Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Daha Erken Uyanmanızı Sağlayacak 9 Öneri

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Daha Erken Uyanmanızı Sağlayacak 9 Öneri konusu , Daha Erken Uyanmanızı Sağlayacak 9 Öneri Sabahın erken saatleri, sizin kendi başınıza kalabileceğiniz ve güne erken başlayarak, günü uzatmanızı sağlayabileceğiniz zamanlardır. Günün ilerleyen vakitlerinin tersine, sabah 5 ile 8 arasında ...


Like Tree2Beğeni
  • 1 Post By Kuvvetmira
  • 1 Post By EndGirl

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 25.08.2013, 11:32   #1 (permalink)
Aktif Üye
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Daha Erken Uyanmanızı Sağlayacak 9 Öneri



Daha Erken Uyanmanızı Sağlayacak 9 Öneri

Sabahın erken saatleri, sizin kendi başınıza kalabileceğiniz ve güne erken başlayarak, günü uzatmanızı sağlayabileceğiniz zamanlardır. Günün ilerleyen vakitlerinin tersine, sabah 5 ile 8 arasında çok fazla şey olmaz ve bu saatlerde istediğinizi rahatça yapabilirsiniz. Peki, eğer siz bir gece kuşuysanız, bunu nasıl başaracaksınız? Ya da başarabilir misiniz?

Gerçek şu ki, doğal ritminiz ne olursa olsun, birçok insan kendisini erken uyanmak için eğitebilir ve daha az uykunun kendisine yetmesini sağlayabilir.
Yorgun olduğunuz zaman yatağınıza gidin ve her gün aynı saatte uyanın

Kulağa ne kadar klasik ve kolay gelse de bunu yapmak düşündüğünüzden daha zordur. Mesela, gece 10.00'da uykunuz gelebilir ama televizyonda bir şeye takılıp bir türlü yatmayabilirsiniz ve film bittikten sonra uykunuz kaçmış olabilir, sonuçta geç saatlere kadar uyanık kalabilirsiniz. Televizyonda takıldığınız şey uykunuzu alamamanıza değer mi?

Peki, diyelim ki gece saat 1 oldu ve hala uykunuz gelmedi? Bu bir sorun değil. Ertesi gün yine aynı saatte (kurduğunuz yeni erken uyanma saatinizde) uyandığınız sürece, ertesi gün akşam zaten erken uykunuz gelecektir ve yeni bir uyku düzenine sahip olmaya başlayacaksınızdır. Burada dikkat etmeniz gereken, uykunuz gelmediği zaman kendinizi uyumaya zorlamamanızdır. Bunu denerseniz sonucu sadece sıkılmanız ve bıkkınlık olacaktır. Bunu sürekli denerseniz de sonucunda uyuyamama gerginliği ve bunun da sonrasında uyuyamama hastalığına yakalanabilirsiniz. Kısaca, uykunuz geldiğinde yatın ve her gün aynı saatte yatağınızdan kalkın.

90 dakika kuralını bilin

Hepimiz, ideal uykunun 8 saat olduğunu duymuşuzdur. Fakat, insanların uykusunun 90'ar dakikalık döngüler halinde olduğu da bilinmektedir ve bu, 8 saatlik uykunun ideal olması teorisini çürütmektedir. Bu 1,5 saatlik uyku sırasında 2 REM uykusu vardır. 2 REM uykusunun arasında da 1 adet REM olmayan uyku vardır. Bu nedenle uykunuzu almanızın en iyi yolu, 90 dakikanın katları şeklinde uyumanızdır. 8 saat uyuduğunuz zaman huysuz uyanmanız ama 6 saatlik uyku sonrasında daha dinç uyanmanızın sebebi bu uyku düzenidir.

Uykunuzu aşamalı olarak azaltın

8 saatlik uykuya alışmış olabilirsiniz. Ama vücudunuzu daha az uykuya alıştırmanız mümkün. Bunu da ancak adım adım gerçekleştirebilirsiniz. Bunu en acısız şekilde yapmanızın yolu, uykunuzu, her gece 30'ar dakikalık periyodlar halinde azaltmanızdır.

Uyanmak için kendinize iyi bir neden bulun

Eğer sabahları uyanmak için iyi bir nedeniniz yoksa, sabahları erken uyanmanız gerçekten de çok zordur. Sabah uyanmanız için sizi teşvik edecek şey spor olabilir, mükemmel bir kahve olabilir ya da güzel bir gazete keyfi olabilir.

Güneşin içeri girmesine izin verin

Yatak odanızda koyu perdeler kullanmayın ya da gece uyurken perdelerinizi açık bırakın. Böylece, sabah güneş odanıza dolacaktır ve güneş, vücudunuzun uyku hormonu salgılamasını engelleyecektir. Bu da beyine, uyanma vaktinin geldiğini söyler.

Çalar saatinizin yerini değiştirin

Sabahları erken uyanmanın en zor yanı sıcak, rahat yatağınızdan çıkmaktır. Çalar saatinizi uzak bir yere koyarsanız, alarm çaldığında kapatmak için yatağınızdan kalkmanız gerekir ve bu da uyanmanızı kolaylaştırır.

Ertele tuşunu kullanmayın

Kendimizi kandırmayalım. ''10 dakika daha uyuyayım.'' demek aslında, genellikle, 1 saat daha uyuyakalmak anlamına geliyor.

Bir bardak su için

Yatmadan önce 1 bardak su için ve sabah doğal yöntemlerle, tuvalete gitmek için, kalkın. Gece yatarken de yanınızda bir bardak dolusu su bulundurun ki sabah uyanır uyanmaz bir bardak su daha içebilesiniz. Bu, sabah içilen su, metabolizmanızın harekete geçmesini ve ayılmanızı sağlayacaktır.

Kendi çalar saatiniz olun

Kulağa saçma gelebilir ama siz, kendi kendinize belirli bir saatte uyanmanız gerektiğini söylerseniz, vücudunuz buna göre kurulur ve sabah, doğal yöntemlerle, o saatte uyanırsınız.

EndGirl beğendi.
__________________




Kuvvetmira isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 25.08.2013, 13:00   #2 (permalink)
Kafam hep duman..

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Daha Erken Uyanmanızı Sağlayacak 9 Öneri

Güzel paylaşım teşekkürler

Kuvvetmira beğendi.
EndGirl isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 4
EndGirl, Exodus, Kuvvetmira, RaMSeS
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 16:47