Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Anne ve Çocuk > Okul Öncesi Eğitim
facebook bağlan


Çocuklarda Öğrenme Güçlüğü

Okul Öncesi Eğitim kategorisinde açılmış olan Çocuklarda Öğrenme Güçlüğü konusu , Çocuklarda Öğrenme Güçlüğü Büyük bir hevesle ilkokul birinci sınıfa başlayan çocuğunuzun diğer çocuklardan farklı olduğunu, zekâ sorunu olmadığı halde okumaya geçmekte, yazı yazmada ciddi sorunlar yaşadığını gözleyebilirsiniz. Yaş ve zihinsel ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 04.09.2013, 18:56   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Çocuklarda Öğrenme Güçlüğü



Çocuklarda Öğrenme Güçlüğü

Büyük bir hevesle ilkokul birinci sınıfa başlayan çocuğunuzun diğer çocuklardan farklı olduğunu, zekâ sorunu olmadığı halde okumaya geçmekte, yazı yazmada ciddi sorunlar yaşadığını gözleyebilirsiniz. Yaş ve zihinsel olarak okuma yazma olgunluğuna eriştiğini düşündüğünüz çocuğunuzda harf atlamaları, harfleri yazma becerisinde sorunlar, sesleri ve heceleri birleştirememe, toplama yapacakken çıkarma yapmaya çalışması gibi sorunlar önemli bir hastalığın belirtisi olabilir.

ÇOCUĞUNUZ OKUMA YAZMADA SORUN YAŞIYOSA

Büyük bir hevesle ilkokul birinci sınıfa başlayan çocuğunuzun diğer çocuklardan farklı olduğunu, zekâ sorunu olmadığı halde okumaya geçmekte, yazı yazmada ciddi sorunlar yaşadığını gözleyebilirsiniz. Yaş ve zihinsel olarak okuma yazma olgunluğuna eriştiğini düşündüğünüz çocuğunuzda harf atlamaları, harfleri yazma becerisinde sorunlar, sesleri ve heceleri birleştirememe, toplama yapacakken çıkarma yapmaya çalışması gibi sorunlar önemli bir hastalığın belirtisi olabilir. İlkokul 3. veya 4. sınıfa geldiği halde çocuğunuz çarpım tablosu ve saati öğrenmekte zorlanıyorsa, haftanın günlerini karıştırıyor, alfabeyi sırayla sayarken sorun yaşıyorsa acaba çocuğunuzda özgül öğrenme bozukluğu var mıdır mutlaka araştırılması gerekir.

Özgül öğrenme güçlüğü öğrenmeyle ilgili bir sorun olarak algılanmakla ve tanıtılmakla birlikte; gördüğümüz, duyduğumuz, dokunduğumuz ya da tanımaya çalıştığımız şeylerin algılanmasıyla ilgili ya da işlenmesiyle ilgili bir sorun olarak yaşanmaktadır.

Özgül öğrenme güçlüğü zeka sorunu değildir. Tanı konulması için duyusal organlarda organik bir bozukluğun olmaması gerekir. Özgül öğrenme güçlüğü okumayazmaaritmetik güçlüğü olarak da geçebilir. Sıklığı %1-%30 arasında değişir, erkeklerde daha sık görülür. Nedenleri kesin olarak bilinmemekte, olası nedenler genetik, kalıtsal etmenler, beyindeki yapısal işlevsel farklardan bahsedilmektedir.


OKUL ÖNCESİ DÖNEM BELİRTİLERİ
• Dil gelişiminde gecikmeler ve Konuşma bozuklukları (konuşmayı öğrenmede güçlük, kelimeleri doğru telaffuz etmekte güçlük, kelime dağarcığının yavaş gelişmesi, hikâye anlatmaya ilgi duymamak),
• Zayıf algısal-bilişsel yetenekler,
• Zayıf kavram gelişimi,
• Yetersiz motor gelişim (öz-bakım becerilerini öğrenmekte güçlük, düğme iliklemeyi öğrenememe, beceriksizlik ,sakarlık, çizim veya kopyalamaya karşı isteksizlik),
• Bellek ve dikkat problemleri (sayıları, alfabeyi, haftanın günlerini öğrenmede güçlük, rutin işlerde bellek zayıflığı, bir işi sürdürmekte güçlük).


İLKOKUL DÖNEMİ BELİRTİLER

Okuma Becerisi
• Okuma hız ve nitelik açısından yaşıtlarından geridir,
• Harf-ses uyumu gelişmemiştir, bazı harflerin seslerini öğrenemez,
• Harfin şekli ile sesini birleştiremez,
• Kelimeleri hecelerken ya da harflerine ayırırken zorlanır,
• Sınıf düzeyinde bir parçayı okuduğunda anlamakta zorlanır, başkasının okuduklarını daha iyi anlar.

Yazma Becerisi
• Yaşıtlarına oranla el yazısı okunaksız ve çirkindir, sınıf düzeyine göre yazı yazması yavaştır,
• Tahtadaki yazıyı defterine çekerken ya da öğretmenin okuduğunu defterine yazarken zorlanır,
• Yazarken bazı harf ve sayıları, kelimeleri ters yazar, karıştırır (b-d, m-n, ı-i, 2-5, d-t, ğ-g, g-y ,ve-ev gibi) ,
• Yazarken bazı harfleri, heceleri atlar ya da harf/hece ekler,
• Sınıf düzeyine göre yazılı imla ve noktalama hataları yapar, küçük-büyük harf, noktalama,hece bölme hataları,,
• Yazarken kelimeler arasında hiç boşluk bırakmaz ya da bir kelimeyi iki-üç parçaya bölerek yazar, ka lem, yapabilmektedir gibi.

Aritmetik Becerileri
• Aritmetikte zorlanır,
• Dört işlemi yaparken yavaştır, parmak sayar, yanlış yapar,
• Problemi çözüme götürecek işleme karar veremez,
• Yaşına uygun seviyedeki matematik problemlerini yaparken otomatik olarak tepki vermekte zorlanır,
• Sayı kavramını anlamakta güçlük çeker (beş mi bir mi büyüktür, düşünmeden karar vermekte zorlanır),
• Bazı aritmetik sembollerini öğrenmekte zorlanır, karıştırır,
• Sınıf düzeyine göre çarpım tablosunu öğrenmekte geridir.

Çalışma Alışkanlığı
• Ev ödevlerini almaz, eksik alır,
• Ev ödevlerini yaparken yavaş ve verimsizdir,
• Ders çalışırken sık sık ara verir, çabuk sıkılır, ders çalışmayı sevmez,
• Ödevlerini yaparken birilerinin yardımına gereksinim duyar, kendi başına çalışma alışkanlığı gelişmemiştir,
• Öğrenme stratejileri eksiktir, öğrenmeyi düşündükleri şeyleri nasıl kontrol edeceklerini ve yönlendireceklerini (organize edeceklerini), nasıl daha fazla bilgi elde edeceklerini ve öğrendiklerini nasıl hatırlayacaklarını bilemezler, çalışmak için yardım edecek birini beklerler.

Organize Olma Becerileri
• Odası, çantası, eşyaları ve giysileri dağınıktır,
• Defter ve kitaplarını kötü kullanır ve yırtar,
• Yazarken sayfayı düzenli kullanamaz, gereksiz satır atlar, boşluk bırakır, sayfanın belirli bir kısmını kullanmaz,
• Defter, kalem gibi çeşitli araçlarını kaybeder,
• Zamanını ayarlamakta güçlük çeker, bir işi yaparken, ne kadar zamana gereksinimi olduğunu ya da ne kadar zaman harcadığını tahmin edemez,
• Yaptığı işi zamanında bitirmekte güçlük çeker,
• Üzerine aldığı görevleri düzenlemekte zorluk çeker, nereden ve nasıl başlayacağını bilemez, öncelikleri belirleyemez,

Oryantasyon (Yönelim) Becerileri
• Sağ-sol karıştırır,
• Yönünü bulmakta zorlanır, doğu-batı, kuzey-güney kavramlarını karıştırır,
• İşaret sözcüklerini (burada, şurada, orada gibi) karıştırır,
• Alt-üst, ön-arka kavramlarını karıştırır,
• Zamana ilişkin kavramları (dün-bugün, önce-sonra gibi) karıştırır,
• Gün, ay, yıl, mevsim kavramlarını karıştırır (hangi aydayız denilince salı, hangi mevsimdeyiz denilince şubat diyebilir),
• Saati öğrenmekte zorlanır.

Sıraya Koyma Becerisi
• Dinlediği, okuduğu bir öyküyü anlatması istendiğinde öykünün başını sonunu karıştırır.
• Haftanın günlerini, ayları, mevsimleri doğru saysa bile aradan sorulduğunda (cumadan önce hangi gün gelir, marttan sonra hangi ay gelir, haftanın dördüncü günü hangisidir gibi) yanıtlamakta zorluk çeker ya da yanlış yanıtlar,
• Sayı ve harfleri dizilemekte güçlük çeker, (alfabenin harflerinin sırasını karıştırır; kendisinden sıra ile söylenmesi istenen sayıların yerlerini karıştırır-3865 dersiniz o size 8356 diyebilir),
• Belirli bir sıra içinde yapılması gereken işlerin sırasını karıştırabilir.

Sözel İfade Becerisi
• Duygu ve düşüncelerini sözel olarak ifade etmekte zorlanır,
• Serbest konuşurken düzgün cümleler kuramaz, heyecanlanır, takılır, şaşırır,
• Sınıfta sözel katılımı azdır,
• Bazı harflerin seslerini doğru olarak telaffuz edemez (r, ş, j gibi harfleri söyleyemez ya da yanlış söyler),
• Soyut kavramları anlamakta güçlük çeker (esprileri anlamakta zorluk çekebilirler).

Motor Beceriler
• İp atlama, top yakalama gibi hareket ve oyunlarda yaşıtlarına oranla başarısızdır (kaba motor beceriksizlik),
• Sakardır, düşer, yaralanır, istemeden bir şeyler kırar,
• Çatal-kaşık kullanmakta, ayakkabı-kravat bağlamakta zorlanır ya da bu becerileri öğrenmekte zorlanmıştır,
• İnce motor becerilere dayalı işlerde (düğme ilikleme, makas kullanma, boncuk dizme gibi) zorluk çeker,
• Kalemi uygun biçimde kavramakta güçlük çeker,
• Yaşıtlarına oranla çizgileri ve çizimleri kötü ve dalgalıdır ,
• Yazısı genellikle okunaksızdır,
• Harflere şeklini vermekte, harfi kapatmakta güçlük çeker.

TEDAVİ EDİLMEZSE;
Çocuk kısır bir döngüye girer. Sınavlarda başarısız oldukça daha çok çalışır ama yine de başarılı olamaz. Anne ve baba endişelenerek çocuğu sıkı ve uzun çalışması için uyarır. Çocuk evde öğrendiklerini okulda hatırlayamaz. Aile çocuğu suçlayıp cezalandırır. Çocuk tükenir. Motivasyon kaybı olur. Başarısızlığı kendi hatası olarak görür. Hırçın ya da saldırgan olur ya da içe kapanır. Anne babaların bu sorun karşısında mutlaka uyanık olmaları ve en çabuk şekilde yardım arayışı içinde olmaları gerekir.

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Flora, Sukut
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:59