60 r15 ebadında sahip oldukları sürüş özelleriklerini daha geniş taban ve ince yanaklı seçeneğinde de sürdürüyor. Japon üretici Brigestone Blizzak LM-32 S modeli kuru zeminde rakipleri ile aynı performansı sunarken, ıslak zeminlerde iki markayıda geride bırakıyor. Çok dengeli bir sürüş sunabilen Bridgestone, bütün yol tutuş performansının yanında Continental ve Michelin den daha az yakıt tüketimi sunuyor. Fiyat değerlendirmesi yapıldığında kıyaslandığı diğer iki lastikten daha hesaplı olan Bridgestone kısa süreli ve daha kuru bir kış yaşayan bölgelerde tercih edilebilir.

Değerlendirme Neticesinde 225 45 r17 ebadında önerebileceğimiz en iyi kar lastiği;

1- Continental Conti Winter Contact TS850

2- Bridgestone Blizzak LM 32

3- Michelin Alpin A4

Diğer Seçeneker ;

- Goodyear UltraGrip 8 Performance

- Nokian WR D3

- Dunlop SP Wintersport 4D

*Aşınma : Lastiğin Performans kaybına sebep olabilecek koşullar, sertlerşme, vakum özelliğinin kaybolması veya diş derinliğinin azalması olarak değerlendirilmelidir.

Kış Lastiği Resimleri












__________________
all the best.




Konu YeşiL6 tarafından (09.01.2015 Saat 16:24 ) değiştirilmiştir.
YeşiL6 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla