Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


İyi Bir Akü Bakımı Nasıl Olmalı

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan İyi Bir Akü Bakımı Nasıl Olmalı konusu , İyi Bir Akü Bakımı Nasıl Olmalı Akü arabanızın elektrik kaynağı olarak en önemli unsurlardan biridir. Özellikle kış aylarında akü bakımlarını iyi yapmak gerekir. Peki iyi bir akü bakımı nasıl yapılır? ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 12.06.2014, 10:34   #1 (permalink)
ultrAslan

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart İyi Bir Akü Bakımı Nasıl Olmalı



İyi Bir Akü Bakımı Nasıl Olmalı
Akü arabanızın elektrik kaynağı olarak en önemli unsurlardan biridir. Özellikle kış aylarında akü bakımlarını iyi yapmak gerekir. Peki iyi bir akü bakımı nasıl yapılır?

1) Akünüz eğer bakımlı akü grubunda ise kullanım durumunuza bağlı olarak ( özellikle yıllık 20.000 km'den fazla kullanılıyorsa) düzenli olarak her 3 ayda bir akü elektrolitinizin seviyesini yetkili servisinizde kontrol ettiriniz. Unutmayın ki seviye eksikliği durumunda akünüze saf su ilavesi gereklidir. Saf su dışında hiçbir sıvıyı bu işlem için kullanmayın.

2) Akünüz bakımlı akü grubunda değilse (Sb / Ca) ama yıllık km > 20.000 yine aynı şekilde 3 aylık periyodlarda servis kontrolünüzü mutlaka yaptırın.

3) Her teknik servis kontrolünde mutlaka akü kutup başı kelepçelerinin sıkılığını yada oksitlenme durumunu kontrol ettirin. Unutmayın ki gevşek kelepçe kutupbaşının erimesine ve akünüzün yanmasına kadar uzanabilecek olumsuzluklara sebep olabilir. Eğer kelepçede oksitlenme varsa mutlaka sıcak su ile kutup başını yıkayarak bu oksitlenmeyi giderin. Aksi takdirde oksitlenmeden kaynaklanacak ek dirençler akünüzün şarj olmamasına sebebiyet verebilir.

4) Kutupbaşının ve kelepçenin temizlenmesi sonrasında vazelin gibi kutupbaşının hava ile temasını keserek oksitlenmeyi durduracak malzemeleri kutup başına sürebiliriniz. Vazelin yerine gres yağ yada türevlerinin sürülmesi zaman içinde bu noktaların tozla birleşerek kontamine bölgeler oluşturmasına ve ek dirençlerin oluşmasına sebep verebilir. Yağ uygulaması yapılacaksa akünüzün tozdan korunmuş bir bölgede yerleştirilmiş olup olmadığına dikkat ediniz.

5) Teknik servis bakımlarında akünüzün voltajını kontrol ettiriniz. Bu kontrolü motor soğuduktan 1 saat sonra yapmanız akünüzün gerçek voltaj değerini görmenizi sağlayacaktır. Eğer voltaj değeri 12,40-12,60 volt arasında ise aküyü söktürerek 3-6 saat 1/20 Cn ( akü kapasitesinin 1/20 değeri ile şarj ettiriniz. ) Şarj sonu akü voltajını akü dinlendilkten 1 saat sonra alınız . Eğer akü voltajı >12,70 volt ise şarjı bitirebilirsiniz.

Eğer akü şarj olmasına rağmen istenilen değerlere ulaşmıyor ise aküde arıza bakım işlemlerini yaptırınız. (Akünüzde sülfatlaşma yada vb. oluşumlar olabilir)
Alıntı

__________________

Fitness Eğitmeni
SrKn isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 3
007, General90, SrKn
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:43