|
KPSS kategorisinde açılmış olan KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Son Yıllarda Uygulanmakta Olan Yöntem ve Teknikler Konu Özeti konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
28.02.2014, 15:33 | #1 (permalink) |
| KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Son Yıllarda Uygulanmakta Olan Yöntem ve Teknikler Konu Özeti KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri Son Yıllarda Uygulanmakta Olan Yöntem ve Teknikler Konu Özeti Çoklu zekâ kuramı: Harvard Üniversitesi öğretim üyesi psikolog Hovvard Gardner bu kuramı geliştirmiştir. İnsanın çoklu zekâya sahip olduğunu ileri sürmüş ve çoklu öğrenme programında bireylerin becerilerinin daha fazla artacağını savunmuştur. Gardnner'in ileri sürdüğü sekiz zekâ türü şöyledir: 1. Sözel 2. Mantıksal (matematiksel) 3. Görsel 4. Müzikal 5. Bedensel 6. Sosyal (bireyler arası) 7. Öze dönük (bireysel) 8. Doğal Çoklu zekâ kuramında öğrenilecek konunun bir zekâdan diğerine nasıl uygulanacağı düşünülür. Ayrıca bireysel farklılıklar üzerinde durulmalıdır. Tam Öğrenme Modeli Bu öğrenme modelini ortaya koyan Amerikalı eğitimci Bloom'dur. Bloom'a göre olumlu koşullar sağlandığında herhangi bir kişi konu öğrenebiliyorsa diğer herkes de öğrenebilir. Tam öğrenme modelinde okuldaki tüm öğrenciler, öğretilen her şeyi öğrenebilir. Tam öğrenme modelinin ana değişkenleri: 1. öğrenci nitelikleri: Öğrenme sürecini tamamlamak için gerekli olan tüm bilgi, beceri ve yeteneklerdir. 2. öğretim hizmetinin niteliği: İpucu, pekiştirme, katılım ve dönüt, düzeltme etkinlikleridir. 3. Öğrenme ürünleri: Öğrencinin öğrenme hızı, duyusal özellikleri ve becerileridir. Tam öğrenme modelinin ilkeleri şunlardır: a. Öğrencilere plânlı ve olumlu öğrenme koşulları sağlanmalıdır. b. Yeterli zaman verilmelidir. c. İpucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltme verilmelidir. ç. Öğrenci katılımı sağlanmalıdır. d. Tam öğrenme ölçütü belirlenmelidir. e. Bir ünite öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir. Altı Şapka Tekniği Edward De Bono insanların düşünme şekillerini anlamanın yolu olarak taşıdıkları hayali şapkalarla bağlantı kurmak gerektiğini savunur. Beyaz şapka objektiftir. Kırmızı şapka öfke ve tutkuyu ifade eder. Siyah şapka karamsarlık ve kötümserliktir. Sarı şapka iyimserlik ve aydınlığı ifade eder. Yeşil şapka yaratıcı ve yeni fikirlerle ilgilidir. Mavi şapka serinkanlılığı gösterir. öğrenme Stratejileri 1. Tekrar gözden geçirme: Öğrencinin öğrendiği konuyu yeniden gözden geçirmesine dayanır. 2. örgütleme stratejisi: Öğrenci kendisine verilen materyali önceki bilgilerine dayanarak yeniden düzenler. 3. Anlamlandırma stratejisi: Yeni gelen bilgiler bireyin belleğindeki bilgilerle karşılaştırılarak anlamlı duruma getirilir. Alıntı
__________________ Taklitler aslını yaşatır. KIPSS. Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız. . |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |