Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Ramazan ayında neden kilo alınır?

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Ramazan ayında neden kilo alınır? konusu , Ramazan ayında neden kilo alınır? Ramazan’da gece geç saatlere kadar süren yeme düzeni vücutta yağ oranının artmasına neden olur. Tercihlerinizi çok yağlı yiyecekler ve ağır hamurlu şerbetli tatlılardan yana kullanırsanız ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 27.07.2013, 18:25   #1 (permalink)
Ne Mutlu Türküm Diyene
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Ramazan ayında neden kilo alınır?



Ramazan ayında neden kilo alınır?

Ramazan’da gece geç saatlere kadar süren yeme düzeni vücutta yağ oranının artmasına neden olur.



Tercihlerinizi çok yağlı yiyecekler ve ağır hamurlu şerbetli tatlılardan yana kullanırsanız kilo almanız kaçınılmazdır.
Ramazan boyunca değişen yemek saatleri ve azalan öğün sayısı ile metabolizma uzun süren açlığa bağlı olarak yavaşlar. Yine bu dönemde fiziksel aktivasyon azalır, insanlar daha az hareket etmeye meyillidir. Bu sürece uzun süreli açlık dönemini kıtlık olarak algılayan metabolizmanın yenilenleri depo etme eğilimi de eklenir. İftar zamanı, uzun süren açlığın sonrasında vücut ister istemez enerji yoğunluğu fazla olan besinlere yönelir. Gece geç saatlere kadar süren yeme düzeni, tartıda kilo yönünde artış göstermeyenler de bile, vücutta yağ oranının artmasına neden olur. Ramazan ayında aldığınız kalori miktarının biraz artması normaldir, ama siz yine de kendinizi kontrol edin.

İFTAR SOFRANIZDA HAFİF YİYECEKLERE YER VERİN

Oruç tutulan sürenin uzunluğu, aç kalınan süreye bağlı olarak kan şekerinin düşmesine neden olabilir. Aşırı sıcaklara ilaveten, havadaki aşırı nem oranı sonucu terleme ile su kaybı olasılığının artmasıyla tansiyon problemleri, halsizlik, bulantı, bas ağrısı, bas dönmesi yaşanabilir. Bu nedenle oruçlu olanların kendilerine daha fazla dikkat etmeleri gerekir.

KAN ŞEKERİNE DİKKAT

Uzun saatler aç kalındığınız için, kan şekerindeki düşmeye bağlı olarak daha fazla enerji verecek yiyecekleri, hızlı bir biçimde tüketme isteği oluşur. Bütün gün hiçbir şey yemeyip de, tek bir öğünde aşırı besin almak, çok fazla ve çok değişik besini aynı anda yemek, sindirim sisteminizi de olumsuz olarak etkileyecektir.

BESİNLERİ TEK ÖĞÜNDE SINIRLAMAYIN

Almanız gereken besinleri tek öğünde sınırlamamaya dikkat edin. Ramazanda öğünlerinizi sahur ve iftarda iki ana öğün; iftarla sahur arasında mümkün olduğunca ara öğünler şeklinde düzenleyebilirsiniz. Aslında günün üçte birlik bölümünde hem uyuyup hem de beslenmeniz, hem de bol bol su içmeniz gerekiyor.

ANA ÖGÜNÜ İFTARDAN 1-2 SAAT SONRA TERCİH EDİN

Çorba, kahvaltılıklar ve salata ile oruç açıldıktan 1-2 saat sonra ana öğünü tüketmek, hem metabolizmayı çalıştırır, hem de boş mideye birden yüklenmeyerek, kan şekerinin ani olarak yükselmesine engel

Banu Kazanç

Urahara isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Papatya, Urahara
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 06:20