Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Dersler > Fizik
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Dinamometre Çeşitleri

Fizik kategorisinde açılmış olan Dinamometre Çeşitleri konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 07.02.2014, 21:06   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
cark Dinamometre Çeşitleri

Dinamometre Çeşitleri


Dinamometre, ağırlık ve cisme etki eden kuvveti/gücü ölçen aletler diye tanımlanır. Esnek cisimler baz alınarak yapılmışlardır.

Çalışma prensibi

Bir cisme kuvvet/güç uygulandığı sürece, uygulanan kuvvetin oranına göre cisimde şekilsel değişimler meydana gelmektedir ve bu değişimler sayesinde dinamometreye uygulanan kuvvetin şiddetinin/oranının bulunması biçimindedir. Elektrik ya da otomobil motorunun çıkış kuvvetini/güçlerini ölçmekte kullanılan dinamometrelerde, döner parçaya uygulanmakta olan burma kuvvetiyle açısal hızın çarpımı, kuvveti vermektedir. Esnek bir metal, halkaları sıkıştıracak şekilde bir kuvvet yüklendiği zaman halka burulmaktadır. Bu burulmanın miktarına bağlı olarak kuvvet ölçülmektedir. Dinamometrenin ölçüm değeri Newton birimiyle ( N ) gösterilmektedir ve 1 Newton, 9,81 kg’a eşittir.

Dinamometre çeşitleri

Motor dinamometresi: Fabrikalarda ve model araç modifiyelerinde kullanılmaktadır. Aracın sökülen motorunun volan çıkışı dinamometreye bağlanır. Bağlantıları yapılarak volan çıkışındaki gücün ölçümü yapılır. Bu sistemin tek dezavantajı, motorun araçtan sökülmesinin zorunlu olmasıdır.

Yük dinamometresi: Otomobilin yük altındaki ölçümünün yapılmasını esas almaktadır. Silindirlerden birine bağlı bulunan elektrikli frenle otomobil herhangi bir devirde yüklenir. Belirlenen devir dinamometreye girildikten sonra, istense de devirin üzerine çıkılamaz. Frenin altında bağlı yük okuyucuyla tekerlekteki tork değeri belirlenmekte, devir ve katsayıyla da çarpım yapılarak beygir gücü hesaplanır.

Akselerasyon dinamometresi: Bu tür dinamometrelerde otomobil silindirlerin üzerinde yürürken, çoğunlukla 4. viteste ve 1000 devirde tam gaz olarak gerçekleştirilir. Otomobil, devir kesici kısmına girdiğinde ayak çekilerek gaz kesilir. Sonrasında aracın kendiliğinden 1000 devire inmesi beklenir. Bu ölçümün prensibinde, hızlanma aşamasında motorun gücü, yavaşlama esnasında da kayıpları hesaplanmaktadır. Ölçümün neticesi, motor çıkışında ve tekerlekte bilgisayarla hesaplanmaktadır.

Yol dinamometresi: Bütün otomobil markalarının servisleri ve ölçüm merkezlerinin kullandığı dinamometre çeşididir. Otomobilin çekiş, tekerlekleri iki adet silindir arasına alınmaktadır. Araç bu silindirlere sabitlenir ve tam gaz verilerek, sabit devirde ölçüm gerçekleştirilir. Bu ölçümler tekerlek veya motor çıkışı gücü olarak farklı şekillerde yapılabilmektedir.

alıntı

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 08:23