Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Hangi Vitamin Ne Kadar Alınmalı?

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Hangi Vitamin Ne Kadar Alınmalı? konusu , Hangi Vitamin Ne Kadar Alınmalı? vitaminler, vitaminler ve ölçütleri, hangi vitamini ne kadar tüketmeliyim, doğru vitamin tüketme kılavuzu Harvard Tıp Fakültesi ve Amerikan Beslenme Bilimi Derneği'nin hazırladığı dosyaya göre; vücudu ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 15.03.2016, 11:01   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Hangi Vitamin Ne Kadar Alınmalı?



Hangi Vitamin Ne Kadar Alınmalı?

vitaminler, vitaminler ve ölçütleri, hangi vitamini ne kadar tüketmeliyim, doğru vitamin tüketme kılavuzu




Harvard Tıp Fakültesi ve Amerikan Beslenme Bilimi Derneği'nin hazırladığı dosyaya göre; vücudu sayısız hastalığa karşı koruyan vitaminler bakın hangi besinlerde yer alıyor. Peki ne dozda alınması gerektiğini biliyor musunuz?

D vitamini

Neye yarar?: Kalsiyumla birlikte alındığında kemik kırılmasına karşı korur. Yüksek dozda alındığında kolon, meme ve yumurtalık kanserini önlemeye yardımcı olur.

Dozu: 31-50 yaş: günde 200 IU 51-70 yaş: 400 IU Kaynak besinler: Süt ve tahıl, balık ve margarin.


B12 vitamini

Neye yarar?:
Sinir hücrelerini korur. Hafızayı güçlendirir.

Dozu: 31+: günde 2,4 mg. Kaynak besinler: Et ve süt gibi hayvansal ürünler, güçlendirilmiş tahıllar.


C vitamini

Neye yarar?:
Katarakt ile meme ve mide gibi bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltır. Dozu: 31+: 75-90 mg

Kaynak besinler: Turunçgiller, brokoli, dolmalık biber, lahana, çilek.


Folik asit

Neye yarar?:
Hamilelikte alınırsa doğumdan gelen kusurları önler, kolon kanseri ve Alzheimer'a karşı koruyucudur. Dozu: 31+: Günde 400 mcg.

Hamilelerde: 600 mcg. Kaynak besinler: Ekmek, makarna ve kahvaltılık gevrekler, baklagiller, ıspanak, brokoli ve portakal suyu.

A vitamini

Bulgu ve endişeler:
Görme yeteneğini korur, katarakt riskini azaltır. Ancak fazlası kemiklere zarar verebilir. Dozu: 31+: erkeklerde 3000 IU (uluslararası birim), kadınlarda 2333 IU

Kaynaklar: Havuç, tatlı patates ve mango


E vitamini

Neye yarar?:
Hücrelere zarar veren molekülleri etkisiz hale getirir. Prostat kanserine ve Alzheimer'a karşı korur.

Dozu: 31+: Doğal kaynaklardan 22 IU veya 33 IU sentetik E vitamini.

Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler, bitkisel yağlar ile tahıllar.


K vitamini

Neye yarar?: Kan pıhtılaşması için gereklidir, kemikleri korur.

Dozu: 31+: Günde 90-120 mcg (mikro gram).

Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, süt ve süt ürünleri, yumurta, tahıllar ve karaciğer.



Kalsiyum

Bulgu ve endişeler:
Kemikler için çok önemlidir. Ancak bazı araştırmalar, çok yüksek dozda alınan kalsiyumla prostat kanseri arasında bağlantı olduğunu gösterdi.

Dozu: 31-50 yaş: günde 1000 mg 51+: günde 1200 mg

Kaynak besinler: Süt, peynir, yoğurt, brokoli, lahana ve portakal suyu.


Magnezyum

Neye yarar?:
Kalbi korur ve kan basıncını düşürür.

Dozu: 31+: Erkeklerde 420 mg, kadınlarda 320 mg.

Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, fıstık, ceviz, tam tahıllardan yapılan spagetti, tahıllar ve baklagiller.

Potasyum

Neye yarar?:
Hipertansiyon riskini azaltır, kemiklerin mineral yoğunluğunu artırır.

Dozu: 31+: günde 4700 mg

Kaynak besinler: Kırmızı ve beyaz et, balık, süt, bamya, muz, domates, dolmalık biber ve portakal.


Demir

Neye yarar?:
Kandaki oksijen akışını sağlar. Vejetaryenlerin ekstra demire ihtiyacı olabilir.

Dozu: 31-50 yaş: Erkeklerde günde 8 mg, kadınlarda 18 mg.

Kaynak besinler: Et, tahıllar, yumurta, kabak çekirdeği, kepek ve ıspanak.


Selenyum

Neye yarar?:
Bazı kanser türlerinden korur. Özellikle prostat kanseri riski taşıyan erkeklere faydalıdır.

Dozu: 31+: Günde 55 mcg

Kaynaklar: Deniz ürünleri ve karaciğer


B6 vitamini

Neye yarar?:
Damarlara zarar veren 'homocysteine' isimli kimyasalın seviyesini düşürür.

Dozu: 31-50 yaş: günde 1,3 mg 51+: Günde 1,5-1,7 mg

Kaynaklar: Baklagiller, et, balık, turunçgiller, muz, karpuz.

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 17:56