Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Anne ve Çocuk
facebook bağlan


Ders çalışmak istemeyen çocukla 5 adımda başa çıkın

Anne ve Çocuk kategorisinde açılmış olan Ders çalışmak istemeyen çocukla 5 adımda başa çıkın konusu , Ders çalışmak istemeyen çocukla 5 adımda başa çıkın Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Oktay Aydın’ın bu sözleri aslında binlerce velinin hislerine tercüman oluyor. ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 19.08.2014, 17:32   #1 (permalink)
Aktif Üye
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
yeni Ders çalışmak istemeyen çocukla 5 adımda başa çıkın



Ders çalışmak istemeyen çocukla 5 adımda başa çıkın

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Oktay Aydın’ın bu sözleri aslında binlerce velinin hislerine tercüman oluyor.

Ders çalışmamak bir suç değil beynin tercihi! Ders çalışmama gerçekten de birçok öğrencinin sorunu. Çocuklar her türlü imkana göre neden çalışmıyor?

“Beyin ve öğrenme ilişkileri” “Zeka ve zekanın geliştirilmesi” “Üstün zekalı çocukların eğitimi” konularında ihtisas yapan Oktay Aydın işte bu noktada veli ve öğretmenlerin bilmesi gereken bilimsel gerçeklere dikkat çekiyor:

“Çocukların ders çalışmamaları sanıldığı kadar basit bir sorun değil. Ders çalışmamanın çocuğa göre farklılaşan nedenleri olmakla birlikte bazı ortak nedenlerden söz edilebilir.

Bu sorun sadece çocuklarımızın değil aslında öğrencilik sürecini geçirmiş tüm insanların ortak noktası.

Aslına bakılırsa ders çalışmak özünde kimsenin zevk alarak yaptığı bir şey değil.

Çünkü ders adı altında sunulan konuları bizler belirlemiyoruz dışımızdan birileri tarafından belirleniyor.

Doğal olarak da bu kimseye çok heyecanlı gelmiyor. Hatta diyebiliriz ki bir çocuğun ders çalışmayı istemesi değil istememesi daha doğaldır.”

Ders çalışmanın gerçek ödülünün çok uzun zaman sonra üniversite sınavı ya da iyi bir meslek sahibi olunduğunda alındığını söyleyen Oktay bu ödüllerin en büyük tehdidinin çocuğun burnunun ucunda duran bilgisayar TV sinemaya gitme arkadaşlarla sosyal bir ortamı paylaşma gibi etkinlikler olduğunu söylüyor: “Bir çocuğun ders çalışabilmesi için şimdiki hazdan vazgeçip uzun vadeli sıkılmayı göze alması gerekiyor.

İşte bu çoğu zaman beynimizin tercihleri ile örtüşmeyen bir durum.

Çünkü beynimiz en kısa sürede haz veren faaliyete yönelmeyi sever. Beynin hazzı kontrol eden alın bölgesi en geç olgunlaşan (yirmili yaşlar) bölümüdür.

Bu nedenle çocukların ders çalışmayı istememesi bir suç değil beyinlerinin tercihidir.”

Çocuğunuza ders çalıştırırken şu yöntemi uygulayın

Çocukların ders çalışmasını sağlamak çok iyi yönetilmesi gereken bir süreç.

Yaşa göre farklı uygulamalar söz konusu olsa da genelde bu çocuklar üzerinde uygulanan ve başarı elde edilmiş bir modelden söz etmek mümkün.

Bu yöntem henüz ders çalışma alışkanlığı oturmamış çocuklarda etkili oluyor...

Psikolojiyi kırın Bu aşamada çocuğunuzla konuşarak günde en az ne kadar ders çalışabileceğini sorun. Diyelim ki yarım saat demiş olsun. Bu sürenin yarısı olan 15 dakikayı esas alın.

Çocuğunuza da “Sen yarım saat dedin ama ben senden yarım saat çalışmanı istemiyorum sadece 15 dakika çalışmanı istiyorum” deyin.

“Çünkü şu an sende öncelikle ders çalışma alışkanlığını kazandırmamız gerekiyor” gibi bir açıklama uygulamanın başlangıç mantığını çocuğun fark etmesini sağlar.

Rutin oluşturun İkinci aşamadaki temel hedef çocuğunuzun belirlenen süreyi her gün çalışmasını sağlamak olmalı.

Bunun için ona “Belirlediğimiz süre ile ilgili bazı kurallarımız var.

Bu kurallarımızdan birincisi belirlediğimiz bu 15 dakikalık çalışma süresini her gün tekrarlayacağız. Tüm sürelerimizi biriktirip hafta sonu çalışmak yok” şeklinde bir açıklama yapın.

Düzeni kurun Bu aşamada çocuğunuzun çalışma ortamı ile ilgili düzenin oturtulması gerekiyor.

Çocuğa “İkinci kuralımız televizyon karşısında yatarak uzanarak çalışmak yok. Belirlediğimiz süreyi çalışma odamızda ve masamızda tamamlıyoruz.

Çünkü senin hep aynı ortamda çalışmanı sağlayarak çalışma alışkanlığını pekiştirmek istiyoruz” demelisiniz.

Otokontrolü sağlayın

Çocuğunuzun belirlenen sürenin altına düşmemesini sağlayın. Bu aşamada çocuğunuzla “Senden belirlediğimiz 15 dakikalık sürenin altına düşmemeni istiyorum.

Bunun nedeni senin ders çalışma alışkanlığını kazanabilmen için otokontrolünü güçlendirmeyi istememiz.

Böylece belirli bir öz disiplin kazanacak ve bu alışkanlığı iyice güçlendirmiş olacaksın” şeklinde konuşun.

Masasına bir çalar saat koyarak kurmasını istemek ve süreyi çalar saatle kontrol altına almak mümkün.

Motivasyonu artırın

Beşinci son adımda çocuğunuzun motivasyonunu geliştirici hamleyi yapmak son derece önemli.

Çocuğunuza belirlenen sürenin üstüne çıkmakta serbest olduğunu söyleyin.

Bir başka ifadeyle “Eğer istersen 15 dakikadan daha fazla çalışabilirsin” anlamında bir mesajla çocuğun çalışma isteğindeki yoğunlaşmaya bağlı olarak tercih yapması sağlayın.

Özellikle bu aşamada çocukların birçoğu kendilerinin bile farkında olmadıkları şekilde belirledikleri sürenin üstüne çıkıyor.

Böylece çocuklar düşündükleri ve belirledikleri sürenin üstüne çıkmanın gururunu yaşıyor ve başarılı oldukları ya da başarılı olacakları inancını iyice güçleniyor.

Bu hissediş onlar açısından önemli bir kırılma aşaması. Unutulmamalı ki her başarısızlık bir sonraki başarısızlığın her başarı da bir sonraki başarının zeminini hazırlar.

"Ders çalışmada hırslı olmak değil azimli olmak gerekiyor.

Hırslı çocuklar yapacakları işe değil arkadaşlarına odaklanır.

Sürekli rekabet halindedir ve arkadaşlarını geçmeye çalışırlar.

Bu nedenle çocuklarda hırsı beslememek gerekiyor. Ancak aşırı iç motivasyon ‘hırs’ olarak karşımıza çıkabiliyor.

Hırs ise asla beslenmemesi gereken bir özellik. Çünkü aslolan hırs değil azimdir.

Azimli çocuklar görev odaklı olup üzerlerine düşen görevi sonuna kadar yapar ve mutlu olurlar.

Oysa hırslı çocuklar ilişki odaklıdır. Bir başka ifadeyle üzerlerine düşen sorumlulukları yerine getirmekten çok arkadaşlarını geçmeye çalışırlar.”"

MOTİVASYON TİPİNE GÖRE ÖNLEM ALMAK GEREKİYOR!

Ders çalışmayı engelleyen en önemli şeyin motivasyontipi olduğunu söyleyen Aydın insanda bir iç bir de dış motivasyon diye tanımlanabilecek iki yapı bulunduğunu ve bunların doğuştan gelen kişiliğin bir parçası olduğunu söylüyor.

İç motivasyonu yüksek çocuklar

1-
Genelde amaçlarını bilmek isterler

2- Planlı çalışmayı severler

3- İstekli ve sabırlıdırlar

Dış motivasyonu yüksek çocuklar

1-
Sürekli yönlendirilmeye ihtiyaç duyarlar

2- Sonuç odaklıdırlar ve kısa sürede işi tamamlamak isterler

3- Kısa sürede tamamlanmayan işlerden çok çabuk sıkılırlar ve enerjileri düşer

4- Başladıkları işleri çoğu zaman yarım bırakırlar ve sürekli mazeret üretirler

5- En belirgin özellikleri de ertelemedir. Sorumluluklarını sürekli erteler ve biriktirirler

Oktay Aydın’a göre çocuğu sürekli suçlayıp eleştirmek yerine motivasyon tipini anlamak ve ona uygun önlemler almak gerekiyor: “Dış motivasyon tipine sahip çocukların iç motivasyon kaynaklarını harekete geçirecek faaliyetler yaptırılmalı.

Buradaki en kritik nokta da çocukta başarılı olduğu ve başarılı olacağı inancının hep üst düzeyde tutulması.”

Dikkat

Temel alışkanlıkların ve yeni davranışların kazandırılması için yaklaşık olarak 21 gün tekrar edilmesi gerekiyor.

Bu nedenle çocukların ders çalışma alışkanlığını kazandırmak amacıyla yapılacak bu uygulama 2-3 hafta kadar hiç değiştirilmeden aynen devam ettirilmeli.

Böylece çocuğun beyninde ders çalışma ile ilgili nörolojik aktiviteyi iyice belirginleştirmek ve kalıcılığı sağlamak mümkün olur.

Bu süre sonunda çocukla tekrar görüşerek çalışma süresinin üzerine 5-10 dakika eklenmesini sağlayabilirsiniz.

Süreç bu şekilde adım adım ve azar azar ileriye doğru götürülerek ideal süreye kadar devam ettirilmeli.

BaDe isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
BaDe
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 02:58