Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Ramazan'da Kilo Almamak Elinizde

Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Ramazan'da Kilo Almamak Elinizde konusu , Ramazan'da Kilo Almamak Elinizde ramazan, ramazanda kilo almamak, ramazanda kilo almayı önleme, ramazanda kilo almamak için ne yapılmalı Sağlıklı beslenerek Ramazan'da kilo almamak elinizde. Ramazan'da dikkat edilmesi gerekenleri Diyetisyen Aysu ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 20.06.2016, 17:00   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Ramazan'da Kilo Almamak Elinizde



Ramazan'da Kilo Almamak Elinizde

ramazan, ramazanda kilo almamak, ramazanda kilo almayı önleme, ramazanda kilo almamak için ne yapılmalı




Sağlıklı beslenerek Ramazan'da kilo almamak elinizde. Ramazan'da dikkat edilmesi gerekenleri Diyetisyen Aysu Aydın anlattı...

Ramazan ayının gelişiyle beraber, oruç tutanların beslenme şekli değişiklik gösterir. Bu ayda günde 3 ana öğün olan beslenme düzeni, günde 2 ana öğüne düşer oysa Ramazan ayında vücudun gereksinimleri değişmez. Vücut direncinin düşmemesi ve sağlığın bozulmaması için Ramazan ayında sağlıklı beslenmek önemlidir. Dyt. Aysu Aydın, Ramazan ayında sağlıklı beslenme hakkında bilgi verdi.


Sahurda besin değeri yüksek gıdalar tercih edilmeli


Ramazan ayında sahur günün ilk öğünüdür ve önemi yüksektir. Gece yatmadan önce yemek yemek veya gece kalkıp sadece su içip yatmak sakıncalıdır. Çünkü bu tip beslenme, yaklaşık 15 saat olan açlığı, ortalama 18–20 saate çıkarmaktadır. Bu durumda kas yıkımı olarak, metabolizma yavaşlamaktadır. Belirtilerde ise; günlük hareketlerde yavaşlama, uyku isteği, baş ağrısı, halsizlik görülmektedir.


Kan şekerini hızla yükselten besinler yerine posa miktarı fazla olan besinler tercih edin


Vücudun temel gereksinmelerinden birisi de sıvı alımıdır. Oruç tutan kişilerde günlük sıvı ihtiyacı gün içinde tüketilemediği için karşılanamaz. Susuz vücut; yorgunluk, kas krampları, deride kuruma, sindirim sisteminde zorluk, sersemlik ve sıcaklık hissine neden olmaktadır. Bunun için muhakkak sahurda yatmadan önce, uyanınca, iftar öncesi, iftar sonrası yatana kadar sıvı tüketimini ihmal etmemek gerekmektedir.Sahurda yapılacak en güzel öğün kahvaltıdır. Kaliteli bir protein içeriğine sahip yumurtanın tok tutma özelliği vardır.Yumurta, peynir, yağlı tohumlardan ceviz, ekmek, bol yeşillik, süt gibi çeşitlilik artırılabilir.


İftar ile sahur arasında sıvı ihtiyacınızı karşılayın


Uzun süren bir açlık döneminin (15-16 saat) ardından tek öğünde ve daha hareketsiz olunan saatlerde yüksek miktarlarda besin tüketilmektedir. Bu durum sindirim ve dolaşım sistemi bozuklukluklarına, metabolizma hızının düşmesine, harcanan günlük enerjinin azalmasına yol açmaktadır. Hızlı yemek yemek ve besinleri iyi çiğnemeden tüketmek yine bu dönemde en sık görülen problemler olan gaz ve hazımsızlığa neden olmaktadır.Yetersiz sıvı, bu dönemlerde genelde konstipasyon diğer bir değimle kabızlık riskini de artırmaktadır. Bu sebeple de iftar saatinden sahur bitimine kadar en az 12- 14 bardak sıvı alınması şarttır. Sahurda 3-4 adet taze kayısı tüketilmesinde ise fayda vardır.


İftarda dikkat edilmesi gerekenler;

-Küçük bir başlangıçla iftarımızı açılmalı. (öncelikle 2 bardak su üzerine 2 hurma)
-Ilık bir çorba iftar sofralarının vazgeçilmezi olarak tüketilmeli.(1 kase çorba içildikten 5 dk sonra ana yemeğe geçilmeli)
-Ana yemek; ızgara veya haşlama olacak şekilde et, tavuk veya balık yemekleri olmalı. Ana yemeğin yanında mutlaka 1 kase yoğurt veya 1 bardak ayran veya 1 kase cacık tüketilmeli.
-Yemeğin yanında 1 veya 2 dilim esmer ekmek alınmalı. 1 dilim esmer ekmek yerine 1/8 pide yenilebilir.
-Çiğ sebze bol bol tüketilmeli. Çiğ sebze lif içerir tokluk sağlar.
-Yağlı ve işlenmiş yiyeceklerden uzak durulmalı.
-Çay ve kahve susuzluk yaratacağı için çok fazla tüketilmemeli.
-Şerbetli tatlılar yerine, sütlü tatlılar tercih edilmeli ancak haftada 1-2 kez olmalı.

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 13:43