Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
facebook bağlan


Debimetre Nasıl Çalışır?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Debimetre Nasıl Çalışır? konusu , Debimetre Nasıl Çalışır? Debimetre ya da bir diğer adı ile akışmetre, sıvıların veya gazların birim hacimden geçiş hızını ölçmeye yarayan araçtır. Genellikle "litre/saniye ya da metreküp/saniye" birimlerinde ölçülen bu akış ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.06.2015, 11:34   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Debimetre Nasıl Çalışır?



Debimetre Nasıl Çalışır?


Debimetre ya da bir diğer adı ile akışmetre, sıvıların veya gazların birim hacimden geçiş hızını ölçmeye yarayan araçtır. Genellikle "litre/saniye ya da metreküp/saniye" birimlerinde ölçülen bu akış hızı makinalarda ve motorlarda sıklıkla kullanılmaktadır. Debimetre kullanıldığı motorların, pompaların ve kullanıldığı diğer alanların en önemli donanımlarındandır. Performans ve süreklilikte çok büyük öneme sahiptir .

Araçlarda yukarıda bahsettiğimiz türlerden hava akışmetresi kullanılmaktadır. Bu donanım, motor içerisinde yanmakta olan havanın sıcaklığı, basıncı gibi durumlara bağlı olarak, en ideal olarak belirlenen değerleri yakalamak için çalışmaktadır. Ölçülen değerleri motor kontrol ünitesine bildirir. Motor kontrol ünitesi de ateşleme ve yakıt sistemi gibi birçok sensör ve donanımdan aldığı bilgilere bağlı olarak motoru kumanda eder. Hava akışmetresi ya da bağlantıları arızalı olduğu takdirde, motor kontrol ünitesine yanlış bilgi gönderir ve bu ünite de motoru ideal performansından saparak daha verimsiz şekilde çalıştırır .

Hava debimetresinden gerekli kontrol bilgileri gelmediği takdirde motor elde edebildiği bilgiler doğrultusunda kendi kendine kabul edilebilir değerlerde çalıştırmaya çalışır. Hava debimetresinin temizlenme işlemi dışında tamir işlemi oldukça zor olduğu için genellikle değiştirilmesi önerilmektedir. Eğer gerekli kontroller yapılmazsa araç performansında ciddi düşüşler ve yakıt maliyetlerinde ciddi artışlar olmaktadır. Araç o anlık ilerleme ihtiyacına göre hava debimetresi geçirdiği hava miktarını artırıp azaltır. Örneğin araç ani hızlanacak iken hava debimetresi yeterli havayı sağlamaz ise araç istenilen yanmayı yapamaz ve istenilen hıza ulaşamaz. Tam tersi durumda araç için gereğinden fazla hava sağlarsa araçta yakıt sarfiyatını artırarak gereksiz yakıt tüketimi meydana getirir. Bu durumda araç yakıtının kullanmadığı kısmını yanma işlemini gerçekleştirmeden araçtan atar. Her iki durumda kullanıcı çok ciddi memnuniyet problemi yaşamaktadır .

Son olarak aracınızın performans ihtiyacınızı karşılamasında sorun görüyorsanız ya da yakıt sarfiyatı konusunda verimli olmadığını düşünüyorsanız aracınızın hava debimetresinde sorun olabileceğini belirtmek isteriz. Böyle bi durumda bir an önce değişimi yapanız sizin memnuniyetinizi artıracaktır .

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
DeRDeST
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:10