Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Lastik Hava Basıncı

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Lastik Hava Basıncı konusu , Lastik Hava Basıncı Günlük hayatımızın büyük bir bölümünü kaplayan ulaşım süreleri göz önünde bulundurulduğunda seyir halindeki her araç için güvenlik açısından ve ekonomik açıdan büyük önem arz eden bir konu ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.06.2015, 10:59   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Lastik Hava Basıncı



Lastik Hava Basıncı


Günlük hayatımızın büyük bir bölümünü kaplayan ulaşım süreleri göz önünde bulundurulduğunda seyir halindeki her araç için güvenlik açısından ve ekonomik açıdan büyük önem arz eden bir konu başlığı da araç lastik basınç ayarı.

Doğru lastik hava basınç değerlerini öğrenmek günümüzde eskiye oranla oldukça kolay bir hâl almış durumda, lastik üreten her firma uluslararası standartlar dahilinde ürettiği her lastiğin üstüne belirli basınç değerlerini yazma zorunluluğuna tabi tutulmakta ayrıca araç üreten her firma ise araçlarının kullanma klavuzları dahil kapı içlerinde yada aracın belirli yerlerinde araç için belirli yükleme ve mevsim değerlerine göre basınç değerleri tablosunu bulunduruyor.

Şimdi ise doğru bilinen yanlışları biraz açıklığa kavuşturalım. 'Çok şişir az yaksın, az şişir iyi yol tutsun' gibi tabiri caizse şehir efsanelerini bir çok kullanıcı duymuştur. Oysa bu tarz yanlış ve eksik bilgiler, yolcu ve araç güvenliğini yüksek oranda riske atan buna ek olarak lastiğin kullanım ömrünü kısaltan dolayısıyla ekonomik kayıplara yol açan bir çok olumsuz nedene yol açmakta. Araç lastiklerinin en uygun basınç değeri öncelikli olarak lastik ebadı, aracın yükleme kapasitesi, sıcak hava ve uzun yol gibi şartlar göz önünde bulundurularak araç kullama klavuzlarında veya kapı içlerinde yazılı bulunan basınç(psi) değerleri yardımıyla belirlenmelidir. Ardından bir çok benzin istasyonunda bulunan lastik şişirme cihazları yardımıyla lastiğe üretici tarafından belirtilen değeri ayarlanmalıdır.

Lastiğe hava aktarılırken önemli hususa dikkat etmek gerekiyor. Lastikler her zaman soğukken basınç değeri ayarlanmalı ve şişirme işlemi yapılmalı çünkü sıcak lastikte hava genleşeceği için ideal değeri sağlamak imkansıza yakındır. Mevsimin değişmesi ile kış aylarında araç ve yolcu güvenliğini önemli oranda tehtit eden bir diğer yanlış ise kaygan zeminde yol tutuşunu arttırma amacıyla lastik basıncının düşürülmesidir, yapılan bu hata araç yol tutuşunu arttırmadığı gibi fren mesafesini ve lastik ömrünü önemli ölçüde düşürmektedir. Araç üreticilerinin ve lastik üreticilerinin tavsiyesine uyulmalı ve kış aylarında kış lastiği, yaz aylarında ise yaz lastiği kullanımına özen gösterilmelidir.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 11:32