Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı konusu , Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı Dr. Gönül Ateşsaçan “Diyetlerde önümüzdeki yiyecekler alınır ve yerine yenileri konulur. Bunun mantığını kavrayabilir, neden bazı gıdaları yememiz, neden bazılarını yemememiz gerektiğini bilirsek, bir ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 03.01.2014, 17:31   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı



Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı




Dr. Gönül Ateşsaçan “Diyetlerde önümüzdeki yiyecekler alınır ve yerine yenileri konulur. Bunun mantığını kavrayabilir, neden bazı gıdaları yememiz, neden bazılarını yemememiz gerektiğini bilirsek, bir süre sonra kısıtlamaya gerek kalmaz “ dedi.
Katı kuralları olan diyetlerde, bir süre sonra canımız diyet yapmak istemiyor. Önce ruhumuz sıkılıyor ardından da diyeti bırakıyoruz. Beslenme Danışmanı ve Estetik Medikal Hekimi Dr.Gönül Ateşsaçan diyete başlarken, sağlıklı yaşama geçişin birinci adımının ‘sağlıklı beslenme' olduğunu vurguladı. “Önemli olan ne yediğiniz, nasıl pişirdiğiniz, neyle beraber ne zaman yediğiniz ve son olarak da ne kadar yediğinizdir. 5 N kuralı budur” dedi. İş*te Dr. Ateş*sa*ça*n'*dan ku*ra*lın ana hat*la*rı...
Ne ye*me*li*yiz?
Gün doğ*duk*tan ba*ta*na ka*dar hay*van*sal gı*da*la*rı gün bat*tık*tan son*ra seb*ze gru*bu tü*ke*ti*lir*se me*ta*bo*liz*ma*mız bo*zul*maz.
Sa*bah hay*van*sal pro*te*in gru*bu
Öğ*len hay*van*sal pro*te*in gru*bu
Ak*şam seb*ze ve kar*bon*hid*rat gru*bu tü*ke*til*me*li.
Na*sıl pi*şir*me*li*yiz?
Seb*ze*ler ter*ci*hen bu*har*da, haş*la*ma ve*ya fı*rın*da ız*ga*ra şek*lin*de pi*şi*ri*le*bi*lir.
Et*le*re pi*şer*ken yağ ek*len*me*si emi*li*mi bo*zar, ki*lo*ya ne*den olur. Müm*kün*se et, ba*lık ve ta*vuk pi*şer*ken yağ ek*len*me*me*li*dir.
Seb*ze*le*re ve ma*kar*na, pi*la*va pi*şer*ken 1 ye*mek ka*şı*ğı yağ ek*le*ne*bi*lir.
Man*gal*da ız*ga*ra kan*se*ro*jen*dir, çok sık ya*pıl*ma*ma*lı*dır. Za*ra*rı yok di*ye ya*zın bol*ca yer*sek, sin*di*rim sis*te*mi*mi*ze za*rar ve*rir.
Ne ile bir*lik*te ye*me*li*yiz?
Mey*ve*ler ye*mek*ten 2 sa*at son*ra tü*ke*til*me*li, ye*me*ğin he*men ön*ce ve son*ra*sın*da ye*nil*di*ği za*man ki*lo*ya ne*den olur.
Mey*ve*le*ri bir*bi*riy*le çok ka*rış*tır*ma*mak ge*re*kir.
Hay*van*sal pro*te*in*ler*den et, ba*lık ve ta*vuk ile, pey*nir, süt ve yo*ğurt çok sı*kı bir*lik*te ye*nil*me*me*li*dir.
Sa*bah hay*van*sal pro*te*in gru*bu ve ya*nın*da buğ*day gru*bun*dan el*de edi*len kar*bon*hi*dart*lar tü*ke*til*me*li.
Öğ*len hay*van*sal pro*te*in gru*bu ve ya*nın*da *seb*ze/ye*şil sa*la*ta tü*ke*til*me*li.
Ak*şam seb*ze ve ya*nın*da buğ*day gru*bun*dan el*de edi*len kar*bon*hid*rat*lar tü*ke*til*me*li.
Ne za*man ye*me*li*yiz?
Sa*bah kah*val*tı*sı sa*at en geç 09:00'da ya*pıl*ma*lı, ak*şam ye*me*ği ise en geç ya*zın 20.30'a ka*dar ye*nil*me*li*dir. Me*ta*bo*liz*ma*nın sağ*lık*lı ol*ma*sı için, ge*ce uy*ku*su çok önem*li*dir. Sa*at 24.00-04.00 ara*sı uy*ku*da ola*bi*lir*sek, hor*mon*la*rı*mız dü*zen*li ça*lı*şır.
Ne kadar yemeliyiz?
Her*ke*sin mi*de*si ken*di 2 avu*cu ka*dar*dır. Ana öğün*de 2 avu*cu*nuz ka*dar ve ara öğün*de 1 avu*cu*nuz ka*dar ye*mek ye*me*niz ide*al*dir.
Be*de*ne fay*da*lı ve al*ka*li gı*da*lar
Al*ka*li gı*da*lar: Su lo*ni*zed (1,5 lit*re su*ya 1-2 dam*la li*mon ve 1/4 çay ka*şı*ğı toz zen*ce*fil)
Seb*ze*ler: Sa*rım*sak, kuş*kon*maz, su*te*re*si, pan*car, bro*ko*li, Brük*sel la*ha*na*sı, la*ha*na, ha*vuç, kar*na*ba*har, ke*re*viz, pa*zı, sa*la*ta*lık, pat*lı*can, kı*vır*cık la*ha*na, ma*rul, man*tar, har*dal, ka*ra*hin*di*ba, so*ğan, be*zel*ye, bi*ber, bal*ka*ba*ğı, şal*gam, de*niz yo*su*nu, ka*bak, ar*pa çi*mi, buğ*day çi*mi.
Mey*ve*ler: El*ma, ka*yı*sı, ava*ka*do, muz, ka*vun, ki*raz, kuş üzü*mü, grey*furt, li*mon, nek*ta*rin, por*ta*kal, şef*ta*li, ar*mut, ana*nas, man*da*li*na, in*cir, üzüm, bö*ğürt*len gru*bu, tro*pi*kal mey*ve*ler, kar*puz.
Be*de*ne zararlı ve asit üreten gıdalar
Asit*li gı*da*lar:Yağ*lar: Avoka*do ya*ğı, Ka*no*la ya*ğı, mı*sır özü, ke*ne*vir, ke*ten to*hu*mu, ay*çi*çe*ği ve su*sam ya*ğı.Kı*zıl*cık.
Buğ*day gru*bu: Yu*laf, buğ*day, çav*dar, pi*rinç, mı*sır.
Süt ürün*le*ri: Ke*çi, inek, ko*yun pey*ni*ri, süt, te*re*ya*ğı.
Ku*ru*ye*miş: Cas*hews, yer fıs*tı*ğı, fıs*tık ez*me*si, pek*mez, ta*hin, ce*viz.
Za*yıf*lar*ken uy*gu*la*ma*mız ge*re*ken ku*ral*lar
3 S ku*ra*lı uy*gu*la*na*cak*tır:
Sık bes*len*len*mek
Su iç*mek (2,5 lit*re su-12 fin*can sı*cak-ılık ola*rak)
Spor yap*mak -yü*rü*mek. Her gün yak*la*şık 1 sa*at or*ta tem*po*lu gün*de 10.000-8.000 adım.

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Jade
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 19:28